Getver HELP

• MoniqueW

Met een kippenhok in de buurt kan je de klok er op gelijk zetten dat je last van muizen en ratten krijgt….Erg vervelend.

Vroeger hadden onze buren ook kippen en toen ze daar mee stopte had de hele straat ineens last van muizen.

• basjeeeee

Witches at work schreef:

> >>>D#S Weet je zeker dat het niet je allochtone buurman was

> die wortels voor het paard van Sint aan het verzamelen was???

> En 10 cm lang??? Hhahaha geen grote dus he?

WHAHAHAHAAHHAHAHAHHA :D :+ iig ruimdenkende geest Ine haha :D !

• esther

Nou echt niet Peter,:).Een marterachtige is een roofdier,en die had in plaats van de wortel de caaf meegenomen.Geen twijfel mogelijk.Denk zelf ook een ratje.Maar de beschrijving is wel wat vreemd,zal door de schrik komen denk ik.

We horen het wel weer als jipke hem weer ziet.

groetjes esther

• Chalet de Cobaye

Ik denk dat als het een rat is geweest je blij moet zijn dat je buurman 2 vaak voer laat liggen ,ook ratten kunnen namelijk flink huishouden wat betreft het dood bijten van cavia's met name de kleintjes.Mijn zwager heeft een boerderij en daar heb je natuurlijk ook ratten ,maar deze willen nog wel eens bij de kippen , eenden,en ja ook de cavia's komen.En geloof me dat is geen pretje als ze daar te keer zijn gegaan !!!

Marters,en wezels kun je ook maar beter een flink eind bij je cavia's weg houden ,deze willen de prooidieren ook wel meenemen naar hun nest dus dat zie je dan niet ( gelukkig) Maar beide kan je ook echt missen als een flinke kiespijn.

Dus Jipke houd goed het slot er op ,en zet evt wat voor het gaas ,want zelfs daar vreten ze doorheen.Misschien een luguber verhaal ,maar ze hebben hier op de kinder boerderij vorig jaar een grote franse langoor ,finaal leeg gezogen omdat ze deze niet door het gaas kregen,maar wel voor een gedeelte ….echt je wil het niet weten !!!! Nu staan er voor alle hokken grote houten planken,zodat er niks bij kan komen !!

gr Es

• esther

Dat is vast een marter geweest.Het kan nooit een rat geweest zijn.Een marter staat er om bekend ,dat hij zijn prooi zo doodmaakt.

Een rat kan dit nooit veoorzaken.Dit zijn vaak de wilde verhalen van mensen.

Bij een vriendin zat de rat netjes naast het konijn te eten…todat hij gevangen werd.:)

• Gerda_H

Nou,ik hoef ze beiden niet in mijn hokken. Ook de muizen niet. Heb het muizenhol al dicht gemaakt.Nu maar hopen dat ze niet weer terug komen. En juist onze muizenvangers zijn nu verdwenen. In nog geen jaar tijd, 7 katten kwijt,maar er wordt nu actie ondernomen via een kattenopvang. Hier in de buurt verdwijnt de ene kat na de andere,en de politie doet er niks aan. Nu wordt de inspectiedienst ingeschakeld,en de mevrouw van de kattenopvang gaat ook actie ondernemen. Hopelijk houdt het dan nu op. Ik probeer nu mijn kat die nog over is binnen te houden,maar dat valt niet mee.

Jipke, ik hoop dat jij snel van jou ongenode gast af bent.

Groetjes Gerda

• Jipke frl

Vannacht is hij niet terug geweest, gif was onaangeraakt.

Zwangere Roos zit met Jipke in bovenste hok caviaflat, die is me toch breed, en nog steeds geen ontsluiting…………Gok op wel 5 jongen, zit er dus beslist niet op te wachten, heb al contact met rustende opvang gehad of ze via haar website/ opvang weg kunnen, hier verblijvend zo lang.

Als ik bij de caafs ben voel ik me momenteel wel begluurt als is ie er niet op dit moment. Denk dat ie wel terug zal komen, was toch tafeltje dekje met het caviavoer.

• Allegonda

hoi, nou een rat houd zeker wel van caven,maar ik denk ook van konijntjes,en al wat vreetbaar is,enkele jaren terug hadden ratten ook huisgehouden bij een fokker,ze waren op een warme zomer-nacht door het geopende raam gekomen,de jongen waren toe getakeld en dood, de moeder lag half aangevreten in het hok,een zwangere zeug die er bij zat was ook toegetakeld ,maar leefde nog wel,

ik denk 10 cm een jonge of kleine rat is geweest,en waar een rat zit,dan zitten er mederen ,en ze vreten gewoon door een houten bodem henen,daarom moet je een hok altijd een eind van de grond zetten,Wij hebben 2 jaar geleden honderde ratten gehad in het dorp.doordat door regenval de rioleringen waren over gelopen,

ook in mijn tuin zaten toen tientallen,

uitgehongerde ratten zijn echt niet te stuiten.

En als je gift heb gegeven,pas vooral op dat de keutels van zo,n vergiftigte rat ook gevaarlijk kunnen zijn voor een caaf die het evt op eet,

ik heb overal in de ramen gaas zitten,dubbel van binnen en buiten bevestigt,nadat ik toen dat trieste trafreel had gezien bij die fokster,maar ook door die vele ratten,tijdens de riolering-overstroming,maar dan moet je wel de stevige gaas pakken,heel klein mazig.

Meestal zie ik aan mijn 2 teckels ,dat er iets in de tuin zit wat er niet thuis hoorde hihi,ging gewapend met een schop naar de plek waar hun wild stonden te blaffen,zat daar een grote dikke egel te snoepen van een appel die ik er neer gegooid had,

ik ben zelfs niet bang voor muizen en ratten ,als het in het belang van mijn beesten is,ga ik er niet voor terug staan,ik doe wel laarsen aan hihi,

ze zullen is denken,heeee wat een lekker teentje,

Groetjes, uit een beetje zonnig vlijmen,Gonny,

• Chalet de Cobaye

Hoi Esther

Ik weet van mijn zwager de boer ihhi dat een rat echt behoorlijk je vee stapel wat betreft de kleindieren goed kan laten slinken.Hij is dan ook een echte boer en gaat er met de hond en geweer op uit om de ratten te verjagen ,er waren er toen een paar zijn stal in geslopen waar hij jonge eendjes had zitten onder de warmte lamp,ook daar zaten volwassen eenden,en ook die waren flink toe getakeld …Ook in zijn vogelvoliere ziet hij geregeld de ratten achter de vogels en eenden aan gaan,en dat ook nog op klaar lichte dag,dus het zijn echt niet alleen de marters en de wezels ,maar ook zeer zeker de ratten waar je voor moet uit kijken !!!

Dat van de kinderboerderij ,was volgens boer Co hihihi idd een marter of een wezel geweest.De steen marter die zie je nogwel eens op de camping bij ons ,en daar hoor je dan ook de verhalen over ,dat deze hun prooi mee naar hun schuilplaats nemen.Je wil het echt niet weten wat voor een terror die kunnen aanrichten in je caravan,de dode dieren lagen bij een kennis van ons op de camping tussen het plafond ,hun hele caravan moest verbouwd worden,meubels,wanden plafond alles moest vernieuwd worden….de stank was echt niet te harden,en de kadavers lagen overal .Vaak zoeken ze stille plaatsen waar ze kunnen gaan overwinteren ,en aangezien er in de winter periode niemand op de camping is ,gaan ze hun stekkie in de caravans zoeken.

groetjes Es

gr Es

• Jipke frl

Hij/ zij is vannacht terug geweest, in 1 keer schaaltje gif leeg gevreten.

Nieuw schaaltje neer gezet, hok caafs blijft nu dicht, hond sloeg niet aan op een beest tussen de velgen dit keer.