gewoon lekker fout

• nnatasja

een jaar geleden had ik alleen Ricky een heerlijke brutale wat oudere zwarte gladhaar die gedumpt was bij een kinderboerderij , heel erg leuk en ontzettend lief.

In de loop van het jaar leek het me super om een koppeltje Lunky's aan te schaffen , bij de eerste lunk ging het al heel snel mis en daar ging het plezier .. toch enkele hele leuke dieren aan kunnen schaffen met vrij veel moeite en tegenslagen en toen ik op een gegeven moment weer de discussies ging lezen van hoe het allemaal wel niet moet en hoort en die is beter dan die en als je het zo doet doe je fout .. bla bla toen had ik het eigenlijk al snel bekeken en na de zomer heb ik mijn lunk's dan ook met een gerust hart als lekkere knuffelcaafs op de camping weggegeven , Helaas is Ricky afgelopen zomer ook overleden met een leeftijd waarvan je niet mag klagen maar missen deed ik hem zeker wel !

Vlak na de vakantie op de markt in Belgie kwam ik kleine Zilver tegen van amper 3 daagjes oud , zo'n leuke alles wat berencavia met de kruinen totaal verkeerd , de kleuren compleet verkeerd en vreselijk niet showwaardig .. Heerlijk !

Gewoon een leuke cavia waar geen discussies over mogelijk zijn , tis gewoon een bastaardje en niets meer of minder

en gisteren is er dan nog zo'n zelfde foute cavia beer bij gekomen , deze keer een witte met zilveren vlekken en ook totaal verkeerde kruinen , te lange haarlengte en geen showfokker wil 'm zien ! ;)

Maar toen ik gisteren een foto stuurde naar iemand die geen verstand van cavia's heeft .. kreeg ik mooi te horen “wat mooi !! apart zeg met dat grijs dat zie je toch niet veel , is het een ras cavia ?” :D

Ik vind fokken op zich heel erg leuk en het blijft trekken .. maar heel dat haat en nijd gedoe er omheen is echt niks voor mij , ik ben dus de trotse eigenaar van een zilver met witte vlekken cavia en een witte met zilveren vlekken cavia :D

en .. ik zou ze met geen andere cavia ter wereld willen ruilen :)

Voor mij dus geen vragen over kleurverdelingen , te lange haren , vachtwissels , wikkels en keurmeesters , mijn cavia's zijn gewoon lekker fout ! en zeer gewenst :)

• Jipke frl

Mogen we dan foto's van deze helemaal goede caafs?

• nnatasja

ehh ja … moet ik nog even maken hahaha

Heb van zilver wel maar van de andere nog niet , zal ik vanavond even doen :)

• Natanya

Dat is uiteindelijk ook waar het allemaal om draait…veel plezier met je caafjes!!…super dat je zo gek met ze bent..

Trouwens wat je hier soms leest is niet altijd de hele werkelijkheid hoor…er zijn zat fokkers (eigenlijk het gros) die het goed met elkaar vinden….of juist gewoon hun ding doen zonder zich iets van iemand aan te trekken. Ik heb zelf al regelmatig veel tips…en hulp gehad van fokkers…zelfs van fokkers waar ik het niet verwachtte…..gewoon heel spontaan…

Groetjes Natanya

• nnatasja

Hoihoi ,

Ohh het is ook echt niet zo dat ik zo negatief tegenover fokkers sta hoor , in tegendeel :)

maar ik vind het vaak wel jammer dat een cavia niet altijd meer gezien kan worden als gewoon een leuke cavia , maar al snel een gladhaar met een foute kleur , een peruuf met een foute kruin , een tessel met te korte krullen , een driekleur met teveel banden , een schildpad met teveel brindle vorming , een sheltie met slechte bakkebaarden of een rus met een rattenkop is ;)

ik mis de cavia's van vroeger eigenlijk wel .. je weet wel .. die hele foute driekleur borstels met maar 5 kruinen een rattenkopje en rechtopstaande oren maar die met gemak op een handje aardappelschillen en wat droog brood de leeftijd van 8 haalde ;)

dat waren gewoon leuke cavia's , niks meer en niks minder :)

• Natanya

hahaha…wat leuk!!…nou die zijn er ook nog wel….en wat het leuke is….maakt niet uit wat voor een caaf …je zal toch altijd iets moeten hebben met het diertje!!

Ik heb een skinny-beertje, uit het laatste nestje, die heeft echt zijn oren rechtop staan (van die muizen oortjes)….weet niet of ze nog gaan hangen…maar hij is wel helemaal schattig!!!

Groetjes natanya

• jacquelinesbeestenspul

hoi natasss

dan val jij ook op mijn skinnydragers hahahahaha die hebben en verkeerde kruien en verkeerde kleuren en de oren omhoog :)

ik vind rexen ook echt ouderwetse cavia's als ik het zo mag zeggen :) lekker stoer en dik :)

yoghi is ook een echte knuffel lelijk maar lief en heel tam :D:D wij zouden hem voor geen goud willen missen nu

de dierenwinkel vraagt mij ook weleens om kruizingen,die ik niet heb maar ze zijn nu helemaal blij met een rexbeertje die ik over had wat denk je ??? heeft de eigenaar hem zelf gekocht hahahahahahaahahahahahahahaha hebben ze nog niks voor de winkel :D:D:D:D

ik wens je heel veel knuffelplezier met je lieve klikocaafs :D:D:D

groetjes jacqueline xxx