na de castratie?

• Lenie

Beste prikkers,

Ik lees jullie berichten al een poosje trouw en leer er nog steeds regelmatig van.

Ik heb zelf 12 caafjes (2 us-teddy's, 2 lunky's, 2 gladhaartjes, 4 peruufjes, 1 shelty en 1 tessel)

Nu heb ik ruim 5 weken geleden een van mijn peruufjes laten castreren. Hij is waarschijnlijk satijndrager (had bij de vorige eigenaar een nestje met alleen satijntjes) en ik wil geen satijnbaby's. Hij was niet te koppelen aan een andere beer uit mijn stalletje dus ga ik er weer het zeugje bij zetten, waar hij dat nestje mee had om ze als knuffel te houden Ik heb ze als stelletje overgenomen. Vanmiddag vond ik dat hij lang genoeg alleen had gezeten (hij was erg eenzaam) en heb ik het zeugje er weer bij gezet. Hoewel ze er (nog) helemaal geen zin in had probeerde hij haar meteen weer te dekken.

Is dit normaal of is hij toch nog vruchtbaar en heb ik ze te vroeg weer gekoppeld? Ik weet dat de meningen uiteenlopen van twee tot zes weken Ik heb nog geen ervaring met castraten en kon over de periode ná de castratie ook niets terugvinden in het prikbordarchief.

Wie heeft hier ervaring mee?

De castratie is overigens gelukkig zeer goed verlopen zonder complicaties.

• Cavia Opvang 't Kuufke

Dat is heel normaal hoor, en na 5 weken is hij absoluut niet vruchtbaar meer. ;-)

Het zal straks wel minder worden maar vooralsnog voelt ie zich een hele vent.

• jacquelinesbeestenspul

hoi lenie

goed dat je hem een 2de kans geeft door middel van castereren :)

het is normaal berengedrag wat hij vertoont,hij heeft in het velreden gedekt en weet hoe je een dame moet versieren en dat zal hij ook blijven doen :) geen raar gedrag hoor normaal voor een exbeer

flippie hier dekt regelmatig zijn dames in de ren en hij is al heel lang geen echte man meer hahahahaa

groetjes jacqueline

• Lenie

Bedankt voor jullie snelle reactie.

Kan ik ze gelukkig gezellig bij elkaar laten zitten.

De andere beren worden wel opgewonden van al die verliefde geluidjes van hem.