jonge cavia's geboren 21-11-2007

• Co van Driel

Hallo lieve caviavrienden en -vriendinnen,

Hier eindelijk na heel veel jaren weer eens een berichtje van mij. Ik ben in 2006 al gestopt met fokken van cavia's en in 2007 eigenlijk helemaal. Heel af en toe wordt er nogeens een nestje geboren. Op 28 april en 8 augustus had ik jonge cavia's en vorige week, 21 november, weer. Het derde en tevens laatste nestje van 2007.

Mijn caviazeugje Aurora heeft op woensdag 21 november 2007 een zesling gekregen. Ik was erbij toen ze 's morgens tussen 7.45 en 8.30 uur geboren werden. Gelukkig wel, want anders waren ze allemaal dood geweest. De moeder haalde namelijk de jongen niet uit het vlies. Dat heb ik moeten doen. De zesde cavia was helaas al dood bij de geboorte. Een vijfling, drie zeugjes en twee beertjes. Een prachtig nestje.

Moeder Aurora mag voorlopig een tijdje rusten, voordat ze weer naar haar beer Vlekkie gaat. Mijn enigste twee cavia's die ik overgehouden heb. Uit dit nestje bewaar ik waarschijnlijk een zeugje, waar ik in 2008 een nestje mee wil.

Het zijn allemaal gladhaartjes, driekleurig rood-wit-zwart, eentje rood-wit en eentje zwart-wit. Als iemand nog een lief caviaatje wil, dan hoor ik het wel. Rond 1 januari 2008 mogen ze wel weg.

Zoals ik al schreef ben ik in 2006 al met de caviastal gestopt wegens een verminderde conditie. Inmiddels ben ik in september van dit jaar 39 geworden en is mijn gezondheid dermate verslechterd, dat ik niet meer voor 20-30 cavia's kan zorgen. Drie of vier volwassen cavia's is zo'n beetje de limit voor mij.

Ik heb verder nog vier katten, drie schildpadjes, twee goudvissen en vijf guppen. De vrouwtjes guppen zijn dik, dus ik verwacht jonge guppen. Is ook leuk en een stuk minder werk.

Misschien komt mijn conditie ooit nogeens terug. Maar meer dan 20 cavia's zal het waarschijnlijk nooit meer worden. Zoals zoveel ex-caviafokkers ben ik creatief geworden. Schilderen, knippen en plakken. Cavia- en schildpaddenkunst.

Dat wilde ik jullie allemaal vertellen. Ik ben nog wel gewoon lid gebleven van de NCC. Ik zal nog weleens een tentoonstelling bezoeken, maar zelf inzenden zal wel niet meer gebeuren. Rascavia's heb ik niet meer. Het zijn mijn huisdieren geworden.

Er komt binnenkort weer een website over mij en mijn dieren en de andere dingen die ik doe in mijn leven. Gewoon even googelen op co, cavia of schildpad en dan vinden jullie het wel.

Rest mij nog iedereen alvast een gezellige Decembermaand toe te wensen en alvast de beste wensen voor 2008. Wellicht tot eind januari 2008 in Utrecht op de B.T.T.

Groetjes,

Co van Driel

Waddinxveen.

• Natanya

Hallo Co,

Gefeliciteerd met je nestje(s)…leuk dat je ook wat laat horen op de prik :)

Ik zag van de week dat iemand een driekleur zocht op marktplaats…misschien kun je diegene nog blij maken met een caafje uit je nestje…:)

Succes met je site en je gezondheid…

Groetjes Natanya.

• nnatasja

Heeej Co ,

Wat leuk weer wat van je te horen !

en een lekker uitgebreid verslag ook nog , laat maar even weten wanneer je site weer online is dan ga ik zeker weer even kijken.

Dus je bent creatief bezig , leuk hoor ben erg benieuwd.

Jammer te horen dat je gezondheid niet zo gaat zoals het moet …

Gefeliciteerd met het nestje en dat je er maar erg veel plezier van mag hebben , ik heb me gisteren bij de kinderboerderij net een schattig beertje aangeschaft anders had ik zeker gewacht op die van jou .

Groetjes natas

• Co van Driel

Hoi Natasja,

Bedankt voor de felicitaties met de kleintjes. Ik wilde je een paar foto's sturen maar ik heb je email niet. Als je mij mailt dan stuur ik foto's van de kleine caviaatjes en van Aurora toen ze nog drachtig was. Tijdens de bevalling heb ik deze keer geen foto's gemaakt. Ik was de hele tijd druk bezig met helpen. Op 8 augustus heb ik wel foto's gemaakt. Mail me even dan stuur ik de foto's.

Groetjes van Co.

• nnatasja

Heej Co ,

Ik heb je even gemailt hoor , ben benieuwd naar de foto's :)

groetjes natas

• nnatasja

ik heb ze gezien en ze zijn echt heeeeel erg leuk !!

Tis een schattig nestje en moeders ziet er als hollands welvaren uit :)