Verschil USteddy en CHteddy

• Gerda_H

Oke, Jacqueeline. Weer wat geleerd. Dat het niet erg schokkend is had ik al vernomen,maar het is dan niet raszuiver meer. at peruufje is er ook niet minder om hoor. Het karakter zegt mij ook heel veel.

Groetjes Gerda

• Gerda_H

Dat klopt Monique. De ch's zijn hardstikke lief. Ik had laatst ee nvader die wou voor zijn kinderen graag een caaf,en ik heb hem eerlijk gezegd dat ik de ch de beste keus vind voor kinderen, vooral vanwege hun lieve karakter. Ik hou nog regelmatig kontakt,en het gaat zo perfect,dat hij op kerstavond belde of hij nog een zeugje kon komen halen voor zijn zoon. Ik vind het jammer dat dit ras nog steeds niet erkend is in Nederland.

Groetjes Gerda

• Witches at work

Hoi Monique

Klopt helemaal, sommige fokkers denken nu dat juist dat “ontplofte” erbij hoort maar idd een geheel gelijkmatige maar wel wat langer vacht dan de Us is ideaal!

Wat ik hier nu heb zitten aan Ch is erg weinig maar wel oke althans dat vind ik zelf ahum dan.

gr. D#S

• Witches at work

Jessica schreef:

>

> >>>D#S De vacht lengte is het voornaamste verschil, De Us

> Teddy heeft ook spitsere koppen en staan hoger op de poten.

> Ikvind de Ch Veel imposanter, echter de Us heeft erg leuke

> tekingen maar wel wat meer vacht problemen heb ik wel eens

> vernomen, ik wil ze hier niet in elk geval!

> Ik vind de Rex 10X stoerder ha ha~!~ Mooie grove lijven en

> stompe koppne!!!

>

> Ik heb rexen en US Teddy's maar de US Teddy's die ik heb

> zitten hebben een dikkere kop en een grover lijf dus dat is

> onzin. US Teddy's kunnen last hebben van droge oortjes maar

> dit is goed te verhelpen met uierzalf bijv.

>>>D#S Als dat zo is, en ik neem aan dat je om zoiets echt niet zult gaan liegen

dan heb je geen echte mooie forse Rexen volgens mij want ook in het Rexenras zitten helaas wat uitwassen.

Gelukkig bij mijn weten niet zo heel veel maar toch.

Die je op Marktplaats ziet en op allerlei sites hebben zoals ik ze al jareren zie gewoon spitsere koppen en minder grof van bouw en qua gewicht is de Rex veelal ook een stuk zwaarder dan een reguliere caaf. En juist daarom ben ik ook als een blok gevallen voor de rex~!~

Wel is het zo dat de Us Teddy zeker zo populair is, en er ook meer in gefokt wordt als met de Rex.En de tekeningen zijn ook erg mooi van de Us Teddy.

>

> Gr. Jessica

• nnatasja

"Fokkers aller landen verenigt U, en houd de boel a.u.b. zuiver. De cavia is er bij gebaat.

M."

Waarom zou in hemelsnaam de cavia er bij gebaat zijn als de rassen zuiver worden gehouden ?

In de wat extremere gevallen ben ik het volledig met je eens maar dan denk ik aan de skinny soorten en de cuyes maar verder ..

De mens , en dan nog alleen de mens die het boeit is gebaat bij het zuiver houden maar het zal de cavia totaal worst wezen of ie zuiver van ras is.

M. Ik ken je denkwijze hierin maar vind het toch echt onzin om te stellen dat de cavia's er zo gebaat bij zijn ,alsof een kruizing minder gelukkig zou kunnen wezen …

• Jessica

Ik heb een ex showzeug (rex) zitten en die heeft een spitsere kop dan al mijn US Teddy's. Ik vind ze er over het algemeen voller en mooier gebouwd uitzien en misschien heb ik toevallig goedgebouwde mooie US Teddy's waardoor ik het niet kan vergelijken. De meeste rexen die ik zie en heb gehad zijn niet zo mooi gebouwd als de US Teddy.

Gr. Jessica

• MoniqueW

Ben ik met je eens Gerda. Er moet nog wel gewerkt worden aan het haarstructuur, maar we zijn er al aardig mee op weg. Zelf ben ik daar erg trots op en het gaat niet ten koste van het karakter of type bouw.

• MoniqueW

Klopt helemaal, sommige fokkers denken nu dat juist dat “ontplofte” erbij hoort maar idd een geheel gelijkmatige maar wel wat langer vacht dan de Us is ideaal!

Haha, je bedoeld de CH. Ik ben al aardig op weg en ik vind ze steeds mooier worden. Als ik weer een nestje heb en dan begin ik al te zien hoe ze gaan worden. Ik vind dit zo superrrr. Helaas heb ik nu te veel nestjes tegelijk, dus daar ben ik erg druk mee. Ik geniet er wel volop van moet ik toegeven. Ondanks dat ik ze verspreid bij elkaar gezet heb, bevallen ze allemaal tegelijk. Gelukkig heb ik er de ruimte voor.

Gelukkig zijn er fokkers die voor een ander ras vallen. Ik vind andere rassen ook heel erg mooi! Ik hoop ook dat ze mooi zullen blijven en dat er niet van alles door gemengt gaat worden. Als ik bij Sas ben en ik zie de Peruvian, nou dan smelt ik ook hoor.

• MoniqueW

…..M. Ik ken je denkwijze hierin maar vind het toch echt onzin om te stellen dat de cavia's er zo gebaat bij zijn ,alsof een kruizing minder gelukkig zou kunnen wezen …..

Ik denk dat het voor de caaf op zich niet zoveel uit maakt. Soms kan een caafje daardoor wel een stuk minder mooi zijn en niet aantrekkelijk zijn om te kopen of weer anders om. Uiteindelijk zijn er op die manier meerdere rassen ontstaan waar wij weer baat bij hebben. Nou, zo hebben we allemaal wat.

Ik denk wel dat je moet oppassen met karakter / type bouw e.d. als je alles maar door elkaar mengt. Je moet dan wel goed blijven selecteren. Maar zoals er van mij denkwijze bekent is > Vernaggel een ras niet. Het is zo zonde.