GEBOREN (foto's)

• jacquelinesbeestenspul

hallo allemaal

gisteravond om 19.30 uur is bruisje bevallen van een 4ling.

bruisje is skinnydrager en de vader van dit nest superman ook.

er zijn 4 baby's geboren en misschien kan ik door middel van de foto's laten zien hoe een skinnydrager eruit ziet vlak na de geboorte en als ze opgroeien

yoghi de kraamhulp heeft tijdens de bevalling weer geholpen en ik heb een paar foto's hiervan geschoten :)

nummer 1 geboren en yoghi helpt snel met likken :)

samen nummer 2 drooglikken

deze wilde yoghi kidnappen hahahahaha maar ik heb hem even apart gezet(bij mike op schoot)

nummer 4 geboren en zie mamma kan het ook zelf hihihihihihi

nadat alle jongen geboren zijn heb ik yoghi weer terug gezet en hij heeft samen met moeder de nageboortes opgeruimd maar die foto's bespaar ik jullie maar :)

carrie skinnydragerzeugje zwart bont (ik ga van haar iedere week foto's maken)

cattie gladhaarzeugje zwart creme wit (word als knuffel verkocht)

batman skinnydrager beertje zwart creme wit (komt te koop)

he-man gladhaar beertje choco wit (als knuffel te koop)

groetjes jacqueline

• Jipke frl

Waaraan kun jij nu zien dat het een drager, skinny of gladhaar is?

• jacquelinesbeestenspul

hoi jipke

een skinny heeft alleen haar op de neus enb voetjes/geslachtsdeel

een drager kan je op de foto zien die heeft golvend haar en een gladhaar is de kleine meid met creme neusje

groetjes jacqueline

• Saskia

Maar hoe weet je dat zo zeker? Hoe weet je dat een drager altijd aan het uiterlijk te herkennen is? Een rexdrager, teddydrager, satijndrager etc herken je ook niet aan de buitenkant…. waarom zouden de gladharen geen dragers kunnen zijn?

Het zijn wel leuke baby's overigens, gefeliciteerd :)

• jacquelinesbeestenspul

hoi saskia

een skinnydrager owrd met krulletjes geboren en bv een teddy drager of rexdrager met gladde haren

je kan op de fotot's heel goed het verschil zien

bat man heeft echte krulletjes en bv he-man niet die is gewoon glad

dus ene skinnydrager heeft altijd krullen hebben ze die niet dan zijn het ook geen dragers maar gewone gladharen,die ik overigens als knuffels verkoop en niet aan fokkers omdat ze toch de skinnygen achter zich hebben dus niet bevordelijk voor de gladhaar lijnen

dus een skinnydrager herken je aan zijn krullende haren en dat voelt een beetje plastic aan

en de gladharen hebben normale haren

groetjes jacqueline

• Saskia

Ja ok, dat snap ik wel…. Maar ik zat me gewoon af te vragen (positieve interesse dus) of skinnydragers altijd een krulvachtje hebben. Als het puur een gen is dat ze dragen, moet daar dan altijd een afwijkend vachtsoort bij te zien zijn? Zijn er al eens proefverparingen geweest met zulke gladharen aan skinny's? Dat lijkt mij de enige optie om erachter te komen of deze gladharen écht het skinnygen niet dragen….

Er zijn immers ook mensen die beweren aan de vacht van een cavia te kunnen voelen of ze satijndragers zijn of niet, maar dat is de grootste onzin (misschien helaas, want het zou het wel een stuk makkelijker maken)…. Ik ben benieuwd of dat er dus al ‘gladhaar’ x skinny verparingen zijn geweest om dit uit ervaring te ondervinden, dat de gladharen dus geen skinnygen dragen…. Of dat dit tot op heden gewoon een aanname is….

• jacquelinesbeestenspul

hoi saskia

die vraag heb ik ook gehad en volgens mij was het in denemarken geprobeerd

ik kan wel het gladhaartje aanhouden maar ik heb geen skinnybeer om te testen hier met een dragerbeer krijg je weer 25% dragers dus kan je het nog niet zien

als ik een beer kan lenen ergens dan wil ik de proefverparing wel maken

maar ik weet bijan zeker dat er geen naakte geboren worden :)

ze dragen of krullen of niet dat is erg duidelijk in deze en heb dat ook op verschillende sites gelezen en nagevraagd

in nederland is nog geen verparing gemaakt omdat het niet nodig lijkt volgens de kenners

dus een skinnydrager heeft bij de geboorte altijd krulletjes en daaraan zijn ze goed te herkennen ze lijken op rexjes of teddy's als ze net geboren zij nen naarmate ze ouder worden gaat de vacht veranderen,dan lijken ze op gladharen maar met een beetje kroeshaar (plastic) dat voel je gelijk en je ziet het ook

groetjes jacqueline

• Jipke frl

Dus jij hebt gewoon pech dat er geen skinny uit drager x drager is gekomen? Of kan hier ook geen echte skinny uit komen?

De moeder lijkt zo ook een gewone gladhaar…………..

Ook pure interesse!

• Gerda_H

Hihi,Jacqueline. Ik heb een nestje ch teddy's,maar die hebben ook prachtig golvend haar hoor. Haha,ik zat dus ook te denken aan de ch teddy,alleen de moeder zag er niet echt als ch uit.

Groetjes Gerda.

o ja, haha, gefeliciteerd met de kleintjes.

• jacquelinesbeestenspul

hoi jipke

het is pure pech hahahaaha

uit een drager maal drager combinatie krijg je 25%skinny's 25%dragers en 25% gladharen dus voor mij deze keer pech

moeder ziet er op de foto uit als een gladhaar maar ze heeft een andere vachtstructuur als een normale gladhaar het is erg ruw plastic achtig

groetjes jacqueline