Egbert vind Yoghie veel te lief

• joska

Hoi,

Ik heb een paar weken geleden een bericht geplaatst dat Douwe is overleden en ik heb een nieuwe caaf voor Egbert gekocht, nu van het weekend begint Egbert als een gek op Yoghie te rijden, dit heeft ze nog nooit bij Douwe gedaan en ze zitten nu al weer een maand bij elkaar. Gebeurt dit vaker bij 2 vrouwtjes of is er iets anders aan de hand.

Kan iemand mij hierover wat vertellen?

Groetjes Joska

en alvast heel erg bedankt.

• Susan

Het heeft volgens mij vooral met dominantie te maken.

De cavia die rijdt vindt dat zij de baas is over de ander.

Één van mijn cavia's deed dat ook toen ik een derde erbij kreeg. Gelukkig is dat nu aardig minder geworden.

Ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken, maar je krijgt vast nog meer antwoorden.

• joska

Hoi Susan,

Dit is al fijn om te horen, dan hoop ik wel dat het snel over gaat want het is zo stom zicht en ze maken dan en hoop kabaal, de kleine blijft er ook gewoon voor zitten en van te voren loopt ze Egbert achterna, misschien is Egbert dat dan wel beu en doet ze dan zo iets om te laten zien dat zij de baas is.

Groetjes Joska

• renate

Hallo Joska,

Dit is vrij normaal gedrag. Als zeugjes bronstig zijn en er is geen mannetje in de buurt die hen dekt, gaan ze zelf “het ventje” uithangen. Ik heb een groep meiden waarvan een zeugje dat bijna iedere 14 dagen doet.

groetjes renate.

• Jessica

Ik heb ook ooit zo'n zeugje gehad die dat deed en nu twee beertjes waarvan

de een vaak op de ander rijdt.

Ze maken een hoop herrie dus hopelijk gata het snel over :-)

Gr. Jessica

• joska

Ik ben weer wat geruster, bedankt voor de antwoorden.

Ik hoop dat ze dit maar 2 dagen doen en dat het dan weer 4 weken weg blijft, maar dat hebben we niet voor het zeggen.

De cavia wilt ook wat…. toch.

Groetjes Joska