Wie kan mij helpen?

• Marissa

Ik heb een caafje (zeugje) en zij heeft last dat haar huidje steeds kapot is. Mijn dierenarts zei dat het schurft was maar medicijnen daat tegen hielpen niet. Even wel was het weg, maar enkele weken erna kwam het weer terug. De dierenarts hier weet niet wat zij er tegen moet doen. Ook heb ik van knoevel allerlei zalfjes en kuurolie dat helpt wel maar het komt toch steeds terug. Nu wil ik graag eens de mening van een goede dierenarts horen met verstand van caafjes. Dit caafje moet toch te helpen zijn. En ik wil graag weten waar ik tegen vecht. Is het echt schurft. In ieder geval is het erg hardnekkig. Ik wil nu eens het goede middel ik heb al zoveel geprobeert. Was zo blij als iets hielp. Alleen kwam het toch steeds terug. Vindt het zo zielig voor haar. Haar maatje is overleden en ik wil haar zo graag bij de andere zetten, maar durf dit niet omdat ik bang ben dat ik het op hun overbreng. Dopey had nergens last van, dit was haar maatje hij is van ouderdom gestorven. Ook is zij bijna kaal hier door maar nog net zo vrolijk. Ze lijkt op een skinny maar is het niet. Dus mijn vraag was wie weet welke dierenarts heeft verstand van caafjes? Zodat ik daar eens naar haar kan laten kijken. Ik woon in Barendrecht vlak bij Rotterdam. Ik wil er best eventjes voor rijden hoor als ik haar kan helpen en het gaat voorgoed weg hebben willen wij best een eindje rijden. Alvast bedankt.

Groetjes Marissa ook namens Dewi

• Cavia Opvang Betuwe

Was je cavia eens met imaverol ,vaak wordt schurft verward met schimmel.Op mijn homepage staat meer info over schimmelbehandeling.

• Marissa

Ik heb haar een schimmelbehandeling gegeven ook via de dierenarts maar ook dit hielp niet helaas.

Groetjes Marissa

• miep

ik heb hier in het verleden ook veel last gehad van schimmel/schurft.

de laatste keer was met pinkel en dat heeft bijna 6 maanden geduurd voor hij er helemaal van af was.

ik heb hem de laatste weken 2 keer daags met de cocosneem van knoevel de plekken ingevreven en dat heeft goed geholpen.

ik ben doorgegaan tot de haargroei weer op gang is gekomen.

heel veel sterkte

• Cavia Opvang 't Kuufke

Hoe heb je dit gedaan en hoe lang?

En waarmee!

• cora

Ik heb voor je op het ECC-forum gekeken. Dit zijn dierenartsen waar leden een goede ervaring mee hebben.

Dierenkliniek Middeldiep

Middeldiepstraat 58

3361 VT Sliedrecht

Telefoon: 0184-413724

Fax: 0184-416205

http://www.dierenkliniekmiddeldiep.nl/

de DA die dus de veel over caafs weet is: Veronique Grondman

Dierenkliniek Het Lage Land in Rotterdam

Drs. E.M. Zegers

Samuel Esmeijerplein 14

3067 AP ROTTERDAM

010-4550005

dierenkliniek Hoogvliet bij Metrostation Hoogvliet in de buurt, adres Langs de baan 104, telefoonnummer 010-4161715.

dr. schell

tel.nr. is 0181-632711 aan de perzikgaard

Als de naam van een dierenarts erbij staat met deze arts afspreken.

• Marissa

Dank je wel. Ik ga zeker kontact opnemen ben nu 2 jaar verder ik vindt het te lang duren. Ook ik heb deze olie van Knoevel als ik haar vet hou gaat het goed, maar echt ervan af is zij niet ik wil zo graag dat zij in het nieuwe jaar beter wordt dan krijgt ze ook gelijk een maatje. Er is ruimte zat. IK heb een hele medicijn kast voor haar staan. Zelfs uit Belgie iets gekregen. Maar helaas het komt toch weer terug. Nu las ik laatst hier over haarwortelmijt ik gelijk gebeld maar de dierenarts moest het medicijn bestellen en het was op eigen risico. Ik wil gewoon weten wat er met haar aan de hand is zodat ik haar kan behandelen en niet de middelen geven die niet helpen.

Groetjes Marissa