oogprobleem

• Gerda_H

Ik zal je een voorbeeld geven van julia haar ratje. Die had een abces. Wij ermee naar de da. Kregen als antwoord niks aan doen. Twee weken later kreeg ik een adres van een andere da,daar kregen wij te horen: wat jammer dat je niet eerder was gekomen,want zij had geen tumoren,en als we erder waren geweest,had ze nog kunnen worden geopereerd. Nu hadden wij als enige keuze uit haar lijden verlossen.

Ook met cavia's en konijnen,ab en vit.prikjes,twee uur later moesten ze zijn opgeknapt,maar twee uur later waren ze dood.

Wij gingen met de hond naar de da omdat hij last had van zijn poot. Die was ook behoorlijk opgezwollen,en hij had behoorlijk veel pijn. Wij kregen een dure ab kuur mee. Twee weken later dezelfde ab kuur. Weer twee weken later besloot hij toch maar even een foto te maken. Bleek zijn knie te zijn gebroken. Hij loopt nu nog steeds mank, en dat zal hij ook blijven doen.Had hij direkt foto's gemaakt,dan had mijn hond geopereerd kunnen worden,en had het mij die dure ab kuren uitgespaard.

Groetjes Gerda

• basjeeeee

Je hebt dus gewoon een slechte dierenarts, verder niks. Zoals je zelf al aangaf bij de andere dierenarts had je wel goed geholpen kunnen worden.

Uit al je verhalen in deze reaktie staat alleen maar Dierenarts, Dierenarts, Dierenarts, ipv fokkers/liefhebbers die wat aankloten waarmee de dieren genezen werden, dus snap niet welk voorbeeld je wilt geven met dat ratje?

• MoniqueW

Klinkt helemaal niet slecht. Je hebt er goed aangedaan.

• Gerda_H

Nou Bas, die worden al door de fokkers zelf gegeven. Ik had hier ook een caaf met een oik heb het gewoon elke dag schoongemaakt met gekookt water, en het oog is helemaal genezen.Zonder dure zalfjes. Ik had een caaf met ernstige diarree.Het stroomde echt met een straaltje uit het kontje, heb het apart gezet met brandnetel,en peterselie,en nog geen twee dagen later was hij genezen van zijn diarree. Zonder dure geneesmiddelen. Nou heb ik misschien ook wat geluk gehad hoor. Het had ook kunnen zijn dat hij niet zo snel was opgeknapt en ik alsnog naar de da moest. Ik heb ook niet gezegd dat ze niet naar de da moest,ik heb gezegd,dat het nooit verkeerd is,om naar de da te gaan. Er worden hier heel veel goede tips gegeven door andere fokkers. En het is heel goed om dat ok te overwegen,maar dat is ieder zijn keus.

Groetjes Gerda

• Witches at work

Hoi hoi

Hiero Boxmeer soort gelijk voorbeeld.

Ik ga met Sjaak de muis naar de DA want die heeft een ongeloofelijke dikke opgezwollen poot. Kan maar met moeite nog in zijn wielletje rennen kei zielig!!!

DA zegt:“tja ik kan hier niks aan doen het gezwel leegprikken kan niet dan verliest ie teveel bloed en gaat meteen dood~!~”

Bloed transfusie kan ook niet bij een muis (met lach van de DA) dus tja ga maar naar huis, en kom nof maar een keer terug misschien lost het vanzelf wel op!

Ik met Sjaak naar huis en binnen 1 week wordt de poot mega groot!!!

Dan ga ik treug naar diezelfde DA, en ja hoor Sjaak mag naar het hiernamaals~!~

Wordt afgespoten om hem uit zijn lijden te verlossen.

“Ga maar lekker Sjaak” hoor ik mezelf zeggen. En ff later is Sjaak ingeslapen.

Ik neem hem mee naar huis en samen met mijn jongste dochter hebben we Sjaak begraven.

2 X een consult en het inslaap spuitje, ik weet niet meer wat het heeft gekost, gelukkig heb ik op dat gebied nog wel eens selectieve Alzheimer.

Wel weet ik dat ALLE keren dat ik met caafs naar de Da ben gerent ze niks gedaan hebben wat ik niet zelf had kunnen bevroeden/doen.

Wel leer ik van dit soort momenten, en das natuurlijk ook wel wat waard toch???

Ik heb nu vooral de DA en evt Deventer nodig om doede dieren te onderzoeken.

Dat doe ik zelf niet, vanochtend lag er hier een pup dood uit mn Ch nest die al niet echt groeien wilde in tegenstelling tot de andere uit dat nest, het enige wat ik dan doeis de pup ff wegen. Woog 150 gr. en dr broer 250 gr. ruim.

Dan weet je gewoon dat deze caaf niet “oke” was~! Heb ik geen onderzoek verder voor nodig.

Bij oogproblemen heb ik altijd Terramicin in huis, antibiotica zalf die tevens evt ontstekingen lam legt.

gr. D#S

• Miriam

Hoi,

Hee ik heb net gezien dat mijn cavia ook een dicht oog heeft, er komt vocht uit.

En een beetje pus. Ik zal het dadelijk even met uitgekookt water schoonmaken.

Maar wat is jullie avies ?

Morgen even naar de dieren arts ?

Alvast bedankt,

Een bezorgde verzorger van Asumi

• MoniqueW

Pus geeft een ontsteking aan volgens mij….Ik heb dit niet eerder in de stal gehad en zal de DA er even naar laten kijken.

Schoon maken met gekookt water is een goed begin. Volgens mij moet je dan met cavasanzalf gaan zalven en dat krijg je op recept en moet je toch even langs.

Sterkte met je caafje!