Binnen of buiten?

• kaatje

Ik krijg binnenkort twee caafjes en dan zullen ze 7 a 8 weken oud zijn. Ze zitten nu buiten. Ik heb ook een buitenhok gekocht voor ze maar zijn ze niet t klein om nu al te overwinteren? Of zal ik ze deze winter nog even binnen houden en dan in het vvorjaar naar buiten doen. Graag jullie ideeeen hierover, alvast bedankt

Kaatje

• MoniqueW

Hoi Kaatje,

Ze kunnen wel naar binnen, maar dat kan je dan het beste voorzichtig doen. Eerst even op de “zolder” zonder verwarming en na een weekje kunnen ze naar beneden, maar niet te dicht bij de verwarming.

Ze kunnen wel naar buiten. Een deken over het hok en uit de wind houden. Als je ze in een schuur kan plaatsen scheeld dit ook weer. Houd er rekening mee dat het water kan bevriezen en dat je daar extra op moet letten.

Veel plezier met je caafjes.

• Gerda_H

Ik denk dat het er ook vanaf hangt wat ze gewend zijn. Caafjes die buiten geboren zijn,kunnen best buiten overwinteren,met de nodige voorzorgsmaatregelen,maar wanneer ze binnen geboren zijn,kan je ze beter binnen houden.

Groetjes Gerda

• Witches at work

Hoi Kaatje

Rond deze tijd caafjes die echt vanuit binne komen en nog zo piep jong zijn zou ik zeker niet meteen buiten zetten~!~

Ik krijg zo meteen 2 zeugen moeder en dochter en die komen van iemand die ze in de huiskamer had.

Ik zet ze mooi in mijn tuinhuisjes das in elke geval vorstvrij en tochtvrij.

Genoeg zacht stro erion en goeie vlasvezel bodembedekking en zodra het buiten wat zachter weer is bv een graad of 10 a 15 minimaal mogen ze naar buietn.

Hier zit alles buiten permanet wat ziek of hoogzwanger si hok ik op maar wel buiten met plasctic voor de hokken ect ect.

Wat ik erg zielig en schrijnend vind is dat veel cavia boerinnen de caafs op wat vlasvezel hebben zitten buiten of bijna buiten (overkapping/erg koude schuur)

en vrijwel geen lekkere nestjes en stro hebben dat juist zo goed isoleert~!!~~

Succes met je caafs, verwen ze maar lekker zou ik zeggen, en dat hoeft zeker niet bij de verwarming te zijn.!~

gr. D#S

• MoniqueW

Hoi Ine en Gerda,

Ze schreef dat de caafjes nu buiten zitten.

• kaatje

Oke, bedankt voor jullei info. Ze zitten nu inderdaad buiten, maar ik wilde even zeker weten of dat ook kon. Ze zijn nog zo klein.Maar iik zorg voor veel lekkere warme knusse plekjes, daar kun je zeker van zijn!

• Gerda_H

Sorrie,daar had ik overheen gelezen schijnbaar. Ze kunnen dan gerust naar buiten hoor. Zet er maar een lekkere doos in met wat stro of hooi. Ik heb jonge caafjes van bijna vijf weken buiten. Die zijn buiten in het grote zeugenhok geboren,en doen het prima hoor.

Groetjes Gerda