Is dit normaal?

• Jessica

M'n hoogzwangere zeug is de laatste dagen nog eens 100 gram aangekomen.

Hiervoor bleef haar gewicht stabiel en gisteren was ze officieel uitgerekend.

Gebeurt dit altijd bij de laatste loodjes?

Gr. Jessica

• Witches at work

Hoi Jessica

Hoogzwangere zeugen weeg ik niet zo veel en laat ze lekker met rust vooral.

Dus een erg zinnig antwoord kan ik je hierop niet geven.

Wat ik wel zeker weet is dat ze vooral in de laatste fase fiks aan kunnen komen net als de mens dat ook zo leuk kan zeg maar.

Als de zeug fit en actief blijft verder, goed eet ed zou ik me totaal geen zorgen maken.

gr. D#S

• MoniqueW

Sluit me aan bij Inka.

Waar je niks over zei, maar wel van belang is dat je geen haver geeft als ze drachtig zijn. Hier kunnen ze ook extra van aankomen.

Wij mensen lopen ook wel eens 2 weken uit, waarom bij een cavia alles precies op tijd. Nee hoor, daar hoef je je niet druk om te maken. Het mag alleen niet meer dan een paar dagen zijn.

• Gerda_H

O? Geen haver aan drachtige zeugjes? Is dit vanwege het te dik worden? Nou geef ik ook alleen havermout aan caafjes die een extra duwtje wel kunnen gebruiken,maar dit wist ik dus ook nog niet.

Groetjes Gerda

• Jessica

Dat is me wel bekend. Ik maak me geen zorgen maar het voor mij m'n eerste nestje dus ben erg ongeduldig :-)

Gr. Jessica

• MoniqueW

Nee, is beter van niet Gerda. De jongen kunnen daardoor groter worden en dan kunnen er complicaties ontstaan bij de bevalling. Na de bevalling kan je het goed geven om ze aan te laten sterken.

Misschien is ze toch een paar dagen later gedekt dan je denkt. Voel je nog goed leven en heb je gevoeld hoever ze ontsluiting heeft?

Is ze al bevallen Jessica. Laat je het ons even weten?

• Jessica

Ze heeft nu een dikke vinger ontsluiting en de jongen zijn goed voelbaar.

Ze gaat het naar mijn gevoel wat rustiger aan doen. Ze neemt veel meer rust en laat veel toe wat betreft aanraken.

Wordt vervolgd :-)

Groetjes,

Jessica

• MoniqueW

Dit klinkt goed. Spannend hoor!

Gaat ze al een beetje draaiend liggen…een soort nestje, dan duurd het niet lang meer.

• Jessica

Ze gaat vaak in het mandje en onder het hooi liggen.

Nu zit ze steeds in het zelfde hoekje op het hooi.

Heb net nog even de jongen gevoeld en ik voel geknarsetand en geschop hihi.

Ze is rustig maar ook alert dus ik ben heel benieuwd.

Groetjes,

Jessica