bijelkaar of juist niet?

• marianne

Hallo, ik heb een vraagje:

Ik krijg op 4 december een jonge cavia (zeugje) van dan bijna 5 weken oud. Maar nu krijg ik ook een andere cavia (ook een zeugje),op 4 december van dezelfde leeftijd. Ze komen alleen niet uit hetzelfde nest…… Mijn bedoeling was om ze meteen bij elkaar in 1 hok te doen,maar nu hoor ik dat dat alleen kan wanneer ze uit hetzelfde nest komen…..Nu weet ik (uit ervaring) dat 2 oudere zeugjes best bijelkaar kunnen (en die kwamen niet uit hetzelfde nest). Maar misschien zijn de 2 die ik krijg wel te jong om meteen bijelkaar te zetten of moet ik ze eerst laten wennen? Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven, want ik wordt hier erg onzeker van.m.v.g. Marianne

• Natanya

Je kan de dames gewoon bijelkaar zetten hoor…ook al zijn ze niet van het zelfde nest…..kan best eens zijn dat cavia's elkaar niet liggen…maar dit is wel een vreemd verhaal…dus ik voorzie geen probleem!!

Groetjes natanya

• swaas

Hier zitten ze met 6 jonge zeugjes, en allen uit een verschillend nest bij elkaar, ze durven al eens kiften, maar problemen zijn er niet, bij de volwassenen heb ik 2 groepen van 15 zeugen bij elkaar zitten, en dat gaat ook prima, ik hou het in het oog dat er niet gevochten wordt, maar tot nu toe verloopt alles nog naar wens, hopelijk blijft het zo….

• Jipke frl

Misschien dat je die van 4 december beter tegelijk met die van 5 december in het hok kunt zetten, niemand territoriaal.