Update kaal wordende cavia

• Nancy

De dierenarts heeft een schraapseltje gemaakt en dat bekeken onder de microscoop en zei dat het geen schurft of schimmel was, maar voor de zekerheid dus die 3 injecties herhaald maar het mocht niet baten.

Ik heb ook naar schimmel gevraagd maar hij zij dat het echt niet eruit zag als schimmel. En het goedje tegen schimmel is ook wel flink spul dus hij raadde mij dat niet aan in dit geval omdat het er niet op wees. Dus tja, dan moet ik daar toch op kunnen vertrouwen.

• Cavia Opvang 't Kuufke

Dit is duidelijk hormonaal.

Is hij gecastreerd? Dat ben ik even kwijt.

• Cavia Opvang 't Kuufke

Geen jeuk bij schimmel???

Dat is het nieuwste wat ik hoor…

Ringworm veroorzaakt wel degelijk jeuk. ;-)

• shirleyk

Ik geef alleen maar door wat ik op de site van een dierenarts lees:

Schimmel:

Net zoals bij de mens veroorzaakt schimmel (ook wel katharinawiel of ringworm genoemd) min of meer ronde, kale plekken op de huid. Vreemd genoeg veroorzaakt deze aandoening bijna nooit jeuk. De cavia zal op vrij korte tij kaal worden. Schimmel kan trouwens ook overgedragen worden op de mens. Vraag advies bij Dierenkliniek Hulst of aan uw huisarts.

Dus ik dacht wie weet dat het wel een schimmel is?

• Nancy

Dan klopt het toch wat de da zei?

De cavia heeft juist geen jeuk en bij schimmel en schurft is er (meestal) jeuk aanwezig zei de dierenarts.

Groetjes Nancy

• Cavia Opvang 't Kuufke

Neem maar van mij aan dat het wel jeukt. ;-)

Vraag maar eens aan iemand die zelf ringworm heeft gehad.

• Nancy

Ja hij is gecastreerd toen hij 1 was in de opvang net voordat ik hem kreeg. Hij is nu 4 jaar.

Ik hoop zo dat het hormonaal is. Dan kan het geen kwaad, toch? Dat zei de da tegen mij, dat hij er verder geen last van zal hebben.

Blijft nog wel het probleem van de droge huid en haaruitval. Ik heb al de tip vitamine D gekregen.

Groetjes Nancy

• Cavia Opvang 't Kuufke

Schimmel jeukt WEL.

• Nancy

Ik geloof ook dat sommige schimmels geen jeuk veroorzaken. De da zei ook dat de meeste dat wel doen maar niet allemaal.

Hij vond dit alleen niet op schimmel lijken.

Misschien moet ik toch vragen voor een kweek voor de zekerheid?

• Nancy

Ja dat bedoel ik juist :-) Vandaar dat hij schimmel uitsluit.

Zijn parntner, die dus pas is overleden, heeft altijd met hem gewoond en zij had nergens last van. Dat zou dan met schimmel echt overgeslagen zijn naar haar zei de da.