respect

• M.

Sommige topics hier komen in een andere vorm hier telkens weer terug. Die niets meer zijn dan een ordinaire ‘digitale’ woordenwisseling. Die mijns inziens geen toegevoegde waarde betekenen aan dit forum.

Veelal geplaatst door prikkers (priksters) die nogal egocentrisch in de weer zijn om zichzelf te profileren en te vrijwaren. En hun zienswijzen en denkbeelden als het enige ware beschouwen. Op een of andere manier is dat blijkbaar gekoppeld aan deze diergroep; cavia's. Illustrerend hiervoor vind ik hoe kortzichtig blijkbaar cavialiefhebbers zijn, en de rest van interessant kleindiernieuws zoals gepubliceerd in de ‘vakbladen’ als ergerlijk ervaren. Je hoeft niet andere diergroepen tot in den treure te bestuderen. Maar alleen interesse en op een show eens langs een ander rijtje te lopen, kan letterlijk je blikveld verruimen. Er is niets mis met een stevige en genuancerde discussie, hoor. Ik heb dit eerder geprobeerd om in een nieuwjaarswens te verpakken, maar blijkbaar dringt dit niet helemaal door. Is er nog plaats voor goede voornemens, nu we 1 Januari al voorbij zijn. Het zou de kwaliteit van dit prikbord ten goede komen, dunkt mij.

M.

• Shirleyk

Heb respect voor de mensen om je heen

hoe ze leven en hoe ze doen

want iedereen heeft recht op respect.

Wees respectvol

want met respect

bereik je iets

Heb respect voor iemand

ook al is hij of zij anders dan jij

hij of zij heeft ook gevoelens

even goed als jij

Heb respect voor mensen om je heen

hoe ze leven en hoe ze doen

zij hebben ook gevoelens.

• Paulala

Citaat:

“Illustrerend hiervoor vind ik hoe kortzichtig blijkbaar cavialiefhebbers zijn, en de rest van interessant kleindiernieuws zoals gepubliceerd in de ‘vakbladen’ als ergerlijk ervaren. Je hoeft niet andere diergroepen tot in den treure te bestuderen. Maar alleen interesse en op een show eens langs een ander rijtje te lopen, kan letterlijk je blikveld verruimen.”

Ik ben cavialiefhebber, maar ook muizen- ratten- honden- konijnen- etc etc -liefhebber.

Ook ik ben fokker geweest, maar heb altijd interesse gehad in alle andere dieren.

En kortzichtig? Tja, veel van de caviafokkers zijn dat idd, maar ik ken ook gelukkig nog genoeg hele leuke fokkers hoor.

En ik wil mezelf nu niet bepaald kortzichtig noemen.

• M.

Natuurlijk zijn er ook liefhebbers die zich wel breder oriënteren. Ik spreek over de algmeenheid. Excuses… paulala, als ik blijkbaar iets te generaliserend ben geweest. De strekking van het verhaal is duidelijk en zo te zien onderschrijf je dat deel ook.

M.

• Ilonka

M,

Ik vindt dat je helemaal gelijk heb. Ik prik hier nog niet zo lang. Maar vindt dat het op de konijnenpagina er een stuk vriendelijker aan toe gaan.

De beste wensen!

Ilonka

• Saskia

als die quote die Paulala eruit pikte op o.a. mijn reactie sloeg in het topic over het kleindiermagazine, waarin ik aangaf daar echt geen interesse in te hebben, dan moet je even met twee dingen rekening houden. Als ik op een grote show ben, de btt of een clubshow, vind ik het erg leuk om ook alle andere beestjes eens te bekijken. Vind het ook leuk om fokkers te horen praten over hun vogels of k'nijnen, omdat dat weer zo'n andere wereld is. Maar voor het kleindiermagazine betaal je een hele hoop geld per jaar en daar staat vrijwel alleen artikelen in die interessant zijn voor konijnen- en vogel-fokkers, nou sorry, dat vind ik dan echt heel erg jammer en zonde van mijn geld…..

• jacquelinesbeestenspul

hoi m

ik ben ook regelmatig op grote shows met meerdere fokkers cq liefhebbers en ik ga echt wel bij de kippen of konijnen kijken maar als ik 1 rij kippen heb gezien dan vind ik het wel genoeg.ik heb bij de beurs in utrecht een kip geknuffeld dus nee ik vind ze niet afschuwelijk ofzo maar net wat saskia zegt ik ben een caviafokker die graag iets meer over de cavia in het kleindiermagazine wilt zien

mijn vriendin fokt konijnen en ik ga weleens met haar mee naar een konijnenfokker waar ik ook mee praat dus ik vind niet alleen caviafokkers leuk echt niet

op de beurs heb ik buiten met een duivenmelker staan praten erg grappig en ik loop ook altijd even naar de konijnen vooral de angora's van ben vind ik gaaf

dus de interesse is er wel hoor ik praat heel makkelijk met iedereen ook al hebben ze geen cavia's of konijnen en ik rook dat is misschien ook een lagere drempel op een beurs want de rokers staan even buiten te kletsen met elkaar en ik weet nu ook hoe een chinchilla vacht moet zijn hihihihihih dankzij mijn rook minuutjes ;)

groetjes jacqueline

• Paulala

Natuurlijk begrijp ik heel goed wat je bedoelt te zeggen.

Ik neem het je ook echt niet kwalijk dat je in je stukje tekst vele mensen over één kam scheert.

Want je hebt gewoon gelijk wat een groot deel van de caviamensen betreft.

Alleen betwijfel ik of het ooit zal veranderen in de caviawereld.

Cavia's zijn diertjes met de meest vriendelijke uitstraling die je je maar kunt bedenken, maar de mensen er achter zijn helaas meestal heel anders.

En niet alleen jij, maar heel erg veel anderen met jou betreuren dit.

• M.

Precies, paulala.

Je slaat de spijker op zijn kop. Hoe kan het toch zijn dat zo'n verdraagzaam diertje als de cavia (vaak, niet altijd :+) zulke onverdraagzame liefhebbers aantrekt.

M.

• Paulala

Misschien zoeken veel mensen een tegenpool voor hun eigen karakter?

Iets dat ze in balans houdt?