druivesuiker/vorst

• Gerda_H

De druivesuiker in het water hielp vannacht niet tegen de vorst. De flesjes in de binnenhok waren niet bevroren,maar buiten in de rennen wel. Heb er nu een oude sok omheen gedaan en een handdoek om de flesjes heen. Ook heb ik over de berenhok en de ren een oude doorgestikte deken gelegd. En twee kilo appels verdeeld over de caafjes. Zo krijgen ze tenminste vocht.

Ik wilde jullie deze bevindingen toch even meedelen.

Groetjes Gerda

• MoniqueW

Hallo Gerda,

Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar ik hoop dat je de aardappels niet in zijn geheel aan de caafjes voert. Ze mogen alleen de schillen.

Je kan ze dan beter andijvie en komkommer geven.

Verder wens ik iedereen hele fijne feestdagen en een heel gelukkig nieuwjaar!

Verder kan je het beste regelmatig je flesjes blijven vullen en in de gaten houden dat ze niet bevroren zijn.

Groetjes Monique

• Gerda_H

Hihi, ik schrok al. ik dacht, heb ik het nou verkeerd geschreven? maar jij hebt het niet goed gelezen Monique. Ik heb 2 kilo appels gegeven, en in stukjes gesneden hoor. Dat doe ik met de winterwortels ook. Ze krijgen alles in stukken.

Groetjes Gerda

• jacquelinesbeestenspul

hoi gerda en de rest

mijn vriendin heeft ook cavia's konijnen en pony's en zij woont niet bij haar dieren (staan op de wei met stalling) en zij neemt iedere ochtend handwarm water mee en doet die in de flesjes en badkuip voopr de dieren

dat doet ze al jaren en dan bevriest het water niet zo snel (meestal sávonds pas hard)

miss een tip voor de nachten ??

ik heb zelf geen alst van bevriezing in de schuur

groetjes jacqueline

• MoniqueW

Hoi Gerda,

Sorry!!! Je hebt gelijk. Ik heb het niet goed gelezen.

Groetjes Monique

• Basjeeeee@hotmail.com

gelukkig maar dat je er mee gestopt bent, want er wordt niet voor niks gezegt dat ze het niet mogen hebben…

• Gerda_H

Hoi, Bas.

Toen ik begon met fokken,is mij gezegd om bij zwangere zeugjes een mespuntje druivesuiker in het water te doen,ter voorkoming van zwangerschapsvergiftiging. Dit zou moeten vanaf twee weken voor de bevalling tot twee weken na de bevalling. Hoe zit dat dan?

De sok en de handdoek helpen wel. het water was niet bevroren. Morgen ochtend ga ik weer op tijd kijken.

Groetjes Gerda

• lia

hoi hoi gerda ik zelf geef ook al tijd een mes puntje druiven suiker dit doe ik al zes jaar en heb er nooit geen problemen mee gehad .de jonkies waren altijd goed op gewicht als ze geboren werden groetjes lia

• wendy (Caafjes van WB)

Lia, het gaat niet om de jongen, maar de moeder kan er een te hoge bloeddruk van krijgen, en in het ergste geval zelfs overlijden.

Ikzelf gebruik de vit C bruistabletten, hierdoor bevriest het water ook niet in de schuur….

groetjes wendy

• Witches at work

Hoi Jacq

Voor mij ook gewoon de flessen/bakken goed doorspoelen met lauwwarm water.

Geen toevoegingen zo puur mogelijk hier.

Ik ben erg tegen suiker toevoeginegen zowel bij de mens als bij het dier.

Het breekt meestal meer af dan het opbouwt, ik eis ook van mijn eigen voeding dat er geen extra suiker aan toe wordt gevoegd het vrucht suiker uit bv de multi sappen en jus de orange is al genoeg. Ook bij kinder voding zo min mogelijk toevoegingen zo ook bij het dier.

Vetzucht/obesitas/moeheid/suiker verslaving ect zijn het het gevolg van ons veelal suiker overschot.

Zo nu en dan een suiker shot zoals chocolade is prima, evenals wat Luzerne voor de cavia bv.

gr. D#S