Stronghold en Ornivita

• Nancy

Hier ben ik nog een keertje met een vraagje, ik had voor de cavia (kaalheid) naar Utrecht gemaild, ik dacht ik probeer het en ze vroegen foto's, ik heb die gemaild en nu heb ik een advies gekregen. De arts vermoedt dat het niet hormonaal is omdat de beer gecastreerd is. Hij raadde aan om Stronghold te gebruiken, 3x een pipet met steeds 3 weken ertussen. En Ornivita.

Zijn deze middelen ook vrij te koop of alleen via de dierenarts?

Heeft iemand ervaringen met Stronghold bij kaalheid bij cavia's?

Groetjes Nancy

• Susan

Stronghold is ook vrij verkrijgbaar. Het is alleen niet altijd zonder risico. Bij mij is het altijd goed gegaan, maar dat hoeft dus niet altijd.

Neem wel de Stronghold voor kittens en pups. Anders is het veel te veel en te zwaar.

Susan

• Nancy

Dankjewel Susan. Ik vond nadat ik de vraag had gesteld, ook de dosering op de site van de kliniek in Utrecht.

www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/stronghold.html

Mijn beer is 1300 gram maar ik hou de dosering van 800 gram maar aan.

Maarre..wat zijn de risico's dan?

Groetjes Nancy

• Susan

Weet ik niet. Wel weet ik dat er hier regelmatig gewaarschuwd wordt, al zijn de berichten wat tegenstrijdig.

Misschien even zoeken op Stronghold op dit forum.

Ik zou het gewoon doen. Het is hier echt nog nooit fout gegaan.

• Nancy

Ik heb gezocht op Stronghold hier met de zoekfuntie en er is wel wat te vinden dat het risico's meebrengt maar er staat niets beschreven over wat de risico's dan zijn, wat er kan gebeuren en waarom.

• Cavia Opvang 't Kuufke

Stronghold zal niet helpen (heb ik zelf ook al geprobeerd) dat hij gecastreerd is wil niet zeggen dat het NIET hormonaal kan zijn. De bijnieren maken ook hormonen aan en ik denk dat daar het probleem zit.

Ornivita zegt me niks, daar heb ik geen ervaring mee.

Ik hoop dat die Stronghold bij jouw cavia wel zal helpen maar ik geloof er niet zo in.

• Shirleyk

Hoi Nancy,

Mijn cavia heeft wel een keer Stronghold gekregen voor het formaat chihuahua.

Zij had toen last van beginnende schurft. Mijn dierenarts heeft het toen in haar nek gedruppeld. Dus mits de dosering niet te hoog is, moet het geen gevolgen geven denk ik. Ik zou het gewoon proberen.

Groetjes, Shirley