De 1e Skinny dragerdroppings zijn NU een feit~!~

• Witches at work

Hoi hoi

De 1e Skinny dragers gaan NU doodleuk de dierenwinkels in.

Tja alleen de beste wil je toch aanhouden voor je fok en de V.O-tjes oftewel de vouwoortjes en minder mooie en tuurlijk vooral ook de beren niet te vergeten raak je zomaar niet kwijt op het MP en eigen sites~!~

Ik noem geen namen A omdat ik het van horen zeggen heb, en B weet ik niet in hoeverre andere Skinny fokkers wel op de juiste manier hun “overschotten”

laten afvloeien leuk gezegd!

Heel erg “IN” nu dit ras, een heus “hebbedingetje” ook voor de sint of onder dn kerstboom maar er zit een duidelijk “andere” kant aan dit zog NIEUWE RAS~!~

Met veel meer riscico dan de ook nieuwe Lunkarya bv. die gewoon een lekker pak haar heeft.

Het is Nu een feit, onomkeerbaar helaas……………………………

O ja, ik heb een kunst/nep trol kado gehad van een Boxmeers kunstenares, had ze ong. 25 jaar geleden eens gemaakt. Een erg lelijke heks, tovenaar zonder haar en wratten en puntige vingers ect. Ze worden hier thuis bang van deze trol, en hangt nu in mijn heksen huisje, dus niet in ons huis!!!

En dan te bedenken dat sommige dit nu fokken???

gr. de “harige” heks~!~

• basjeeeee

Tja, ik ben bang dat ik mijn mening genoeg geprofileerd heb met betrekking tot dit onderwerp, ik kan het helaas niet tegengaan en diegene die dit soort praktijken doen, die lezen waarschijnlijk hier toch niet.

• lia

hoi hoi ine oftewel witches het word ook met de dag gekker he waar begin je dan nog aan.maar even een ander onder werp een trol haaaaaaaaaaaaaaa past precies bij jou vind ik zelf ook super leuk ik zelf heb dan een laaf maar een trol tja die mag er van mij wel bij super joh groetjes lia xxx

• nnatasja

hadden we anders verwacht dan ..?

• Mariska

Het is alleen jammer dat alle skinnyfokkers nu weer over 1 kam geschoen worden. Er zijn er zeker wel bij die echt serieus bezig zijn.

Jammer dat alles weer via horen zeggen is en dat dat dan weer aanleiding is om wederom een topic te openen over de skinny's. Dat je ze niet leuk vindt ok, dat je ze zelf niet wil fokken ok, maar roep pas dingen als je het echt zeker weet en zelf gezien hebt.

Of is het de bedoeling dat iedereen hier nu de laatste roddels gaat plaatsen?

Wordt dit een roddelbord ipv een discussiebord?

• jacquelinesbeestenspul

hoi iedereen

ik snap niet dat er nu weer een topic over geplaatst moet worden :(

je kent aleen de roddel weet het niet zeker omdat je het niet met eigen ogen gezien hebt en hoppa gelijk weer een topic over de skinnydragers

ik verkoop ze niet aan de dierenwinkel en ik weet dat de andere bekende fokkers ze ook niet dumpt daar.

natuurlijk ken ik de roddel cq fokker ook maar je hebt niks geen bewijzen toch ?

ik weet 1 ding zeker : dagmar claudia ik en gonny verkopen ze echt niet aan de dierenwinkel hoor !!!!

groetjes jacqueline (die nu hokken verschonen is ) *D

• MoniqueW

Hoi Jaqueline,

Ik snap wel waarom er weer een topic geopend wordt. Zolang er toch nog veel onzekerheid is zal dit nog wel vaker gebeuren. Dit heeft er niks mee te maken hoe je over dit ras denkt….dit gaat veel verder dan dat.

• Witches at work

Mariska schreef:

>

> Het is alleen jammer dat alle skinnyfokkers nu weer over 1

> kam geschoen worden. Er zijn er zeker wel bij die echt

> serieus bezig zijn.

Ho Mariska hoi Jacq

>>D#S Serieus bezig zijn met de kale cavia, vraag ik me sarcastisch af nu???

Dat klopt ahum, en ook dat er gelukkig de meeste ze bij mijn weten wel goed laten afvloeien.

Echter wat mij verontrust is dit; :EEN MINDER SERIEUZE SKINNYFOKKER

die wel dropt in dierenwinkels, kan een chaos voor het dier verooorzaken die jij nu ten zeerste aan het onderschatten bent.

Je zult het komende voorjaar of eerder al waarschijnlijk de 1e vragende op dit forum zien verschijnen, van HELP een kale cavia in mijn huis, krijgt ie nog haar???

Kijken of je het dan nog even naief “RODDELS” noemt~!~

>

> Jammer dat alles weer via horen zeggen is en dat dat dan weer

> aanleiding is om wederom een topic te openen over de

> skinny's. Dat je ze niet leuk vindt ok, dat je ze zelf niet

> wil fokken ok, maar roep pas dingen als je het echt zeker

> weet en zelf gezien hebt.

>>>D#S Je kunt niet overal bij zijn en dan is het pas waarheid???

Wat een nonsens, dan kan ik wel ff doorgaan,er gebeuren de meest leuke en de meest rottige zaakjes ook waar je niet zelf bij bent.

enm onzin is het natuurlijk dat je je mond alleen open mag doen over alles waar je met je neus bovenop hebt gestaaan~!!~

>

> Of is het de bedoeling dat iedereen hier nu de laatste

> roddels gaat plaatsen?

> Wordt dit een roddelbord ipv een discussiebord?

>>>D#S Dat is wat men ervan maken wil natuurlijk.

Ik wil mensen nogmaals op het hart drukken waar ze mee bezig zijn nu!

Zelf loop ik ook tegen vanalles aan, en kan je zeggen sommige fokkers bakken ze behoorlijk bruin ja helaas~!~

gr D#S

• Natanya

Voor wat het waard is… ik drop mijn skinny's daar ook niet….

trouwens als de diertjes daar gedropd worden met VO etc. kan ik me ook niet voorstellen dat iemand deze bewust zal gaan kopen om op zijn mooie behaarde lijnen in te zetten…

Met de bekendheid die dit onderwerp nu wel heeft gekregen de afgelopen periode…denk ik dat de liefhebbers met een “OEPS een nestje” caafjes….al weten hoe een skinny eruit ziet.

Ik snap je bezorgdheid best…maar van een verpaaring skinnydrager met normaal haar krijg je geen skinny's…als blijkt dat er veel skinnydragers als behaarde caafjes verkocht worden en je zou toevalligerwijs er dan twee koppelen (twee dragers) dan zie je pas dat het skinny-dragers zijn omdat DAN pas een duidelijke skinny geboren word…dus in eerste instantie kan het best zo zijn dat je niet door hebt dat het een dragertje betrefd.

Trouwens in Engeland is dat twee jaar geleden al gebeurd (daar kocht een vrouw een behaarde caaf bij een dierenwinkel die zelf cavia's fokte op kleine schaal, zonder gebruik van skinny's. de koper had het caafje gekoppeld aan een skinny…en kreeg een nestje met enkel skinny's)…dus in zekere zin vraag ik me af in hoeverre het skinny-gen al niet in nederlandse cavia-lijnen zit.

Ine ik vraag me af of je zelf al contact hebt gehad met de fokker/dierenwinkel en helder hebt gekregen of het zo is en in welke hoedanigheid ze zijn aangeboden (als reguliere cavia of als skinny cavia)…misschien is het dan makkelijker om dan gewoon de betreffende dierenwinkel bij naam te noemen…dan is er een gerichte waarschuwing…voor diegenen die niks met de skinny hebben.

Voor de rest heb ik zoiets….was sich liebt dat neckt sich!!…vind je ze stiekum toch niet leuk??? hahaha

• Dagmar Smink

Hoi hoi,

Ik zal ook nooit dragers naar dierenwinkels doen. De dragers met vouwoortjes van mij gaan allemaal naar engeland en de andere zijn als knuffel geplaatst.

Jij hoort wel een hoop zeg Ine, ben benieuwd of dit wel een betrouwbare bron is want zover ik weet gaat iedereen zorgvuldig met de dragers om.