Wassen cavia

• Shirleyk

Er zijn hier vast wel mensen die hun cavia weleens wassen bijv. voor een show. Ik was mijn caafjes af en toe omdat ze wit zijn en soms in een keer een zwarte vlek op de kont hebben, of een rode van de paprika.:-) Mijn ene caaf krijgt dan erg last van jeuk en daarom was ik haar af en toe.

Ik vroeg me af waar jullie je caafs mee wassen. Ik gebruik zelf babyshampoo worden ze superzacht en schoon van en ze ruiken heerlijk.

Ben benieuwd…..

• Cavia farm Witches at work

Hoi hoi

Ook baby shampoo, tenzij ze last van schruft, luis, wondjes of zo iets hebben dan

ga ik of voor de Betadine shampoo of voor de Tea tree shampoo.

Die doet dan net dat beetje meer zeg maar als aanvulling op hun reguliere verzorging.

Dat de vacht erg zacht weordt van baby shamppo kan ook wel eens een nadeel izjn bv met shows, en dan specifiek bij de Lunk, Ch Teddy en de Rex die op stugheid van hun vacht worden beoordeeld.

gr. D#S

• MoniqueW

Hoi Shirleyk

Ik heb meteen maar even achter mijn naam een W geplakt om ons beter uit elkaar te houden.

Ik was mijn caafjes zelden …echt alleen als het puur nodig is. Ze hebben bij mij ook wel eens van die oranje (wortels) kraagjes en dat vind ik wel schattig met die bekkies :) De vacht wordt er zachter van, maar dit hersteld wel weer. Bij knoevel heb je ook goede shampoo's en er staat veel info bij waar het allemal voor geschikt is. Met baby shampoo doe je ook geen schade. Als je er meer in dezelfde ruimte heb zorg er dan wel voor dat ze allemaal het zelfde ruiken.

Groetjes Monique