Echte allergie ervaring heb ik zelf niet,maar heb van familie en vrienden waarvan hun kids het wel hebben/ hadden wel het een en ander gehoord hier over.
Het is geloof ik wel zo ,dat mocht je kind allergisch zijn ,dit het snelst tot uiting komt met de cavia,maar dan heb je weer verschil van haar structuur,langharen hoeft geen probleem tegeven ,maar kortharen des te meer ,en dit andersom ook.
Het is zo verschillend,sommige reageren weer niet op cavia's maar wel weer op honden,en katten ,er zijn zo veel verschillende varianten hierin ,dat je het eigenlijk gewoon moet afwachten ,je merkt snel genoeg aan je kind dat er iets niet goed zit.
Vrienden van ons hun kinderen reageren niet op de cavia's ,maar de hond moet ze geen likje geven want dan krijgen ze gelijk rode plekken.
Mijn man is altijd allergische geweest voor katten ,maar heeft weer geen last van de hond en de cavia's.
gelukkig hebben beide kids van ons geen last hiervan ,maar ik heb de cavia's dan ook niet binnen staan ,wel heb ik van af baby zijnde een hond in huis gehad,dat ging ook prima.Ik denk dat als je goed ventileerd, en zorg dat het niet echt zo vlak naast de box of iets dergelijks staat waar de baby in ligt of zit het best zal mee vallen.
Ik denk zelf dat als je kind hier vroeg al mee in aanraking laat komen, dat ze een soort van imuum systeem opbouwen,denk ik hoor ,pin me er niet op vast.Maar vaak zie je toch dat kinderen die laat het maar even zo zeggen overal in struinen,nooit ergens last van hebben ,terwijl als je andere kinderen ziet ,die overal bij worden weg gehouden worden veel vaker last hebben van bepaalde kwaaltjes,wat betreft uitslag van iets dergelijks.
Maar goed ik ben geen dokter ,en heb er hier dus nog nooit geen last van gehad,lijk me ook vreslijk als je dat wel hebt hoor ,want kindren trekken altijd naar dieren toe ,en het is dan wel heel zielig als dat niet kan of dat ze er ziek van worden.
Ik wens je in iedergeval nog een fijne zwangerschap toe de laatste loodjes nu nog geniet er van ,en hoop dat de bevalling ook prima zal verlopen !!!
gr Es