Cavia weide

• Jan en Paula

Dag cavialiefhebbers. Wij zijn nieuw op deze pagina en willen in het voorjaar een caviaweide gaan aanleggen. Nu hebben we al heel wat sites bekeken, maar nog geen leuke foto's of uitleg gevonden van/over een caviaweide. Wie kan ons vertellen waar misschien foto's zijn van voorbeelden. Wat voor ondergrond is de beste, hoe hoog moet de omheining zijn en schermen jullie de bovenzijde ook af tegen roofvogels of andere rovers. Wij zijn erg benieuwd naar jullie reacties.

• Jipke frl

Ik heb zelf hier ook 5 op erf los lopen, niet erg groot maar voor hun zat.

Denk er om dat je voor roofvogels genoeg schuilgelegenheden voor je caafs maakt.

Hier schieten ze onder de konijnenflats zodra ze onraad vermoeden, wat vaak is in hun ogen.

• Susan

Is het niet een idee dat je een visnet over je caviaweide spant? Net zoiets als waar mensen met katten hun tuin vaak mee afzetten. Weet je in elk geval zeker dat je caaf nooit meegenomen wordt door een roofvogel, of wat dan ook.

• Witi

Denk ook aan katten!!! Hoorde laatst dat iemand bezoek had gehad van een hongerige kat en die had ze dus gewoon opgegeten!!!

• Caviastal Lieve

Misschien vinden jullie op mijn site nog wat ideën voor een weitje. Vooral onder het hoofdstukje “huisvesting”en “foto's”.

http://caafjelieve.come2me.nl

In ieder geval veel succes ermee.

Groetjes Monique

• Witches at work

Hoi Susan

Vissers netten heb ik sinds 2007ook over mijn rennen deels gespannen.

Ik heb 2X op rij een ongewenste gast gehad vermoedelijk een of andere buurtkat.

Daarop ben ik naar een tuincentrum gegaan en heb mijn neteen nu op de meest kwetsbaren plekken van netten voorzien, a ziet het wel leuk uitmaar vooral ik heb sindsdien geen caafs meer verloren aan mee eters~!~

Mijn ideaal is een volaire achtig iets alles wat open is zo ook bij mij kan besprongen worden.

Menig klant van mij is ook in open rennen al dieren verloren tot ong 600 gr. hapt een caaf makkelijk weg.

Ook volwassen dieren indien de rover het wil.

Belangrijk is ook de omgeving waarin je woont, hier is het niet erg toegankelijk gelukkig maar toch enig risico lopen buitendieren zeker wel.

Maar het voordeel is veel groter dan de permanente ophok kan ik je zeggen.

De meest ideale huisvesting die ik ooit life heb gezien was bij Enternal flame te Sleewijk, echter superrrrrrrrrrrrrr~!~

gr D#S

p.s. je mag hier bij mij in Boxmeer ook rustig komen kijken als je wil.

• Susan

Je woont nogal aan de andere kant van Nederland. Het was vooral een suggestie voor Jan en Paula. Goed bedacht dus;)

En cavia's kijken is levensgevaarlijk. Ik heb er nu drie, maar ik weet redelijk zeker dat ik er dan nog meer heb;)

Dank je voor je uitnodiging in elk geval:)