Baby's, hooi en haren- vraagje

• Judith

Met een beetje geluk kan mijn kindje vanaf eind volgende maand geboren worden.

En nu vraag ik mij iets af ivm. allergie/luchtwegen van hele jonge babies mbt. stof en pollen en mijten die van de cavia's af komen.

Wij hebben de cavia's in huis en natuurlijk geeft dat wat haren, stof en pollen in de lucht. Hebben babies hier nu snel last van? En komt het vaak voor dat babies er gevoelig op reageren? En stel mijn baby gaat er strakjes op reageren, betekend dit dan meteen dat ze allergisch ervoor moet zijn?

Mama's met cavia-ervaring??

gr. Judith

• Chalet de Cobaye

Echte allergie ervaring heb ik zelf niet,maar heb van familie en vrienden waarvan hun kids het wel hebben/ hadden wel het een en ander gehoord hier over.

Het is geloof ik wel zo ,dat mocht je kind allergisch zijn ,dit het snelst tot uiting komt met de cavia,maar dan heb je weer verschil van haar structuur,langharen hoeft geen probleem tegeven ,maar kortharen des te meer ,en dit andersom ook.

Het is zo verschillend,sommige reageren weer niet op cavia's maar wel weer op honden,en katten ,er zijn zo veel verschillende varianten hierin ,dat je het eigenlijk gewoon moet afwachten ,je merkt snel genoeg aan je kind dat er iets niet goed zit.

Vrienden van ons hun kinderen reageren niet op de cavia's ,maar de hond moet ze geen likje geven want dan krijgen ze gelijk rode plekken.

Mijn man is altijd allergische geweest voor katten ,maar heeft weer geen last van de hond en de cavia's.

gelukkig hebben beide kids van ons geen last hiervan ,maar ik heb de cavia's dan ook niet binnen staan ,wel heb ik van af baby zijnde een hond in huis gehad,dat ging ook prima.Ik denk dat als je goed ventileerd, en zorg dat het niet echt zo vlak naast de box of iets dergelijks staat waar de baby in ligt of zit het best zal mee vallen.

Ik denk zelf dat als je kind hier vroeg al mee in aanraking laat komen, dat ze een soort van imuum systeem opbouwen,denk ik hoor ,pin me er niet op vast.Maar vaak zie je toch dat kinderen die laat het maar even zo zeggen overal in struinen,nooit ergens last van hebben ,terwijl als je andere kinderen ziet ,die overal bij worden weg gehouden worden veel vaker last hebben van bepaalde kwaaltjes,wat betreft uitslag van iets dergelijks.

Maar goed ik ben geen dokter ,en heb er hier dus nog nooit geen last van gehad,lijk me ook vreslijk als je dat wel hebt hoor ,want kindren trekken altijd naar dieren toe ,en het is dan wel heel zielig als dat niet kan of dat ze er ziek van worden.

Ik wens je in iedergeval nog een fijne zwangerschap toe de laatste loodjes nu nog geniet er van ,en hoop dat de bevalling ook prima zal verlopen !!!

gr Es

• isabel

Toen mijn kinderen geboren werden, had ik geen cavia's in huis, maar wel 2 honden. En ik ben niet zo'n poetser, dus alles was en is nooit brandschoon hier thuis.

Ze hebben nooit last gehad van het stof, nu nog niet, maar allergieën komen dan ook niet in onze families voor….Alhoewel, één opa kreeg op latere leeftijd alsnog een pollenallergie.

Alleen toen ze gingen kruipen zoog ik wel 2 keer per dag vanwege de haren die altijd wel op de parketvloer lagen.

Ik meen dat kinderen wel over een allergie heen kunnen groeien.

• isabel

> Ik denk zelf dat als je kind hier vroeg al mee in aanraking

> laat komen, dat ze een soort van imuum systeem opbouwen,denk

> ik hoor ,pin me er niet op vast.Maar vaak zie je toch dat

> kinderen die laat het maar even zo zeggen overal in

> struinen,nooit ergens last van hebben ,terwijl als je andere

> kinderen ziet ,die overal bij worden weg gehouden worden veel

> vaker last hebben van bepaalde kwaaltjes,wat betreft uitslag

> van iets dergelijks.

Als een kind het in zich heeft om een allergie te ontwikkelen, dan doet het dat vroeg of laat. Vaak zit het in de familie.

Stof of haren triggeren de allergie, en als er een grens voor het lichaam is overschreden, komt die tot uiting.

Een kind kan zeker wel een weerstand opbouwen voor het een of ander, maar ik geloof niet dat dat geldt voor een allergie. Kinderen die snel uitslag etc hebben, zijn daar gevoelig voor.

• Chalet de Cobaye

Ja dat denk ik ook,het komt vanzelf na boven .Ik weet het niet precies hoe het in elkaar steekt met allergie, hoor het wel vaker ook dat ze eerst niets makeren en zo ineens steekt het de kop op.

Het is een kwestie van afwachten ,en hopen dat ze het niet krijgen.

Met een melk allergie merk je het natuurlijk bijna direct ,maar met dieren is het altijd afwachten.

Dat een kind weerstand opbouwd daar ben ik van overtuigd, Je merkt al een verschil tussen een kind wat bijna nooit buiten komt ,of een kind dat vaak buiten speelt.Ze hebben dan echt zo'n gezonde kleur op hun muiltje hihihi althans die van mij wel lekkere bolle rooie wangen van het buiten spelen whahahah

gr Es

• Paulala

Het is wel degelijk zo, dat als kinderen regelmatig in aanraking komen met allerlei dieren, ze minder snel een allergie ontwikkelen.

Er bestaat tegenwoordig zelfs immunotherapie om van een allergie af te komen.

Hierbij moet je twee keer in de week druppeltjes onder je tong doen die de stof bevatten waarvoor je allergisch bent.

Doordat je lichaam deze stof in kleine hoeveelheden heel het jaar door opneemt, stopt je lichaam langzaam met histamine aanmaken.

Zelf heb ik vreselijke hooikoorts, vooral voor grassen, en ik ben zelf begonnen met immunotherapie.

Dit moet ik drie tot vijf jaar doen.

Het is al bewezen via onderzoeken dat kinderen die veel met dieren in aanraking zijn op jonge leeftijd, minder vaak allergische klachten hebben.

Maar de eerste zes maanden moet je wel wat meer afstand houden van dieren voor zover ik weet.

Hier nog wat informatie:

http://www.babyallergie.nl/voorkomen%20allergie.htm

http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/allergiehuisdieren.htm

http://www.allergie.wur.nl/index.html

http://www.9maand.com/kleuter/gezondheid/allergie.php

http://www.jmouders.nl/Gezondheid/4-12Jaar/ZiekteABC/Allergie.htm

http://www.bartmeijervanputten.nl/archief2006/Allergie_antroposofie.html

http://sync.nl/koala-zoekt-de-oorzaak-van-allergie/

• jacquelinesbeestenspul

hoi overbezorgde moeder in speeee :D:D:D:D

ik heb 2 kinderen en 2 honden 1 poes en tal cavia's en mijn kinderen spelen heel veel buiten in de modder en tja mijn zon is echt een viespeuk die eet zelfs kauwgom van de grond ieeeeeeeeeeeeee :D:D:D en mijn kinderen zijn bijna nooit ziek op de kleine dingetjes na dan zoals een griepje of de virusen die ieder kind krijgt waterpokken mazelen bla bla bla hahahaha

ik ben ook niet superschoon en toen de kids nog heel klein waren stofzuigde ik 2 keer per dag en dweilde ik ook meer dan nu.

ik vind dat een kind best wel eens vieze handjes mag hebben en mijn zoon heeft ook bijna altijd een snotneus buiten hahahaahahahaha die hij dan met zijn mouw afveegt getverdemme maar hij is bijna nooit ziek zwak of misselijk en kan heel veel hebben natuurlijk hoesten ze weleens of spugen de kamer vol met ene buikgriep maar ik merk wel dat mijn kinderen er sneller vanaf zijn dan bv buurkinderen of vriendjes :) of mijn kinderen zijn heel sterk of hebben een hele goede weerstand opgebouwd dat kan ik niet zeggen aan de buitenkant maar ik vind ze altijd erg gezond met rode wangen van het buitenspelen,ze computeren hier ook bijna nooit en de tv staat overdag nooit aan voor hun lekker buiten spelen en veel ontdekken doen ze hier

als yoghi gepoept heeft ruimt mike mijn zoon zelf de keutels op en wast zijn handjes daarna dus nee alergisch is hij niet hahahahahahahaa

ik denk dat je er niet teveel op moet letten als je kleintje een keertje hoest of proest dan niet gelijk rennen naar de dokter heb ik ook nooit gedaan,als ze koorts krijgen of echt ziek zijn (kan je als moeder zelf goed aanvoelen en zien) oke dan ga ik naar de dokter maar nee voor een splinter of een dagje koorts ga ik niet bellen

groetjes jacqueline

• isabel

> Er bestaat tegenwoordig zelfs immunotherapie om van een

> allergie af te komen.

Dan heb je de allergie dus al, en kan je jezelf in de loop van de tijd weer desensibiliseren, toch?

Werkt dat bij iedereen?

> Zelf heb ik vreselijke hooikoorts, vooral voor grassen, en ik

> ben zelf begonnen met immunotherapie.

> Dit moet ik drie tot vijf jaar doen.

Hoe lang ben je al bezig en heeft het al resultaat?

> Het is al bewezen via onderzoeken dat kinderen die veel met

> dieren in aanraking zijn op jonge leeftijd, minder vaak

> allergische klachten hebben.

Oké, dat lees ik idd in de info die jij erbij zette.

Het dubbele vind ik dan dat aan de ene kant dus kinderen minder kans hebben op een allergie als ze vroeg in aanraking komen met allerlei allergenen. Aan de amdere kant kan je een allergie voorkomen door kinderen juist niet hiermee in aanraking te laten komen. Door maatregelen te nemen in de (borst)voeding, het huis zoveel mogelijk stofvrij te houden etc. Als je dat dus niet doet, hebben kinderen, zeker die er aanleg voor hebben, meer kans op het ontwikkelen van een allergie.

Hoe weet je nu of het goed is een kind wel in aanraking te laten komen met haren, stof, sigarettenrook, kleurstoffen etc?

• esther

Mijn kinderen hebben er nooit last van gehad.Met een beetje geluk heeft jouw kleintje er ook geen last van.

Vooral met borstvoeding hebben kinderen veel anti stoffen van ma binnen,en deze zijn dan ook veel minder allergisch.(mits je dit doet natuurlijk)Ik heb het bij mijn derde wel gegeven en echt hij was nooit verkouden ziek ect.

De tijd zal het leren,maar ik zou er gewoon vanuit gaan dat het gewoon goed gaat.

En op latere leefdtijd kan een allergie zich natuurlijk ook goed ontwikkelen.Ik zou me daar nu nog niet zo druk om maken.:)

En men zegt dat als pa en ma een allergie hebben,je meer kans maakt.

Nog een prettige zwangerschap en veel sucses met de bevalling.

gr esther

• cora

Ze heeft net zo veel kans op een allergie of luchtwegproblemen als andere kinderen. Alleen als er veel allergien in de familie voorkomen dan zou ze sneller een allergie kunnen ontwikkelen. Maar als je in aanleg ergens allergisch voor bent komt het op een gegeven moment er toch uit.

Ik heb aanleg voor een honden en kattenallergie en ben allergisch voor huisstofmijt. Van de laatste heb ik geregeld last als ik niet netjes poets. Van de honden en kattenallergie (werd ontdekt bij het testen) heb ik geen last.

Ik denk dat je met gewoon schoonmaken alles doet wat je kunt doen en verder moet afwachten. Je zou wel voortaan alles vochtig kunnen afnemen, dan heb je minder stofjes in de lucht.