te snel zwanger

• JB

Hallo,

Even een vraagje,

10 weken geleden werd mijn cavia Brownie moeder van een nestje van 4 jongen, 1 beer en 3 zeugen.

Toen ze 4 weken oud waren heb ik Brownie bij ze weggehaald.

Brownie zit sindsdien bij een andere zeug.

Maar wat zag ik vanmorgen tot mijn grote verbazing: weer een nestje van 4 jongen.

Ik vond wel dat ze de laatste week zo dik was, maar ik dacht dat ze misschien wel schijnzwanger zou zijn.

Alle 4 jongen wegen om en nabij de 90 gram, en zien er goed uit.

Maar mijn vraag is: de dracht is toch een week of 10??

Hoe kwam Brownie dan toch weer zwanger??

• nnatasja

Tenzij ze onbevlekt ontvangen is … lijkt me de oplossing simpel.. er heeft dus een beer bij dr gezeten

• J@nne

zat ze soms nog bij de beer toen ze bevallen is? dat lijkt me dat er gebeurt is als je zegt dat ze precies 10 wk geleden bevallen is…..een beer dekt de zeug nl meteen weer na de bevalling!

• jacquelinesbeestenspul

hoi jb

ik denk dat je de beer te laat hebt weggehaald toen brownie meost bevallen

dan klopt d e10 weken wel ja

het kan niet anders een beertje van 1 dag oud kan zijn moeder niet dekken

groetjes jacqueline

• JB

Ik ben er al helemaal achter, diegene die bij Brownie zat, toen ze de jongen kreeg, is een beer (wat wij dus dachten dat een zeug was)

En die is na de geboorte nog 2 dagen bij Brownie geweest.

En weet je wat ik nog het ergste vind, degene zat nu weer bij Brownie bij de geboorte van de 4 jongen.

Ik hoop maar dat ik hem er nu wel op tijd bij weg gehaald heb.

Want ik vind dit best wel zielig voor Brownie.

(By the way, dat zij een hij is heb ik dus ook nog maar net geconcludeerd, was geen opzet.)

• J@nne

Ooh pfff nou dan hoop ik voor haar dat ze niet WEER zwanger is, hoe oud is ze eigenlijk? Maar ja tis toch gebeurt, en zoiets gebeurt niet met opzet, heb je je zelf vergist in het geslacht bepalen of heb je haar/hem dus gekocht?

Ben bang dat ze weer nagedekt is…..succes ermee

• JB

Dat hoop ik dus ook.

Ze is zelf nog geen jaar oud.

Nou, we hadden beide cavia's van een vriend gekregen, en hij wist dat Brownie wel zwanger was, maar hij zei dus dat die ander (Vlekkie) ook een zeug was.

Dus ik heb dat verder ook niet gechecked, wat heel dom is natuurlijk.

Dus toen Bownie gisteren jongen had ben ik maar eens even gaan kijken en het is dus een echte beer.

Ik heb geen dekprop gevonden, maar weet ook niet of je altijd wel ziet.

De vorige keer was Vlekkie nog wel 2 dagen bij Brownie en nu nog geen hele dag, dus hoop ik toch maar dat het is goed gegaan.