beste wensen alvast

• M.

Beste lui,

Veel goede wensen voor 2008, met vooral veel gezondheid.

En een hoop verdraagzaamheid. Beginnen op dit prikbord zou geen kwaad kunnen, overigens. Er zijn er hier met een enorm kort lontje, en dat is erg gevaarlijk in deze tijd van het jaar :+

Laten we niet vergeten waarom we op dit prikbord bij elkaar gekomen zijn. De grote gemene deler is toch de liefde voor dieren en wel voor de cavia in het bijzonder. Of die nu wel haren heeft of niet. En in welke vorm die wel of misschien wel niet (volgens de Standaard :+) worden gedragen.

Maar er zijn dus net zoveel serieuze (sport-)fokkers met het hart op de goede plaats dan er doorsnee liefhebbers zijn die blijkbaar elkaar soms het licht in de ogen niet gunnen. Uit alle geledingen van de bevolking zijn er cavia mensen die de cavia allemaal op een andere manier beleven. Laten we dat beleven met ingang van 2008 van elkaar respecteren. Waarbij het altijd leuk kan zijn om van de andere kant van de (gewonnen?) medaille de boel eens te bekijken. Of je nu voor- of tegenstander bent van überhaupt het fokken met cavia's danwel de methode waarmee deze fok wordt beoefent (lijnteelt etc.)

En ook niet altijd denken de wijsheid in pacht te hebben. Na enkele jaren fokken kan het niet zo zijn dat je hier het cavia-evangelie denkt te moeten verkondigen. Wat niet wegneemt dat je in de praktijk gebrachte theorie hier best wel kan spuien om door te geven om een ander te behoeden een misschien wel gemaakte fout te behoeden. Het is immers pas een echte liefhebberij als je levenslang bezig kan houden als je dat met veel plezier blijft doen. En er dan ook nog altijd van kan blijven leren. De opzet hoeft echt niet te zijn om bijvoorbeeld fokkers en liefhebbers in een slecht daglicht te zetten. Daar kan altijd wel iets voor gevonden worden. Knapper is het als we met elkaar er voor zorgen dat cavia's in dit land het beter krijgen. Want vooralsnog komen we her en der nog wel wat excessen tegen. Daar kunnen we allemaal voor zorgen, liefhebber, (sport-)fokker, opvangen door eerst en vooral bij alles wat we doen onze eigen verantwoordelijkheid te kennen.

Een goed 2008.

M.

• Jipke frl

M. u van mij de beste wensen, mss dat we elkaar nog eens op een show tegenkomen. En de rest van mij ook de beste wensen voor 2008, veel cavia en konijnen plezier!

• MoniqueW

Van mij ook alle lezers en prikkers DE BESTE WENSEN VOOR 2008!

Een knallend uiteinde!!! Tot volgend jaar.

Mooi omschreven M.

• Shirleyk

Iedereen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en alle goeds gewenst!

Goede jaarwisseling en hopelijk hebben de caafjes er niet zo'n last van!

Groetjes, Shirleyk

• jacquelinesbeestenspul

ikwens vanuit arnhem ook iedereen de beste wensen toe voor 2008 met veel liefde voor alle dieren op deze aardbol :)

groetjes jacqueline

• jacquelinesbeestenspul

kijk eens wat een leuke link ik net heb gekregen

http://www.icq.com/img/friendship/static/card_16961_rs.swf

ik hoop dat ie werkt anders ff kopieren en plakken :D

groetjes jacqueline

• MoniqueW

Haha, hij is echt leuk!

• Cavia farm Witches at work

Hoi M.

Heel mooi gezegd~!~

Weinig aan toe te voegen.

Een heel goed en vooral, knus en warm 2008 toegewenst, en respect voor fokkers ook.

Begrip en respect zal de basis moeten zijn om idd samen de cavia bijbel te maken.

Niemand is perfect, iedereen maakt fouten of doet wel eens dingen waarvan je achteraf denkt; jammer/stom.

Zolang je maar eerlijk blijft tegen over een ander, maar bovenal t.a.v. jezelf.

Met lang of kort lontje tis om het even, ieder heeft zijn eigen maat nu eenmaal mee gekregen van huis uit.

gr. D#S

• Gerda_H

vanuit het hoge noorden wil ik mij hierbij aansluiten. Ik ben het afgelopen jaar gestart met de caviafokkerij,en hoop dit het aankomend jaar door te mogen zetten.

Vanavond zit ik lekker met mijn zelfgebakken oliebollen en appelflappen en een drankje op de bank.

Ierdereen een goed uiteinde en een goed begin toegewenst.

Groetjes Gerda

• natanya

Mooi verwoord M. ik wens jou en natuurlijk alle andere prikkers ook een mooi nieuwjaar!

Groeten Natanya