update - kale plekken

• Judith

Ben afgelopen donderdag uiteindelijk toch naar de dierenarts gegaan, omdat ik het niet meer vertrouwde. De tweede cavia had toen ook al een klein kaal plekje op zijn neus. Bovendien vond ik ze erg stil worden.

Ze hebben druppels op hun rug gehad tegen de parasieten en verder moet ik 2 keer per dag Surolan op de wond smeren. De wondjes waren toen na 1 dag alweer dicht, en de huid lijkt goed te genezen. De haartje groeien toch ooit wel weer terug???

Ze zijn nu ook weer hun oude zelf, springen lekker gek door de kooi. Ik lees altijd dat cavia's niet springen/klauteren, maar Snuffie moet dan toch echt de uitzondering op de regel zijn, want hij vind het heerlijk om ergens op te springen en springt er ook expres weer vanaf (10 cm hoogte maar - maar toch). Vlekkie wil het hem nadoen, maar dat klimmen lukt hem gewoon niet.

Bedankt in elk geval voor het meedenken, reageren!!!!

• Mariska

Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op en gaat het weer genezen. De haartjes groeien wel weer terug hoor. Dit gaat vrij snel zelfs bij cavia's.

• shirleyk

Gelukkig gaat het alweer een stuk beter met ze!

Fijn hoor.

En mijn caafjes houden ook van klauteren en jumpen. De een springt zijn huis op en af (17 cm hoog) en rent graag hun trap ook zoveel mogelijk af. :-)

Is wel goed voor haar dikke billen :-)

• MoniqueW

Hoi Judith,

Goed van je dat je naar de DA gegaan bent!

Erg fijn dat het weer beter met ze gaat. De haartjes groeien gewoon terug. Daar hoef je je geen zorgen om te maken. Als de haartjes gaan groeien is dat meteen een goed teken ook.

Veel plezier met ze….