Beste mensen,
Heeft iemand een advies?
Ik zag bij mijn cavia Siep (mannetje 5 jaar) gisteren dat zijn linkerboventand bijna helemaal afgebroken was. Vandaag was deze tand eruit en zijn rechterbovenvoortand zit los.
Zijn ondertanden zijn iets in een V-vorm uitgesleten, waarschijnlijk als gevolg van iets wat de boventanden doen.
Siep is niet gevallen. Er is geen ongelukje gebeurd met de andere cavia's, botsing of zoiets, voor zover ik dat gezien heb.
Siep eet goed, hooi, brokjes, slappe groente, en harde groente eet hij ook als ik daar kleine stukjes van maak. Verder is zijn gezondheid op dit moment prima.
(Bijkomende informatie: Hij is een maand geleden hersteld van waarschijnlijk een meningitis, als gevolg daarvan is hij blind, maar hij redt zichzelf heel goed. Ik heb hem nog niet ergens tegenaan zien botsen.)
In juni dit jaar heeft hij ook een boventand afgebroken, ook met onbekende oorzaak. De dierenarts heeft deze mooi bijgeslepen, en ze groeiden weer keurig aan.
Ik ben van plan goed op te letten of hij goed blijft eten en wil eind deze week naar de dierenarts te gaan.
Heeft iemand tot die tijd een advies voor me?
Alvast bedankt!
Henneke