Hoi Susan
Dit zijn idd erg mooie maar ook erg zwakke drinkflessen, en ook nog eens behoorlijk prijzig!
Ik had ze binnen een week altijd kapot en niet eens de nippels die lekte maar het flesje zelf.
Ik wordt echt boos van zulke flessen, pure rommel is het dat zo snel mogelijk kapot moet.
Zodat je van ellende maar weer meteen een dozijn van die beeldschone krengen in voorraad wil hebben onderhand~!~
Ik zelf vind ook die flessen (BUNNY) met rode dop niet echt super, vallen nogal eens kapot en in de winter hier buiten vriezen ze anders wel kapot. Ze zijn wel lekvrij verder.
Mijn top bestaat uit 2 soorten flessen;
Voor de ophokkers heb ik vooral BIBA onbreekbaar en dik plasic dat ook kaopt kan vriezen in de winter maar veel minder snel.
Ik heb erg veel flessen, en zet de bevroeren flessen in minn bij keuken om rustig te laten ontdooien en hang er nieuwe aan voorzien van vers water.
BIBA is zeker niet duurder dan de Bunny wel veel sterker nog.
Ze hebben een beetje hetzelfde drink systeem.
EEN nadeel had Biba eerst dat de metalen drink staafjes eruit konden gaan.
Tja dat is nu verbetert gelukkig anders sschiet je nog je “lekvrije doel” voorbij he?
Dan heb je de bakjes die nogal grof en neit mooi zijn in de oerlelijke kleur BRUIN.
Die zijn voor in mijn rennen echt HEILIG!!! En super voordelig vergeleken bij alle andere drinkflessen.
Je hebt ze in een halve of hele leter, ik heb de hele liters hier.
De witte zijn veel mooier maar daarin heb je omdater daglicht bij kan weer eerder algvorming dus ik ga alleen voor de bruine variant.
Die kun je gewoon af en toe met een afwasborsteltje van binnen uitwassen door de brede opening.
Bijvullen in no time ik heb hiervoor enkele 2 literse ex multisap flessen klaarstaan gevuld en wel.
De nippels zijn vervangbaar, en te reiningen d.m.v. in huishoudazijn te leggen voor evt ontkalking.
Gerda gaf hierboven al de link voor Danny's stuntpaleis, die levert voor dezelfde prijs als waar ze ook op cavia beurzen regelmatig te koop worden aangeboden.
De extra hangijzertjes erbij voor 75 cent per stuk ins echt een aanrader.
Hoe die andere functioneren weet ik niet eens maar deze hangen net iets steviger werd me verteld.
TIP; Als je deze krengen van drinkflesjes nog niet kwijt wil, zet dan een drinkbakje onder de flesjes om het water in op te vangen.Doe zoveel in de flesje wat in dat bakje past.
Er zijn ook fokkers die uberhaupt geen flessen hebben maar drinkbakjes.
Als die op tijd verschoont worden ed ook geen ramp.
Ik ben echter voor mijn drinkbakjes en Biba flessen, heb ook brede flessen hier hele mooie.
Echter die gaan ook super snel leeg omdat de tuut dik is voorzien van een dikke kogel erin.
gr. de heks