1jarige Cavia Azumi

• Miriam

Hee mensen,

Alleerst prettige kestdagen en een gezond 2008

Ik heb een vraag, mijn cavia azumi 1 jaar oud zit alleen in een grote kooi.

110 bij 50. Maar ik vraag me wel eens af of hij zich niet te alleen voelt.

De vraag is, kun je zo maar een jonge dame bij Azumi zetten.

Of is het gewoon uitproberen, ben namelijk bang voor een knallende ruzie.

Wat is jullie mening ? Iemand ervaring ?

Ik wil natuurlijk geen knokpartij ervan maken

Gr Miriam

• Susan

Meestal gaat koppelen wel goed en ik denk dat je haar er vooral een enorm groot plezier mee doet.

Laat de dames (of zet er een gecastreerde beer bij) op een neutrale plek kennismaken en zet ze dan in de kooi.

• Miriam

Maar is het goed als ik een jonge cavia erbij zet ?

Of maakt dat niet zoveel uit ?

Azumi is zinnelijk, bestaat de kans dat ze alles vol gaat plassen als ze de anders reuk, ruikt ? ( vraag me niet hoe ik haar zinnelijk heb gekregen ) ze kan echt een uur op mijn trui liggen, en als ik ze in de kooi zet doet ze haar plasje.

Hmm van gecastereerde beren. Ja zou kunnen … maar ik hou dhet denk ik liever bij de dames …

Greetings

• Jipke frl

Ik heb hier een cavia die kan s'avonds uren bij me op de bank zitten zonder plasje te plegen, haar 2 kooigenootjes zijn echte varkens wat dat aan gaat, als ze moeten laten ze het lopen, of ze bij jouw zitten of in hun hok, maakt die 2 niks uit.

• Susan

Niet dat ik nu superveel ervaring heb met cavia's, of ik heb gewoon altijd ontzettende mazzel gehad, maar volgens mij maakt het weinig uit. En cavia's zindelijk? Ik denk dat het meer toeval is dat ze niets doet als ze op je trui zit. Het kan net zo goed niet goed gaan.

• Witi

Ik heb een aantal jaren geleden een jonge cavia bij mijn toen 1-jarige Luna (zeugje) gezet, na hier wat navraag te doen op het prikbord. Eergisteren is ze helaas overleden en is Luna weer alleen. In al die tijd is het dus prima gegaan. Ze waren echt vriendinnetjes.

Hebben jullie ervaring met het plaatsen van (jonge of nieuwe) cavia's bij al wat oudere caafies??

• Susan

Hier is het altijd goed gegaan. Ik heb echt nooit problemen gehad.

• Miriam

Dat kan natuurlijk ook, dat de pootjes iets anders dan zaagzal onder de voetjes krijgen. En dat ze gewoon weet dat ze op mijn trui, cq door mijn woonkamer loopt. Na dat ze dat allemaal gedaan heeft gaat ze netjes de kooi in en doet haar plasje. Dit is voor mij de eerste keer hoor, ik heb ook al verschillende varkens gehad die het ook gewoon lieten lopen. Maar tja ach een doek en het is weer opgeruimt.

• Miriam

He he sterkte Witi, ik had vorige jaar een sterf geval rond deze dagen. Daarvoor in de plaats is azumi gekomen. Ik wou toen eigelijk twee diertje halen. Maar Azumi was zo verkouden in het begin dat ik dat niet aandurfde. Ik was bang dat ze 2007 niet zo halen. Nu een jaar verder heeft Azumi haar vrienschap met mij waargemaakt, ik geniet elke dag van haar. En zou haar graag wat meer vriendschap bieden. Zodoende dat ik misschien een cavia erbij wil nemen.

Al zal ze dan niet meer op plaats nummer 1 komen. Kan ik het haar wel aandoen.

Ik ben er nog niet helemaal uit.