een jaar geleden had ik alleen Ricky een heerlijke brutale wat oudere zwarte gladhaar die gedumpt was bij een kinderboerderij , heel erg leuk en ontzettend lief.
In de loop van het jaar leek het me super om een koppeltje Lunky's aan te schaffen , bij de eerste lunk ging het al heel snel mis en daar ging het plezier .. toch enkele hele leuke dieren aan kunnen schaffen met vrij veel moeite en tegenslagen en toen ik op een gegeven moment weer de discussies ging lezen van hoe het allemaal wel niet moet en hoort en die is beter dan die en als je het zo doet doe je fout .. bla bla toen had ik het eigenlijk al snel bekeken en na de zomer heb ik mijn lunk's dan ook met een gerust hart als lekkere knuffelcaafs op de camping weggegeven , Helaas is Ricky afgelopen zomer ook overleden met een leeftijd waarvan je niet mag klagen maar missen deed ik hem zeker wel !
Vlak na de vakantie op de markt in Belgie kwam ik kleine Zilver tegen van amper 3 daagjes oud , zo'n leuke alles wat berencavia met de kruinen totaal verkeerd , de kleuren compleet verkeerd en vreselijk niet showwaardig .. Heerlijk !
Gewoon een leuke cavia waar geen discussies over mogelijk zijn , tis gewoon een bastaardje en niets meer of minder
en gisteren is er dan nog zo'n zelfde foute cavia beer bij gekomen , deze keer een witte met zilveren vlekken en ook totaal verkeerde kruinen , te lange haarlengte en geen showfokker wil 'm zien !
Maar toen ik gisteren een foto stuurde naar iemand die geen verstand van cavia's heeft .. kreeg ik mooi te horen “wat mooi !! apart zeg met dat grijs dat zie je toch niet veel , is het een ras cavia ?”
Ik vind fokken op zich heel erg leuk en het blijft trekken .. maar heel dat haat en nijd gedoe er omheen is echt niks voor mij , ik ben dus de trotse eigenaar van een zilver met witte vlekken cavia en een witte met zilveren vlekken cavia
en .. ik zou ze met geen andere cavia ter wereld willen ruilen
Voor mij dus geen vragen over kleurverdelingen , te lange haren , vachtwissels , wikkels en keurmeesters , mijn cavia's zijn gewoon lekker fout ! en zeer gewenst