wie weet wat dit is???

• jo

Onze caaf van 3 jaar heeft sinds deze week een soort verdikking aan zijn bovenlipjes. Het zit onder zijn neus dus volgens mij zijn het zijn bovenlipjes. Het ziet eruit als een soort eelt, een stukje is er al afgevallen maar het lijkt wel of het groeit. Hij is verder heel levendig en eet als altijd, heel veel dus! Jullie zullen misschien denken waarom niet naar de DA maar omdat hij verder geheel gewoon gedrag vertoont en hij er geen last van heeft wil ik hem die stress (nog) niet aandoen. Ik hoop dat iemand weet wat dit is. alvast bedankt.

• jacquelinesbeestenspul

hoi jo

geef je je cavia appels ???

appels geven soms korstjes op de mond

zo niet dan kan het schurft zijn maar ik denk aan appels

groetjes jacqueline

• jo

Hij krijgt elke dag s'ochtends en s'avonds een stukje appel, al zolang we hem hebben dus zo oud als hij is, 3 jaar. Hoe ziet schurft eruit, hij is namelijk zwart dus alles is donker en dat maakt het soms moeilijk. Als het schurft is, hoe komen ze daar aan, hij komt nooit buiten en is alleen.

• shirleyk

Ik denk inderdaad ook dat het van de appels komt, wissel je weleens in soort? Volgens mij had het met de zuurgraad of zoiets te maken….

• jo

Eigenlijk altijd dezelfde appels. Het zijn inderdaad wel een soort korstjes, maar kan dat dan zo ineens???shirleyk schreef:

>

> Ik denk inderdaad ook dat het van de appels komt, wissel je

> weleens in soort? Volgens mij had het met de zuurgraad of

> zoiets te maken….

• shirleyk

Ik heb het weleens vaker gehoord, maar als je het echt zeker wilt weten zou ik toch even naar de dierenarts gaan. Of je moet eens een paar dagen wat anders te eten geven dan appel. Caafjes vinden van alles lekker, ik geef ze radijsjes, witlof, andijvie, worteltjes, mandarijntjes en af en toe een appel. Cherrytomaatjes vinden ze trouwens ook heerlijk :-)