KOUD!!!!

• feliz

wat is het ontzettend koud!!! mijn cavia's (12 in totaal) wonen buiten en hebben een binnenverblijf. Ik heb er 2 enorme balen hooi in gegooid, de bovenkant is afgedekt met een plaat en over de plaat heb ik een wollen dekbed gehangen!! zo koud is het. De waterbakjes zijn continu bevroren, hoe doen jullie dit!?!? Iemand enig idee hoe lang het nog zo koud blijft en wat doen jullie ???????

• MoniqueW

Je kan niet veel meer doen dan dit. Houd de waterbakjes in de gaten en vul ze regelmatig. Misschien kan je een sok over de flesjes doen??? Bedenk ik even ter plekken. Als het heel koud wordt doe ik een doek over de hokken heen en bevriezen de flesjes niet. (bij mij staan ze in een afgesloten schuur) Zorg er wel voor dat ze voldoende frise lucht hebben.

De openkant van de wind wegdraaien.

Ik denk dat de kou nog wel even aanhoud…

De caafjes kunnen best wel tegen kou…houd ze niet alleen in een hok zodat ze lekker tegen elkaar kunnen kruipen.

Succes met je caafjes,

Monique

• Jipke frl

Ik sluit het hok hier s'avonds voertijd af, zo net deed ik het hok weer open en ik kom weer buiten en hup daar zaten ze alle 4 van het bevroren gras te pluizen………….

Nou ze zullen zelf wel weten of dat kan of niet……………..

En na 5 minuten in de frisse lucht marcheren ze weer achter elkaar aan hun hok in, zie je 4 wiebelkontjes achter mekaar aan waggelen, maf gezicht.

• Gerda_H

Ik heb één flesje dat aan de buitenkant hangt. Deze bevroor wel. Ik heb er een klein beetje druivesuiker ingedaan,en een handdoek eromheen. Nou bevroor het niet meer. Wel heb ik een extra laag bodembedekking in de hokken gedaan. Eerst vlasvezel,een flinke laag,daarna een laag stro,en daaroverheen weer vlasvezel. Ook houden de caafjes elkaar warm door tegen elkaar aan te gaan liggen.

Groetjes Gerda

• Cs Schnabbel

Hey!

Ik leef heel erg met jullie caafjes mee, absoluut!

Maar ik vindt het wel erg lekker en gezond als het zo koud is, dus van mij mag het wel even zo blijven.

Groetjes Erika,

www.csschnabbel.nl

• MoniqueW

Hoi Gerda,

Wat is de rede van je druivensuiker?

Groetjes Monique

• Judith

Mijn caven zitten lekker binnen, dat is in dit weer wel fijn voor ze denk ik. Maar wat ik mij nu afvraag: hoe doen mensen dat die skinnys in een schuur hebben zitten buiten?

• jacquelinesbeestenspul

hoi judith

ik weet dat dagmar een verwarming in de schuur heeft staan en claudia,gonny volgens mij ook.volgens mij heeft gonny de dieren naar boven verhuisd binnen maar dat weet ik niet zeker

ik heb mijn skinny's binnen gesellie :D:D

mijn buitendieren hebben geen last van de kou hoor die zitten lekker in de schuur met de deur op een kier en zijn heel tevreden en lekker in het hooi naar mij aan het kijken als ik bevroren de schuur in loop hihihihihihi ik denk dat ze liever dit weer hebben dan 35gr zomers veels te warm

mijn flesjes bevriezen nooit in de schuur dus ik heb indirect geen last van de kou maar meer profijt voor de dieren

groetjes jacqueline

• Allegonda

Judith schreef:

>

> Mijn caven zitten lekker binnen, dat is in dit weer wel fijn

> voor ze denk ik. Maar wat ik mij nu afvraag: hoe doen mensen

> dat die skinnys in een schuur hebben zitten buiten?

Hoi

IK heb al mijn Skinny,s gezellig boven zitten ,ze zitten achter mijn als ik aan de computer bezig ben ,lekker te kwebbelen ,

In een een lange bak zitten de dames, en de heren zitten in een nieuw flatje gezellig te kwebbelen .

ze zitten lekker knus met een huiskamertempretuur van 20 gr.

De lunken en wat ch teddy,s en wat oudjes (tessels) met dikke vacht zitten achter in de schuur met een verwarming op 15 gr

ze zijn ook beide voorzien hier in huis en in de schuur met een lekker muziekje tot ze gaan slapen hihi

groetjes uit een koud Vlijmen

Gonny

• Witches at work

Hoi Jacq

Als ik al Skinny's zou hebben zou ik ze ook absoluut binnen neerzetten~!~

Ik zou het anders erg spartaans vinden voor ze.

Ook caafs die niet goed in hun vacht zitten tijdelijk hok ik op.

De rest loopt hier gewoon buiten.

Veel stro echt veel~!!~ Hooi is vooral als voer omdat alsdat nat is ook koud blijft.

Stro is een veel betere isolator als hooi.

De drinkbakken van de ophokkers bevriezen hier nu nog niet daar heb ik een oud plastic tafelkleed over heen gehangen.

De caafs in de buitenrennen hun drinkflesbakken bevriezen en die ververs ik gewoon indien nodig. 1 a 2 keer per dag.

Ik weeg mn caafs regelmatig, verzwakken ze hok ik ze meteen op. En voer ze meer als normaal ze hebben het echt nodig nu merk ik.

Wel fijner als al die regen vind ik. Maar ben blij als het weer maart is en de winter over is.

gr D#S