Getver HELP

• Jipke frl

Ik kom net onder afdak bij mijn caafs, is er allemaal stro uit hun hok gesleept, bij trap af en tussen de oude autobanden die daar staan waar mijn hooi en zaagselpakken op staan…………

De hond stiond er gisteren ook al voor te snuiven.

Ik vond dat de caafs de laatste tuijd al zo veel aten.

Ben aan het weghalen en vegen, komt allemaal modder onder het palletje vandaan waar die autobanden op staan.( alles bestraat met dikke klinkers)

Sta ik ineens oog in oog met een bruuin beestje, gil bijna de hele buurt bij elkaar.

Welk dier is dit, die de caafs niks doet en wortels meeneemt uit caafhok, stro en hooi maar de caafs niks doet?

Beestje is wel slank, een 10 cm lang???? en bruinig. Grote oogjes.

Heb mijn broer al gebeld maar die zitten hier nog een uur rijden vandaan en buurman wordt nu van Schiphol gehaald…………….

Heb wel nog snel caafhok dicht gedaan………….

• MoniqueW

Hop Jipke,

Ik moet er wel om lachen…:) Zie het helemaal voor me, maar ik heb geen idee.

Wat zal je geschrokken zijn.

Groetjes Monique

• Mariska

Maak jij je druk om……………

• Cavia Villa

hihihi!

• Peter

Volgens mij moet het een marterachtige zijn, zoiets als een wezel of een hermelijn.

Gr, Peter

• Gerda_H

Jipke, heeft hij een lange staart? Want dan denk ik dat het een bruine rat is. Zo heb ik last van muizen.

Groetjes Gerda

• Gerda_H

Sorrie,erbij vergeten te vermelden dat bijna alle gemeentes of provincies wel een rattenvanger hebben. Neem maandag even contact op met je gemeente,dan kunnen zij jou verder helpen.

Groetjes Gerda

• Witches at work

Jipke frl schreef:

>

> Ik kom net onder afdak bij mijn caafs, is er allemaal stro

> uit hun hok gesleept, bij trap af en tussen de oude

> autobanden die daar staan waar mijn hooi en zaagselpakken op

> staan…………

> De hond stond er gisteren ook al voor te snuiven.

> Ik vond dat de caafs de laatste tuijd al zo veel aten.

> Ben aan het weghalen en vegen, komt allemaal modder onder het

> palletje vandaan waar die autobanden op staan.( alles

> bestraat met dikke klinkers)

> Sta ik ineens oog in oog met een bruuin beestje, gil bijna de

> hele buurt bij elkaar.

> Welk dier is dit, die de caafs niks doet en wortels meeneemt

> uit caafhok, stro en hooi maar de caafs niks doet?

> Beestje is wel slank, een 10 cm lang???? en bruinig. Grote

> oogjes.

>>>D#S Weet je zeker dat het niet je allochtone buurman was die wortels voor het paard van Sint aan het verzamelen was???

En 10 cm lang??? Hhahaha geen grote dus he?

> Heb mijn broer al gebeld maar die zitten hier nog een uur

> rijden vandaan en buurman wordt nu van Schiphol

> gehaald…………….

> Heb wel nog snel caafhok dicht gedaan………….

>>>D#S KEI GOEIE ACTIE van PEARL!!!

En vooral DICHTLATEN HE!!!

>>>D#S En nu ff serieus, daar waar voer is tafelen ook vaak gasten mee die niet zijn uitgenodigd!

Hier in mijn buitenrennen 2 grote gaten in de bodem van mn hokje door vermoedelijk muizen gevreten, die worden vandaag met beter hout ff gedicht!

Ze hadden zelfs hele gangen stelsels en voer van mn caafs onder het hokje liggen zo mooi gemaakt eigenlijk!

Ik heb de hele bende geruineerd gisteren, cq zand erover en aangstampt dus!

Heel veel succes met je caafs, en stop vooral voer zoveel mogelijk in blikken tonnen ect.

En…………. honden zijn vaak prima tip gevers als er iets niet pluis is!

Een RAT??? ik weet het ook niet, kon je maar een foto maken!

en een dikke knuf van D#S

• Jipke frl

Mijn broertje is geweest, we hebben alles van zijn plek gehaald daar waar dat beest zat.

Aan de keutels te zien dus wel een rat volgens hem. Dat beest zat in de velgen, die staan nu allemaal zo dat hij daar niet meer tussen kan komen.

Heb de zwangere caaf samen met Jipke in het bovenste hok gedaan, stond al ingericht, de andere 3 in het onderste hok laten zitten en de deurtjes dicht. We hebben een schaal met rattengif neergezet, hopelijk vreet hij zich daar vannacht zat aan.

Die rotbeesten komen bij de lakse buurman 2 verder weg, die is nooit thuis en leegt voor de kippen daar een zak voer( als ze al voer krijgen), waar dus ratten als olifanten lopen.

Vind het een eng en griezelig idee.

• Cavia Opvang 't Kuufke

Klinkt als een wilde rat.