caviaflat

• Marjolijn

Hallo,ik heb een vraag over de bevestiging van de plexiglasplaten voor de caviaflat die mijn man aan het maken is,het model hebben we nagemaakt van Allegria maar we kunnen niet de manier vinden om de juiste gelijders te kopen,ze zijn te breed en dan gaat het te los zitten denk ik,heeft iemand een idee hoe en waar we deze gelijders kunnen kopen?Gr Marjolijn.

• MoniqueW

Mijn man heeft het heel simpel met 2 kleine houtjes opgelost…even schilderen en het ziet er keurig uit.

Wij konden in de winkel ook niks passend vinden.

• esther

2 draaischuifjes erop maken.Bv in de vorm van een hartje.Leuk schilderen en klaar.De onderkant in een uitgevreesd balkje zetten.Zo heeft mijn pa het hier gemaakt.Zo kan je het met schoonmaken snel verwijden.

groetjes esther

gr esther

• Saskia

ik heb gewoon aluminium U-profielen van 0,5cm breed en mijn plexiglas is 0,4 cm breed dus dat past precies. Te koop bij iedere bouwmarkt.

• Lenie

Hoi Marjolein,

Ik heb dezelfde aluminium U-profielen als Saskia en ook ik heb ze bij de bouwmarkt (in dit geval de Multimate in ons dorp) gekocht.

Wist eerst ook niet hoe ik het plexiglas moest bevestigen, maar na het uitgelegd te hebben kwam de aardige jongen van de bouwmarkt dus met die U-profielen en ik moet zeggen het is perfekt.

Als ik de hokken verschoon kan ik het perspex er heel makkelijk uitpakken.

Tip: laat het onderste profiel niet helemaal tot de zijkant doorlopen, dan veeg je de mest makkelijker uit het hok bij het verschonen.

Succes !