Foto's van mijn dieren

• Caviastal Syre

Al lang heb ik geen post geplaatst op het forum, maar vandaag had ik weer enkele nieuwe foto's gemaakt, dus vandaar ook maar eens een topic van mijn dieren.

Zoals de meeste van jullie wel weten fok ik driekleur en cremebonte rexen.

Cremebonte rexen zijn erg moeilijk te fokken en zeer zeldzaam in Nederland. Doordat ik heel erg veel problemen in mijn lijn heb gehad en alles stop heb moeten zetten moest ik op zoek moest gaan naar nieuwe dieren. Echter in goede kwaliteit zijn er eigenlijk geen fok dieren te vinden binnen Nederland. Ik ben dan dit jaar ook al drie keer naar Duitsland gereden om daar nieuwe dieren aan te schaffen voor de cremebonte rexfok en ben ik vorige maand naar Zweden gereden om daar nieuwe dieren aan te schaffen.

Vandaar dat ik nu van enkele van mijn dieren wat foto's heb gemaakt, waaronder de Zweedse dieren, en het tijd werd deze eens te laten zien.

Gelukkig is voor mij het fokken van de driekleur rex een stuk makkelijker. Driekleur rexen fokken is verre van gemakkelijk, maar met de cremebonte rex vergeleken is het erg makkelijk.

Nou laat ik beginnen met de jongste cavia van mijn stal:

Dit is Zoraya. Ze is vannacht geboren. Op de laatste foto staat ze met haar moeder Rachel. Zoraya had nog een driekleur rex broertje welke helaas is overleden tijdens of na de bevalling. Dit beertje lag dood in het hok toen ik het nestje aantrof.

Dan Xidi, een eigen fokzeugje van 16 Oktober. Dus 2 maanden oud en toch al 750 gram…..Ze is echt al flink groot.

Op de eerste foto staat Xidi met haar moeder Olivia, die nu al de 3 jaar gepasseerd is.

Dit is Carmen. Carmen is een van de cavia's uit Zweden. Ze heeft wel wat pigment, maar de beharing is erg mooi. Nu wel tijdelijk wat minder, want ze is drie weken geleden bevallen.

Dit zijn haar kinderen, twee om twee:

Helaas erg veel pigment, maar ik vermoed dat de vader erg veel pigment heeft. De Zweedse fokker wist niet meer wie de vader is, dus ik heb geen idee en hou dan ook helemaal niets aan van dit nestje.

Dit is Lady Guinevere, een Zweedse dame van ongeveer 2 jaar oud.

Dit is Urwin, een cremebonte rex die binnenkort gecastreerd gaat worden en dan zal gaan verhuizen. Hij is een Hollandse cavia.

Dit is Hollandse Enzo, een creme rex, altijd even nieuwschierig. Hij zal ook binnenkort gecastreerd worden en dan verhuizen. Enzo is hier geboren.

• Monique

Heyyyy,

Wat een geweldige foto's weer en wat een prachtige caafjes, echt om verliefd op te worden hihihi!

Geniet lekker van je nieuwe aanwinsten!

Doeidoei,

Monique

• Jipke frl

Zeker leuk, maar creme bont vink zelf wel erg rood……………..

• Natanya

Prachtig!! erg mooi om al je foto's van je nieuwe aanwinsten te zien en hun nestjes…ze hebben erg lieve snoetjes…..ik snap dat je erg trots op ze bent!!

Groetjes Natanya

• Witches at work

Hoi hoi

Tja ik vind ze erg mooi hoor~!`

Vooral dat zwart/bont en agouti echt superrrrrrrrrrrrrrrr mooi!!!

Creme heb ik weinig mee maar vind je uitdaging een erg mooie deze caafs te fokken,je zalongeveer de enige in Nederland zijn die deze kleurslag

zo serieus en zuiver fokt.

De rex is ook mijn utltieme farvoriet, alhoewel ik hier toch ook wat andere rassen aan zal blijven houden.

Dat zullen hier uiteindelijk de'; Tesseltjes, Borsteltjes en wat gladhaartjes/dragers zijn.

Mijn oudere langharen zitten hier hun tijd gewoon lekker uit.

Paula van ex stal (nu opvang te Zwijndrecht) was ook verzot op creme Rexen en fokte die eveneens erg strak vond ik.

Zij had 2 rassen in haarstal; de US Teddy en de Rex.

Succes met je Rexen~!~

gr. D#S

• fantasyli

ooooooooooooooooooooo

mag ik er een uitkiezennnnnn

mag ik dan die ene…neej nee doe mij maar…..owwwwwwwwwwwww mag ik ze allemaallll

• Judith

Laat ik het zo zeggen: er zitten er een paar bij, en dat vind ik werkelijk 1 van de meest prachtige cavia's die ik ooit zag!!

Mijn eigen cavia's zijn natuurlijk de mooiste cavia's van de wereld *wat zijn we scheinheilig* .. maar deze komen absoluut daarna!!

• Mieke

Wat een beauties!! echt happy cavies… hun oogjes glinsteren helemaal van plezier!