toch maar eens posten!!

• K-Town Madness

Ik weet het ik zal weer commentaar krijgen van “ hij dit is een rellentopic ” ofzo.

Maar dat is helemaal niet de bedoeling.

Zoals al vaker aangegeven post ik zelden hier , maar lezen doe ik bijna alles.

Nu valt me alleen 1 ding op.

Noem het woord Skinny , of begin over de Skinny cavia en de tegenstanders duiken erbovenop alsof de heilige Cavia oorlog begonnen is.

Laat mensen in hun waarde die zo'n cavia willen.

Er zijn altijd kwa bepaalde dieren voor en tegenstanders maar om nou op ieder topic te reageren van : ow wat lelijk - bah wat vies - monsters - vind ik meer richting het kinderachtige gaan.

Door bepaalde mensen is vaak genoeg duidelijk gemaakt dat ze het niks vinden nou prima dan.

Maarja schijnbaar hoort dat op dit prikbord !!

Als ik iets niks vind dan maak ik het kenbaar of ik denk moet dat nou weer maar om dat steeds te gaan prikken hiero gaat mij tever.

Vinden jullie het leuk als iemand van jullie helemaal weg is van bepaald dier , dat dan iemand anders komt: Wacht nog een paar jaar dan zijn ze goedkoper en zijn er vast ook afdankertjes te krijgen in een opvang.

Ik denk niet dat dat het is wat diegene wil lezen als diegene gewoon vraagt waar kan ik fokkers vinden want ik wil er een aantal aanschaffen.

PS:

Sorry als ik nu iemand zijn textje een beetje overgenomen heb want het is niet persoonlijk bedoeld oke!!

• Gerda_H

Nou,dit komt bij mij niet als rellen over hoor. Jij geeft gewoon jou mening,en dat mag. net zo als degene die hun mening geven over de skinny's. En ook zoals de tip die gegeven wordt van wacht nog een jaartje,dan zijn ze vast goedkoper,of dat er dan wel afdankertjes in de opvang zullen zitten. Maar dat is toch ook geen leugen? Als ik bv een skinny zou willen,gewoon omdat ik het een leuk diertje vind(wat trouwens niet is hoor,en ook niet zal gebeuren), dan ben ik blij met de tip dat ik beter even kan wachten,tot ze wat goedkoper worden. het is dan aan de ander of hij/zij er wat mee wil doen. Ieder zijn/haar eigen mening.

Groetjes Gerda

• MoniqueW

Hoi Gerda,

Laten we dan hopen dat iedereen even wilt wachten, dan zal er ook niet veel meer van gefokt worden. Ik ben heel benieuwd welke fokker ze dan nog blijft fokken….

• K-Town Madness

Oke het is een tip , maar in mijn ogen met een ondertoon.

Zo van nu vinden mensen ze nog leuk en over 2 jaar niet meer !!

Dus dat ze daarom goedkoper worden en er afdankertjes te vinden zijn.

Als het al zover komt want dat dacht men vroeger ook met de Sfinx (poezen).

Die vind ik trouwens ook prachtig , mischien daarom ook wel de Skinny !!

En ik heb geen probleem met een mening van iemand , absoluut niet maar niet zoals ik al eerder schreef bij ieder topic over de Skinny weer steeds hetzelfde.

Dan is het onderhand geen mening meer.

Zo van , he weer een topic , lekker weer erop los tikken en gaan!!

Daarbij die vind je bij alle dieren.

Ik heb niet voor niks 3 van de 5 Fretten uit een opvang.

Dus dat heeft niet perse met een hype te maken.

Waarom zitten anders iedere jaar weer de opvangen vol rond de kerst??

• jacquelinesbeestenspul

kijk en dit is weer eens een belachelijke opmerking :(

waarom moeten we de skinny verbannen ??????????????

ik fok en heb ze zelf en ja ze zijn erg lelijk maar daarom ook erg leuk :) en mensen die ze niet leuk vinden prima geen probleem,ik vind bv een ch teddy neit leuk en zal die ook nooit kopen maar dan ga ik toch ook niet bij iedere ch teddy topic rellen ???????

ieder zijn ras

ik fok met rexen,sheltie/coronet en afentoe een skinny mar moet ik nu gaan rellen op andere fokkers die bv borstels of teddy's fokken ???? nee dat is net zo kinderachtig

ik heb in de vorige topic ookal gereageerd over skinny's,er worden rare vergelijkingen gemaakt vind ik

satijn vergelijken met een skinny ?????????? vind ik misselijk

het enige wat een skinny mist zijn de haren maar voor de rest zijn ze net zo gezond als een normale behaarde caaf :)

groetjes jacqueline

• Gerda_H

Daar zit wat in Monique,maar degene die er mee wil fokken,zal vast niet wachten tot ze goedkoper worden. Die zal proberen om nog snel ff een paar nestjes te krijgen nu ze nog duur zijn.Maar om nou € 90,= te betalen voor een knuffelcaaf, vind ik een beetje veel.

Groetjes Gerda

• MoniqueW

ik vind bv een ch teddy neit leuk en zal die ook nooit kopen maar dan ga ik toch ook niet bij iedere ch teddy topic rellen ???????

Doe wat je niet laten kan:)

• Gerda_H

Hoi,Jacqueline.

De skinny is niet mijn ding,alhoewel het me wel leuk lijkt om eens te voelen hoe de huid aanvoelt. Iedereen die skinny's wil,mag ze van mij hoor,maar ik denk dat ine met haar opmerking bedoelde,dat ze misschien vatbaarder zijn voor kou. Ik vind de ch's juist wel leuk,en met name omdat ze meestal een lief karakter hebben. Peruufs en tessels en lunken vind ik ook prachtig,maar Magda heeft een shelty beer,mooi om te zien,,maar niet echt mijn smaak. Borstels vind ik ook weer grappig om te zien,maar niet om er nou mee te gaan fokken. Elke caaf heeft zijn bekoorlijkheden. En ieder fokt zijn/haar ras die hij/zij mooi vindt denk ik.

Groetjes Gerda

• MoniqueW

Pffff, wat een geld.

Door de prijs maken ze de verleiding groot om voor een verkeerd doen te fokken. Dit vind ik zo jammer!!!

• MoniqueW

waarom moeten we de skinny verbannen ??????????????

Ik gebruik het woordt verbannen niet…..

Ik weet niet of ze vatbaarder zijn, maar als ze knokken of ergens aan blijven hangen beschadigd de huid wel snel. Je moet de kachel ook s'nachts aanlaten op min. 18 a 20 graden, anders krijgen ze het koud. Doet iedereen dit??? De kosten liegen er vandaag de dag niet om…. Ik vind dat hier best over nagedacht mag worden.