Nicky en een vraagje

• Ilonka

Hoi allemaal,

Ik had er zin om een foto'tje te plaatsen van onze Nicky. Nu 8 weekjes oud. Hij groeit goed. Eet goed en is lekker actief.

Hier een foto van hem lekker genietend van een wortel. Ik denk niet dat het een ras cavia is maar dat maakt mij niet uit. Hij doet het heel goed en dat vindt ik het belangrijkste.

Hij weet al precies waar het lekkers te halen. Hij laat zich alleen niet makkelijk uit de kooi halen. Hebben jullie hier adviesen in om het ook voor hem makkelijker te maken. Als hij namelijk lekker op mijn schoot zit geeft ie van die tevreden knorrende geluidjes dus hij vindt het eigelijk wel lekker.

Ik laat me graag adviseren,

Ilonka

• Susan

Dan heb ik vooral één advies voor je: geef hem een vriendje!

En over dat oppakken, tja geduld is een schone zaak en gewoon blijven volhouden.

• Ilonka

Ik heb dat advies al eerder gekregen.

Maar nu het volgende.Hij was 7 weken toen we hem haalden uit een opvang. Woog net 286 gram. Nu komt hij goed aan maar we willen er eerst voor zorgen dat ie goed op gewicht komt en aan ons gewend raakt.

Ik heb zelf ook 2 konijnen. Eerst had ik er 1 binnen. Met deze hadden we veel contact. Nu heb ik er een FH bij en zitten ze samen buiten in de ren. Ik merk dat het contact tussen ons eerste konijn en ons minder is geworden en dat ze zich vooral met elkaar bezig houden. Ondanks dat we er veel naar toe gaan ook in de kou.

Is dit met een cavia zoveel anders dan. En is het echt zo slecht een cavia alleen te hebben als je deze er iedere avond in ieder geval en overdag zoveel mogelijk uit haalt.

In het is een beertje. Nu een zeugje erbij doen zou kunnen maar dan moet ik deze man laten castreren. Een beertje erbij kan op vechten uitkomen.

Het wordt op de konijnen.prikbord ook zovaak gezegd. Neem er 2 en geen 1 maar het gaat toch ook om het feit, zit ie heel de dag alleen in zijn kooi of wordt hij echt betrokken in de familie zoals hier. Daarom ook mijn vraag hoe het het beste aan te pakken is hem er op zo'n vertrouwde manier op schoot te krijgen. Want als ie er eenmaal zit is hij helemaal hapy!

Ilonka

• Susan

Ja, maar een mens kan nooit een cavia vervangen.

Van het koppelen met beertjes weet ik niet zoveel. Ik heb hier geloof ik altijd begrepen dat oud en jong het beste gaat.

Misschien een ideetje om te overleggen met een opvang? Dat zij voor jou uit kunnen zoeken wat het beste bij Nicky past?

Je krijgt hier vast nog meer echt advies over.

• Miriam

Als ik een nieuwe cavia heb dan leg ik veel stro in de kooi, hij kan er zich in verstoppen. Mijn ervaring is als je een huisje erin zet. Dat het diertje in de toekomst schuwer is. Na 2 weken zet je een huisje erin wat al snel zijn plekje word. Misschien een oplossing.

Maar inderdaad geduld is een schone zaak :)

• MoniqueW

Hij is nu 8 weekjes oud? Je kan er dan een jong beertje bij doen. Het is wel mogelijk als ze gaan puberen dat ze even gaan uitzoeken wie de baas is. Dit kan er soms hard aan toe gaan. Als het direct al bepaald is hoeft het niet perse zo te gaan. Ik kan je niet van te voren voorspellen hoe het gaat aflopen, maar meestal gaat het goed. Het komt wel eens voor dat een beer niet met een andere beer samen gaat. Daar moet je wel rekening bij houden.

Ik raad je wel aan als je voor een beertje op pad gaat dat je voor een rustig karakter gaat. Zo te zien heb je een gladhaar in en die hebben vaak wat meer pit.

(jij kent je caafje natuurlijk het beste)

Wel een leuk caafje! Mijn dochter heeft ook een HTK caafje en die van mijn zoontje is pas overleden. Deze zijn minstens net zo lief:) Dit waren zeugjes. Ik heb ook beertjes bij elkaar en dat gaat tot nu toe goed.

• jacquelinesbeestenspul

hoi miriam

stro is niet zo geschikt voor cavia's heel veel hooi wel

groetjes jacqueline

• jacquelinesbeestenspul

hoi ilonka

ik vind het een lief ventje :D:D leuke foto

je kan heel goed een beertje bij hem plaatsen en ik zou naar een fokker gaan ipv naar de dierenwinkel of kinderboerderij

ik heb zelf ook nu 3 beertjes samen 1 volwassen 1 van 3 maanden en 1 beer van 4 weken en dat gaat prima ik wen de jonge beertje van 4 weken ook aan andere beren.ze zitten voordat ze verkocht worden meestal een paar dagen bij een volwassen beer om eraan te wennen dat mamma weg is en zo leert een jong beertje de rangorde heel goed vast te stellen

ik weet niet waar je woont ??? maar miss is er een fokker uit jou buurt die een lief knuffelbeertje te koop heeft

jou ventje is 8 weken en daar kan makkelij keen beertje van 4 weken bij of een beer van bv 3 maanden geen probleem :)

ik zou inderdaad ook voor een rustig ras kiezen en dan geen bortel of gladhaar die zijn vaak wat dominanter in omgang

een rex of een sheltie hebben minder pit

ik koppel al jaren beren met succes en verkoop ook beertjes van 4 a 5 weken die dan bij een oudere beer gaan wonen en ik heb nog nooit een beer terug gehad die ging vechten

mijn advies naar mensen is ook niet te snel in paniek te raken als ze in de pubertijd komen en laten uitzoeken wie de baas is niet te snel weg halen als ze brommen of klappertanden

groetjes jacqueline

• MoniqueW

Ik heb nog e.v.t. wel een ch-teddy beertje voor een knuffel prijsje, maar ik weet niet waar je in de buurt zit. Eind Jan. ga ik naar de Expo kleindier (BTT)

Je moet wel voor de ch-tjes vallen haha, maar ze hebben een heel lief karakter.

Ik had niet zo goed opgelet als Jaqueline, maar je kan inderdaad meer hooi geven. Stro kunnen ze ook eten, maar is hard en kan daardoor schadelijk zijn voor de oogjes.

• jacquelinesbeestenspul

hoi ilonka

als je dan toch i nde buurt van utrecht of arnhem woont heb ik nog wel een lieve rexbeertje van 4 weken voor je rood bont erg knuffelig en deels met de hand meegevoerd dus erg tam ze komen op mijn hand aflopen en als ze me zien is het gillen

groetjes jacqueline