vraagje

• Ilonka

Hoi allemaal,

Ik had al eerder vandaag een topic geopend. We hebben onze Nicky vandaag opgehaald. Het is een mannetje/Beertje. Maar mijn vraag aan jullie. Hoe groot is een Beertje van 7 weken normaal. (hij, onze Nicky, komt ons zo klein voor) Ik kan hem in mijn hand houden. Ik ben natuurlijk konijnen gewend maar wil deze vraag toch stellen.

Ilonka

• MoniqueW

Hoi Ilona,

Wat weegt hij?

http://www.degrotecavia.nl/cavia.html

Hier kan je de groeitabel van de cavia op vinden.

Houd er rekening mee dat je grote en kleine caafjes hebt, net als bij mensen.

Groetjes Monique

• Ilonka

Hoi Monique,

Ik heb hem net gewogen op de keukenweegschaal en die geeft 286 gram aan. Volgens mij is dit veel te weinig.

Ilonka

• esther

Ja dat is wel weinig dat wegen ze hier meestal al na 3,5 weken.Hij heeft mischien wel een slechte start gehad.Hou hem in de gaten.En is hij echt wel 7 weken??????

groetjes esther

• Ilonka

Tja, daar twijfel ik nu ook aan. Hij was wel de laatste uit het nest.

Ik zal in de gaten houden dat ie goed eet en drinkt. Zijn keutels zijn wel goed.

Verder lekker warm houden denk ik en veel aandacht aan het manneke geven.

Ilonka

• MoniqueW

Hoi Ilonka,

Hmmm, ja de vraag is inderdaad of dit mannetje wel 7 weken is??? Het kan wel eens gebeuren dat hij een slechte start heeft gemaakt en dat het weken kan duren voor hij zijn “schade” inhaald.

Hoe is zijn vacht? Is deze in goede conditie? Hoe staan zijn oogjes > zijn ze ingevallen? Is zijn neusje schoon? Heeft hij nog hele kleine tandjes in verhouding met een ander caafje van 7 weken?

Wat je kan doen is voer geven waar hij goed van aansterkt. Niet iedereen is het nu met mij eens, maar ik heb hier hele goede ervaring hier mee > Hopefarms geven. Dit mengen met je voer tot hij is aangesterkt. (daarna kan je zonder Hopefarms doorgaan met de voeding die je nu geeft) Je kan ook een broodpapje maken (brood zonderkorstjes, klein scheutje volle koffieroom met water aanmengen.) Je kan er e.v.t. iets van druivensuiker aan toevoegen, maar als je inschat dat dit niet nodig is ben ik er geen voorstander van vanwege het gebit.

Hele fijne Kerst!

Groetjes Monique

• Ilonka

Hoi,

Zijn vacht ziet er glansend uit. Wel boven op zijn kruin een klein kaal plekje. Zijn oogjes zwarte kraaloogjes niet ingevallen. We geven extra voer voor jonge cavia's. Dat kan het probleem niet zijn. Ook extra stukjes paprika voor vitamine C.

Jullie allen ook een prettige kerst

• Gerda_H

Je kan hem ook wat havermout geven. Dat vinden ze lekker,en groeien er ook lekker van.

Groetjes Gerda