Voorstellen en een vraag

• PRIK

hoi,

we hebben sinds 4 dagen een cavia, genaamd botje.

wat hebben jullie voor speeljes in het hok liggen? en wat betalen jullie voor een megagrote zak zaagsel?

groetjes ivonne

• Jipke frl

Ik kan je gehakseld stro aanraden, vind ik zelf zo snel niet stinken en het absorbeert goed. Kosten megagrote zak ca 6 €.

• PRIK

haal je dat in de winkel of bij een boer. het stro voor de konijnen haal ik wel bij de boer voor 3,50 euro.

• Susan

Ik wens je veel plezier met je cavia, maar je weet hoop ik dat cavia's groepsdieren zijn?

Met een vriendje/vriendinnetje zal je hem/haar vast een groot plezier doen.

• Cavia Opvang 't Kuufke

Dat stro is niet geschikt voor cavia's. Veel te grof en te scherp.

• Paulala

Dat is precies wat ik wilde zeggen.

En je moet ook niet vergeten dat een cavia en ook konijnen elke dag vers hooi nodig hebben.

• Jipke frl

Dat kun je bij groothandels/paardengroothandels halen en idd stro bij de boer weg is iets te stekelig voor de caafs hun gevoelige voetzooltjes.

Zelf koop ik heel lang zacht stro op de boerderij waar mijn broertje werkt, voor de konijnen gebruik ik wel het boerestro wat harder is.

• Paulala

En vergeet de oogjes niet.

Dat harde stro kan behoorlijke beschadigingen aanrichten aan de oogjes.

• Marian

Hoi,

gefeliciteerd met je caafje Botje,

Je vroeg of iemand speeltjes had. Mijn twee dames hebben twee knuffels in het hok liggen die worden door de hele kooi gegooid en ook als kussen gebruikt, En ze zijn bij mij dol op hun bal. Het is eigelijk een katten speetjes, er komen als je er mee rolt snoepjes uit. Dus mijn caafs voetballen er op los. Af en toe ze ik ook het klepje dicht wat anders is binnen een dag leeg.

En natuurlijk is een vriendje of vriendinnetje altijd een leuk speelkamraatje.

Marian

• PRIK

bedankt voor jullie reacties, morgen ga ik naar de winkel en dan mag mijn zoontje wat leuke speeltjes voor botje uitzoeken. Ik gebruik nu alleen zaagsel in het hok.

we hebben een nieuwe kooi gisteren gekocht, van 1 meter lang.

ik vind een 2e wel leuk om erbij te doen maar dat moet ik met beleid doen ivm mijn man:D

zo heb ik dat ook met mijn 3 franse hangoren gedaan:D

voorzichtig opbouwen hahaha

dat harde stro gebruik ik alleen voor de konijnen, ik had al gelezen hier op het prikbord dat dat niet goed was. ik dacht misschien verkoopt de boer ook wel gehakkseld stro.

ik zal morgen wel een foto maken van botje en zijn nieuwe hok.