Goeiemiddag allen,
Mijn Beer Hermano heeft al een poos 2 kale plekjes aan de flanken en dunne beharing op de rug, hij word nu in rap tempo steeds kaler. De arts had toen voor de zekerheid 3 keer Ivomec injectie gespoten maar zoals hij al vermoedde uit het schraapseltje, het is geen schurftmijt. Ook ziet het er niet uit als schimmel. Ik heb om Imaverol gevraagd maar hij zei dat het erg heftig spul was en dit zeker niet als schimmel eruit zag. Dat schijnt ook meer bij het hoofd voor te komen.
De arts zei dat het vermoedelijk een hormoonprobleem is, misschien de schildklier. Hij zou er iets voor gaan opzoeken in zijn medische boeken en woensdag zou ik hem bellen. Maar dan nog, mocht het zo zijn, er bestaan geen medicijnen voor zoals bij katten en honden.
Zeugjes kunnen dit soort kaalheid ook wel eens hebben door cystes aan de eierstokken maar hij is een beer…
Hij is verder levendig, eet goed en heeft het naar zijn zin met een gezellige dame.
Ik hoop dat hij verder gewoon gezond blijft maar maak me toch wel zorgen en ben er niet helemaal gerust op. De arts is wel een ervaren arts waar ik vertrouwen in heb. Aan de ene zijkant word de plek nu behoorlijk groot en dat gaat best snel vergeleken met een week terug. En zijn huid ziet er superdroog uit.
Hij zit in huis maar niet bij verwarming ofzo. Ze eten goed, ook veel verse en gevarieerde groente, hooi, water ect.
Hebben jullie misschien een idee wat het zou kunnen zijn, misschien wel eens eerder zoiets aan de hand gehad? Zijn er onschadelijke middelen die ik kan proberen? Ik lees hier wel eens over uierzalf.
Groetjes Nancy
p.s. ik lees hier onder over een kaal buikje, ik heb wel eens gehoord dat dat voorkomt bij zwaardere/flinke cavia's dat de buik kaal kan worden door schuren over de grond, weet natuurlijk niet of dit dan nu ook de oorzaak is.