wat voor bodembedekker?

• kaatje

Hallo allemaal, ik heb al een keer geprikt hier op het caviapb maar zal me nu even voorstellen voor ik mijn vraag hier zomaar neerzet.

Ik heet Karin en woon in Lelystad. Ik ben 38, ben getrouwd en heb een dochter van 8.Ik kom al regelmatig op andere forums en dieren PB. Ik heb twee katten, een nierkat van 17 en een je-weet-wel-kater van 16. Ook wonen hier nog twee konijnen die bij BunnyBin vandaan komen, een aquarium met guppies en een vijver met goudvissen.

Maar nu komt mijn vraag. Ik krijg binnenkort 2 cavia's en ik ben al overal naar info aan het zoeken, maar wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is wat voor bodembedekking het beste is. En knagen cavia's net zoals konijnen of kan je bij hun wel lekkere zachte warme mandjes e.d. neerzetten zonder dat het opgegeten wordt?

Gr Kaatje

• Natanya

Hallo Karin,

Ik had zelf ook al eens een vraag gesteld over bodembedekking zie deze topic misschien heb je er wel wat aan,

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1230&i=120374&t=120366

Cavia's mogen graag knagen…maar je kan best zachte warme mandjes bij ze in de kooi doen…deze zal je vaak moeten wassen want mijn ervaring is dat ze er lekker in keutelen en plassen..:)

Waar je ook op moet letten is dat je cavia's wel cavia voer moet geven en geen konijnen korrels..

Groetjes en alvast veel plezier met je caafjes…P.S. Ik heb als bodembedekker vlas en daaroverheen gehakselde stro…vlas haal ik tegenover Deen grootverpakking (9,60) en de gehakseld stro bij Jumpers is bij de Boni in de buurt (ongeveer 3,50 per kleine verpakking)

• Jipke frl

Ik betaal 6 € voor een paardestal grootte verpakking gehakseld stro…………….

• Natanya

Dat is wel goedkoop..:) die wat ik haal is wel klein daar kan ik drie van de 5 ..1,20 kooien mee aftoppen. Het voordeel is dat het wel gereinigd is en superzacht…

• Jipke frl

Ja ja………

• zozootje

http://kleineknaagdieren.web-log.nl/kleineknaagdieren/2006/02/bodembedekking.html

tjek dis oud!