update korstjes

• jo

2 weken terug een topic geplaatst over onze caaf die ineens korstjes aan zijn bovenlipje had. Er zijn toen via dit prikbord 2 tips gekomen over de eventuele oorzaak namelijk appel! Hij krijgt al zo oud als hij is iedere morgen en avond een klein stukje appel maar ik ben er toch mee gestopt. Nu na 2 weken zijn de inmiddels korsten geworden eraf gevallen en het lijkt er op dat het nu echt weg is. Al eerder waren ze eraf maar groeiden toen weer aan. Het ziet er nu schoon uit en ik hoop dat dit inderdaad de oorzaak is geweest. In ieder geval bedankt voor de goeie tip, ik was er zelf niet opgekomen! Nogmaals bedankt!!!!!!!!!!

• Shirleyk

Blij om te horen dat het nu weg is, denk inderdaad dat het van de appeltjes komt!

Groetjes, Shirleyk

• annikaB

Op dit prikbord is misschien af en toe wat kinderachtig gekibbel maar ik vind dat er toch ook HEEL veel kennis is, die gelukkig, indien gevraagd, ook nog wordt gedeeld!

Appels…wie weet zoiets nou ;-) Te gek toch dat dat hier dan toch naar boven komt!

Daarom lees ik toch regelmatig hier hoor want er zitten veel goede en deskundige mensen!

Geweldig en fijn dat het blijkbaar helpt!

• jo

Ja inderdaad, er wordt hier af en toe veel gekibbeld, maar daar probeer ik doorheen te lezen. Ik kom hier vooral voor informatie omdat ik zoveel mogelijk over mijn caaf wil weten. Zoals je al kon lezen ben ik weer wat “wijzer” geworden. :?

• swaas

Hoh dat wist ik ook niet, mijn caafs krijgen elke dag appels.

Als ik er zie met korstjes rond de mond zal ik eraan denken…

• Monique

Gaf jij altijd een bepaald soort appel? Ik geef altijd Elstar, iedere dag, en heb hier verder geen klachten. Ben even benieuwd.

Super trouwens dat jij het probleem gevonden hebt en het nu opgelost is!

• jo

Ik gaf al een hele tijd de breaburn appel. Hij kreeg al zo oud als hij is (3 jaar) twee x daags een lekker stukje appel, niet groot gewoon een klein stukje naast al zijn groente en hooi en brokjes. Het is een flinke jongen van 1600 gram dus je begrijpt hij eet heel graag.

• renate

Hallo Jo,

Waarschijnlijk ligt het niet alleen aan de appel. Appel en de combinatie van tomaat samen veroorzaakt ook kapotte mondjes. Deze 2 vruchten samen veroorzaken een soort zuur waardoor dat ontstaat. Misschien bij jou ook van toepassing?

Groetjes renate