Verschil USteddy en CHteddy

• Jan en Paula

Hallo cavia liefhebbers. Wij willen graag het verschil weten tussen US teddy en CH teddy. Wie o wie kan dat duidelijk zeggen. Wij hebben jaren geleden een stal gehad en willen opnieuw beginnen, maar staan versteld over wat er allemaal wel niet veranderd is. Zelfs naaktcavia's hebben we gezien. Wij willen nu een echte hobbystal maken, dus puur liefhebberij. Wie heeft of weet op dit moment rex-cavia's te koop en waar. Verder zijn we benieuwd of iemand ons kan zeggen wat er gebeurd als je een rex met een teddy kruist. Het zijn verschillende vragen maar hopen dat er liefhebbers zijn die ons verder kunnen helpen. Wij vinden het trouwens een erg leuk forum. Alvast voor iedereen een hele goede jaarwisseling en een goed cavia 2008.

• jacquelinesbeestenspul

hoi jan en paula

het verschil tussen een ch teddy en een us teddy is de vacht

een us teddy lijkt op een rex qua vacht maar alleen is de vacht zachter van structuur en de ch teddy heeft langere haren lijkt erg ontploft hihihihihihihi

ik weet niet welke rexen je zoekt maar ik heb nog een aantal dieren te koop

rex rood bont of driekleur beer en zeug

ik woon in arnhem maar ga regelmatig naar shows in het land

groetjes jacqueline

• Witches at work

Jan en Paula schreef:

>

> Hallo cavia liefhebbers. Wij willen graag het verschil weten

> tussen US teddy en CH teddy. Wie o wie kan dat duidelijk

> zeggen.

>>>D#S De vacht lengte is het voornaamste verschil, De Us Teddy heeft ook spitsere koppen en staan hoger op de poten. Ikvind de Ch Veel imposanter, echter de Us heeft erg leuke tekingen maar wel wat meer vacht problemen heb ik wel eens vernomen, ik wil ze hier niet in elk geval!

Ik vind de Rex 10X stoerder ha ha~!~ Mooie grove lijven en stompe koppne!!!

Wij hebben jaren geleden een stal gehad en willen

> opnieuw beginnen, maar staan versteld over wat er allemaal

> wel niet veranderd is. Zelfs naaktcavia's hebben we gezien.

> Wij willen nu een echte hobbystal maken, dus puur

> liefhebberij

>>>D#S Al die nieuwe rassen zijn vollop in ontwikkeling, wat een hoop mindere caafs ook met zich mee brengt en mensen die puur voor de poen fokken ipv

een leuk fokdoel hebben om te bereiken.,

. Wie heeft of weet op dit moment rex-cavia's te

> koop en waar.

>>>D#S Hier in Boxmeer Noord Brabant ongeveer 20 km ten zuiden van

Nijmegen heb ik slechts enkele Rexjes te koop zowel beren als zeugen.

Verder zijn we benieuwd of iemand ons kan

> zeggen wat er gebeurd als je een rex met een teddy kruist.

>>>D#S Heel simpel ben ik nu ook aan het doen zien mijn heksen site van; WITCHES AT WORK, je fokt caafs die drager zijn van beiden genen, en die nazaten kun je als zodanig weer inzetten voor de Rex en of de Ch Teddy fok.

> Het zijn verschillende vragen maar hopen dat er liefhebbers

> zijn die ons verder kunnen helpen. Wij vinden het trouwens

> een erg leuk forum. Alvast voor iedereen een hele goede

> jaarwisseling en een goed cavia 2008.

>>>D#S Ook een erg goed 2008 toegewenst!!!

gr. de heks

• M.

Het verschil is (ca.) 4 cm PELS-lengte :+

Als je rex verpaart met CH teddy krijg je gladharen die voor beide haarvariëteiten drager kúnnen zijn. Deze combi is ten zeerste af te raden, omdat de haarkwaliteit van beide haarvariëiten er niet beter van wordt.

Wat is dat toch dat cavía ‘fokkers’ de hele boel door elkaar willen mixen? En dan ook nog vaak zonder zich vooraf te bedenken wat het zal gaan worden. Ook het NCF forum staat er altijd bol van. Fokkers aller landen verenigt U, en houd de boel a.u.b. zuiver. De cavia is er bij gebaat.

M.

• jacquelinesbeestenspul

hoi M

ik ben het voledig met je eens soort bij soort en ras bij ras met uitzonderingen

rex maal gladhaar vind ik en goede verparing omdat je dan betere vacht krijgt bij de rexen

coronet maal sheltie pas ik ook toe

of texel met coronet sheltie

maar ik zou geen rex maal sheltie doen enz enz

iedereen moet het voor zich weten in deze maar ik ben ook voor om reaasen bij elkaar te houden

groetjes jacqueline

• Gerda_H

Ik ben er ook voorstander van om zo zuiver mogelijk te fokken. Echter gebeurt het wel eens,dat je van iemand een caaf koopt,bv een peruuf,en dan krijg je later de stamboom,en dan zie je dat er bv alpaca doorzit,of zoals momenteel veel gebeurt dat de peruuf gekruist wordt met de lunkarya. Dat is bij Donna's Babe dus ook het geval. De moeder is curly,vader lunkarya. opa en oma zijn lunk/peruuf en curly abysinian. ga ik, verder naar de voorouders,dan zit er zelfs gladhaar in en crested en eng.crested,wat dat ook moge zijn. De kleintjes van Donna's Babe hebben dan ook een gladhaar wat een beetje aan de lange kant is.

En dat vind ik dus jammer. Dat “aangekoot”.

Daarom zeg ik ook,dat ik probeer om zo ras zuiver mogelijk te fokken,daar mijn stalletje momenteel dus wat onzuivere caafs bevat. Dat is ook nog de beginnende onwetendheid,waar ik keihard aan probeer te werken.

Groetjes Gerda

• Jessica

>>>D#S De vacht lengte is het voornaamste verschil, De Us Teddy heeft ook spitsere koppen en staan hoger op de poten. Ikvind de Ch Veel imposanter, echter de Us heeft erg leuke tekingen maar wel wat meer vacht problemen heb ik wel eens vernomen, ik wil ze hier niet in elk geval!

Ik vind de Rex 10X stoerder ha ha~!~ Mooie grove lijven en stompe koppne!!!

Ik heb rexen en US Teddy's maar de US Teddy's die ik heb zitten hebben een dikkere kop en een grover lijf dus dat is onzin. US Teddy's kunnen last hebben van droge oortjes maar dit is goed te verhelpen met uierzalf bijv.

Gr. Jessica

• MoniqueW

een us teddy lijkt op een rex qua vacht maar alleen is de vacht zachter van structuur en de ch teddy heeft langere haren lijkt erg ontploft hihihihihihihi

Hoi Jaqueline,

Het is dan net waar je je CH vandaan haald. Bij mij hebben ze geen ontplofte konten. Het haar van de CH hoort gelijkmatig 6 cm. te zijn.

• MoniqueW

Ben het met je eens M. De CH is geen ras die je met een ander ras moet verparen!!! Ik ben fokker van de CH en er zijn meerverschillen dan jullie hier aangeven. Het karakter van de CH is ook nog eens erg rustig en lief. Het is inderdaad niet de makkelijkste cavia om mee te fokken vanwege de vacht. Als je bij goede fokkers je dieren koopt en weet waar je op moet letten kan je prachtige CH's fokken. Wil je meer weten over de CH kan je ook op mijn site kijken. www.caviastaldewolfjes.nl

• jacquelinesbeestenspul

hoi gerda

Auteur: Gerda_H (—.leek1.gr.home.nl)

Datum: 30-12-2007 03:27

Ik ben er ook voorstander van om zo zuiver mogelijk te fokken. Echter gebeurt het wel eens,dat je van iemand een caaf koopt,bv een peruuf,en dan krijg je later de stamboom,en dan zie je dat er bv alpaca doorzit

..jacqueline…. een alpaca door je peruvians is niet erg of schokkend dat gebeurd heel veel of een tessel met een sheltie dat is verder ook niet sckokkend.ik zet zelf een merino samen met een coronet en dus krijg ik baby's merino's en coronet en miss sheltie of tessels uit deze combi dat is niet zo erg hoor :)

je moet nooit ene peruuf met een coronet verparen dan krijg je verkeerde kruinen of een engels gekruine gladhaar met een rex omdat een rex geen kruinen behoord te hebben.

groetjes jacqueline