Al lang heb ik geen post geplaatst op het forum, maar vandaag had ik weer enkele nieuwe foto's gemaakt, dus vandaar ook maar eens een topic van mijn dieren.
Zoals de meeste van jullie wel weten fok ik driekleur en cremebonte rexen.
Cremebonte rexen zijn erg moeilijk te fokken en zeer zeldzaam in Nederland. Doordat ik heel erg veel problemen in mijn lijn heb gehad en alles stop heb moeten zetten moest ik op zoek moest gaan naar nieuwe dieren. Echter in goede kwaliteit zijn er eigenlijk geen fok dieren te vinden binnen Nederland. Ik ben dan dit jaar ook al drie keer naar Duitsland gereden om daar nieuwe dieren aan te schaffen voor de cremebonte rexfok en ben ik vorige maand naar Zweden gereden om daar nieuwe dieren aan te schaffen.
Vandaar dat ik nu van enkele van mijn dieren wat foto's heb gemaakt, waaronder de Zweedse dieren, en het tijd werd deze eens te laten zien.
Gelukkig is voor mij het fokken van de driekleur rex een stuk makkelijker. Driekleur rexen fokken is verre van gemakkelijk, maar met de cremebonte rex vergeleken is het erg makkelijk.
Nou laat ik beginnen met de jongste cavia van mijn stal:
Dit is Zoraya. Ze is vannacht geboren. Op de laatste foto staat ze met haar moeder Rachel. Zoraya had nog een driekleur rex broertje welke helaas is overleden tijdens of na de bevalling. Dit beertje lag dood in het hok toen ik het nestje aantrof.
Dan Xidi, een eigen fokzeugje van 16 Oktober. Dus 2 maanden oud en toch al 750 gram…..Ze is echt al flink groot.
Op de eerste foto staat Xidi met haar moeder Olivia, die nu al de 3 jaar gepasseerd is.
Dit is Carmen. Carmen is een van de cavia's uit Zweden. Ze heeft wel wat pigment, maar de beharing is erg mooi. Nu wel tijdelijk wat minder, want ze is drie weken geleden bevallen.
Dit zijn haar kinderen, twee om twee:
Helaas erg veel pigment, maar ik vermoed dat de vader erg veel pigment heeft. De Zweedse fokker wist niet meer wie de vader is, dus ik heb geen idee en hou dan ook helemaal niets aan van dit nestje.
Dit is Lady Guinevere, een Zweedse dame van ongeveer 2 jaar oud.
Dit is Urwin, een cremebonte rex die binnenkort gecastreerd gaat worden en dan zal gaan verhuizen. Hij is een Hollandse cavia.
Dit is Hollandse Enzo, een creme rex, altijd even nieuwschierig. Hij zal ook binnenkort gecastreerd worden en dan verhuizen. Enzo is hier geboren.