Baby's, hooi en haren- vraagje

• Paulala

Ik ben er pas een paar maanden mee bezig, dus ik kan nog niets zeggen over het resultaat.

Van wat ik kan begrijpen uit alle informatie waar ik links van heb geplaatst, is het belangrijk om een kind tot de leeftijd van zes maanden zoveel mogelijk uit de buurt te houden van allergenen.

Ik denk dat het is zoals met alles: niet overdrijven.

Dus niet je kind angstvallig bij alles uit de buurt houden en TE schoon zijn, maar ook niet je kind overal expres in stoppen zoals in een hooibaal leggen. (beetje overdreven)

• Witches at work

Hoi Judith

Tja ik heb 3 kids en al van meet af aan huisdieren gehad altijd.

1 Herders hond van 5 toen en een kat van 6 toen.

Dit ging echt heel goed!!!

Het was zeker niet super schoon bij ons daar we vloerbedekking hadden die we ff geshampoo-rold (goed gecleant)hadden en waarop vervolgens keer op keer allerlei zaken overheen gingen ha ha je wil het niet weten allemaal~!~

Dus voor mij alleen voet veegmatjes en EEN leuk vloerkleed in mijn huis kamer, en voor de rest plavuizen!!! Echt lekker koud, lekker fris gewoon bikkels zijn wij nu!

Allergie??? Alleen ik, de rest heeft altijd geleeft in een rook virje omgeving met veel open ramen in elk geval en al helemaal geen centraal verwarmde slaapkamers.

Een koekje dat op onze (steriele ahum) vloerbedekking viel werd gewoon weer verorbert, geen probleem extra vitamine V leerde ik mn kids oftewel vitamine weerstand van de VLOER!!!!

Helaas leven veel kids in een te warm huis, te slecht geventileerd in de rook van hun ouders.

En daarbij Te steriel, het lichaam leert niet zich fatsoenlijk af te weren zeg maar

Waren min kids verkouden, ging er een koude washand over hun borst na een warme douche.

En wat etherische olie daarna en dan meteen de warme kleertjes aan op de nog vette borst.

De Sebastiaan Kneip methode is dit, en daar zweer ik echt bij!

Ook hier geld het weer sommige kids zijn des ondanks toch extra gevoelig.

Tja bij mensen fokt men dit er niet uit, daar selecteert men nergens op.

Ja op aantrekkings kracht ha ha~!~

Borst voeding is ook super belangrijk voor de afweer, mits de moeder hiervoor geschikt is.

Rokende, zuipende, blowende, ongezond levende moeders of echte stress moeders kunnen veel beter met veel liefde de Almiron of Frisolac geven.

LET OP;

Een kind dat de borst krijgt is wel wat minder aanhankelijk dan een flessenkind helaas!

Althans hier wel ha ha~!!~ de oudste heeft geen borstvoeding gehad en de andere beiden anderhalf jaar.

Dus ik kan het fabeltje dat je met een flesse kind een mindere band zou hebben meteen van de tafel vegen.

Veel succes alvast Judith, het gaat je vast lukken!

XXXD#S

• Witches at work

Hoi hoi

O ja bij mijn 1e kind werd borst voeding min of meer ontraden ivm het Tjernobiel rampje en de mogelijke Dioxine in de moedermelk.

En mijn eigen moeder vond het ook niks daar zij echt een regelrechte dip ervaring had met zelf voeden.

Bij mij ging het vanzelf, ik vond het super relaxed, niks klaar maken altijd goed.

het irriteerde me ook stiekkum bij de 1e ook dat anderen ook mijn kind eens wilde voeden terwijl ik het zelf zo leuk vond.

Achteraf jammer maar helaas, de band met mn oudste is desondanks super~!!!

Wel is ze duidelijk wat zwakker en sneller ziek dan mijn andere 2 kids.

Ze zit meer aan de vitamientjes maar wordt toch eerder ziek.

Echter zij werkt ook het hardst van al mijn kids dus gaat ook wel tot het gaatje zeg maar.

Een zekere (afgestudeerde) Smulders, ik weet ff de voornaam niet die propageert nu ook de borstvoeding heel erg en ook dat de vrouw langer zwangerschaps verlof krijgt!

Dit vind ik een super ontwikkeling voor de vrouw die dan zelf mag kiezen wat ze hiermee wil.

In Duitsland hebben vrouwen al heel lang recht op een jaar verlof of zo na de bevalling.

Hier hebben vrouwen geen rust in hun lijf omdat ze opgefokt zijn om weer aan de slag te moeten. Dus borst voeding mislukt hierdoor vaak of is te kort.

Ik heb de luxe gehad thuis te kunnen blijven tot mijn jongste 4 jaar oud was.

Toen heb ik zelf gekozen te gaan werken weer.

gr. D#S

gr. D#S

• Judith

Wauw wat een opkomst!! Echt suuuperbedankt voor de antwoorden en de linkjes, die ga ik zeker allemaal eens uitspitten en natuurlijk bewaren, daar heb ik altijd wat aan.

Ik heb zelf astma en ben allergisch voor konijnen, huisstofmijt en zeevoedsel.Mijn zus, ook astmatisch, is ontieglijk allergisch voor katten, cavia's en vogels. En dat terwijl wij beiden opgevoed zijn in een zeer beestjesrijke omgeving en ook altijd buiten speelden. Vroeger ook nergens last van gehad, maar in onze pubertijd begon zich dit dus te uiten. Vandaar dat ik bang ben dat mijn kleine ook een allergie zal ontwikkelen dalijk. Allerlei doemscenario's vlogen er al door mijn hoofd, maar dat zullen de hormonen wel zijn hihi….

Ik ga mij inlezen! En bedankt voor de mama-verhalen die vond ik leuk om te lezen!

gr. Judith