cavia vervoer

• Witches at work

Hoi Natus

Voor mij eens maar nooit weer zo'n breng service, en al helemaal geen Bassel bieter meerschweinschen transport uit Zwitserland.

Dieren van ruim 200 gr. dus die nog aan de mem moeten hangen meegeven op transport, en deze dieren voorzien van bijna hun gehele lijf onder de schurft!!!

Enkele waren wel zwaar zat waaronder munne lunkbeer gelukkig maar toch!

Grof schandalig!!!

Ik haal mn caafs lekker zelf op en doe dat ook wel eens voormn collega fokkers.

Gewoon een NS kortingskaart gekocht voor 55 euri per jaar, en heb op elke rit 40% korting.

Dat geld verdien je zo terug in een paar langere ritten. Ik wil als het ff opgehaald worden van het station zodat ze wat snelheid zit in het transport.

Soms moet je namelijk een uur op de bus aansluiting wachten ect ect.

Als het weer me niet bevalt te heet of te nat ect ga ik niet.

En als ik zie dat de dieren me tegenvallen (ziek, vouworen ed) neem ik ze niet mee.

Dan ben ik de reiskosten wel kwijt helaas, echter doe dan ook geen zaken meer met betreffende fokker.

Succes ermee,

gr. D#S

• Monique

>>>>>Voor mij eens maar nooit weer zo'n breng service, en al helemaal geen Bassel bieter meerschweinschen transport uit Zwitserland.

Dieren van ruim 200 gr. dus die nog aan de mem moeten hangen meegeven op transport, en deze dieren voorzien van bijna hun gehele lijf onder de schurft!!!

Enkele waren wel zwaar zat waaronder munne lunkbeer gelukkig maar toch!

Grof schandalig!!!<<<<

Hoi Ine,

Dit heeft niks met het vervoer te maken. Dit is gewoon een fokker die het geen bal intereseert. Daar moet je goed voor uitkijken. Wat J@nne net schreef sta ik helemaal achter > even wachten tot 500 gram. Zelf zou ik nog om recente foto's vragen voor ze op transport gaan. Een betrouwbare fokker stemt hier zeker in mee.

Het vervoer is wel goed te doen, maar wat bepaald of het over het algemeen goed gaat is hoe de fokker er mee om gaat. In die zin is het het beste om er zelf heen te rijden en als de dieren of haar manier van doen je niet aanspreekt ze zeker niet meenemen. Ook niet uit medelij, want je moedigt iemand zo aan om verder te gaan buiten het feit dat je een grote kans hebt dat je je elende op de hals haalt.

De dieren zijn hoe dan ook gestresst van de rit. Het voordeel van zelf ophalen is dat de rit veel korter is. Wat ik zelf altijd uit voorzorg doe is de dieren uitwendig behandelen voor ze met vervoer meegaan. Groente en hooi mee in het vervoersbakje doen. (ook bij kleine ritten) Bij mij moeten de dieren op goede conditie zijn en goed op gewicht…Ik heb hier nog niet eerder een negatief mailtje over gehad.

Wat Jaqueline al aangaf is ook een goede oplossing…Waar komt het caafje vandaan en waar moet hij heen? Ik moet ook zaterdag naar de andere kant van Nederland.

In ieder geval succes, groetjes Monique

• jacquelinesbeestenspul

hoi monique

ws kone er zondag duitsers hier voor de skinnybeer die ze gereserveerd hebben

en die mensen brengen ook voor andere fokkers dieren mee en die blijven dan tijdelijk hier geen pobleem :) als je zo elkaar kan helpen

ik heb bij een andere fokker ene zeugje gereserveerd en ben nu vervoer aan het regelen over 2 weken anuit limburg naar arnhem en als haar vriend meewerkt heb ik al vervoer :) dus als je een beetje moeite doet kan alles geregeld worden

groetjes jacqueline (die als de vriend van de fokker moeilijk doet heb in de zak duwt van sinterklaas :P )

• Witches at work

Monique schreef:

>

> >>>>>Voor mij eens maar nooit weer zo'n breng service, en al

> helemaal geen Bassel bieter meerschweinschen transport uit

> Zwitserland.

> Dieren van ruim 200 gr. dus die nog aan de mem moeten hangen

> meegeven op transport, en deze dieren voorzien van bijna hun

> gehele lijf onder de schurft!!!

> Enkele waren wel zwaar zat waaronder munne lunkbeer gelukkig

> maar toch!

> Grof schandalig!!!<<<<

>

> Hoi Ine,

>

> Dit heeft niks met het vervoer te maken. Dit is gewoon een

> fokker die het geen bal intereseert. Daar moet je goed voor

> uitkijken. Wat J@nne net schreef sta ik helemaal achter >

> even wachten tot 500 gram. Zelf zou ik nog om recente foto's

> vragen voor ze op transport gaan. Een betrouwbare fokker

> stemt hier zeker in mee.

>>>D#S Niet mee eens~!~

Ik vind dat juist iemand die de dieren meeneemt op transport toch zeker ook minimale dieren kennis dient te bezitten!

Ik had die dieren als chaufeur daar dus lekker laten zitten! Ieder heeft uiteindelijk zijn eigen stukje erin, wij ook en hadden dus geen poot om op te staan!

>

> Het vervoer is wel goed te doen, maar wat bepaald of het over

> het algemeen goed gaat is hoe de fokker er mee om gaat. In

> die zin is het het beste om er zelf heen te rijden en als de

> dieren of haar manier van doen je niet aanspreekt ze zeker

> niet meenemen. Ook niet uit medelij, want je moedigt iemand

> zo aan om verder te gaan buiten het feit dat je een grote

> kans hebt dat je je elende op de hals haalt.

>

> De dieren zijn hoe dan ook gestresst van de rit. Het voordeel

> van zelf ophalen is dat de rit veel korter is. Wat ik zelf

> altijd uit voorzorg doe is de dieren uitwendig behandelen

> voor ze met vervoer meegaan. Groente en hooi mee in het

> vervoersbakje doen. (ook bij kleine ritten) Bij mij moeten de

> dieren op goede conditie zijn en goed op gewicht…Ik heb

> hier nog niet eerder een negatief mailtje over gehad.

>>>D#S Ik weet dat veel cavia transporten WEL goed gaan hoor, en dit is geen aanval op Sprinterservice o.a. Maar vooral vanuit het buitenland gaat er ook best nogal eens wat mis!

>

> Wat Jaqueline al aangaf is ook een goede oplossing…Waar

> komt het caafje vandaan en waar moet hij heen? Ik moet ook

> zaterdag naar de andere kant van Nederland.

>>>D#S Hier ben ik het ook mee eens, zoals ik ook al eerder aangaf.

Bevriende collega fokkers kun je veel beter inzetten, omdat juist die zich WEL verantwoordelijk genoeg veelal voelen dat jou dieren “OKE” zijn!!!

>

> In ieder geval succes, groetjes Monique

>>>D#S Dat succes heb ik idd, omdat de regie zoveel mogelijk in eigen hand houd!

gr. D#S

• Monique

>>>D#S Niet mee eens~!~

Ik vind dat juist iemand die de dieren meeneemt op transport toch zeker ook minimale dieren kennis dient te bezitten!

Ik had die dieren als chaufeur daar dus lekker laten zitten! Ieder heeft uiteindelijk zijn eigen stukje erin, wij ook en hadden dus geen poot om op te staan!

Klopt, heb je ook gelijk in Ine, maar de dieren zitten al in de doos voor vervoer als ze ze op komen halen. Ik weet niet of alle bedrijven zo werken, dus pin me hier niet aan vast…maar ze bellen een half uur van te voren op of het dier klaar is om opgehaald te worden.

en vergeet niet dat hun transport doen en niet verantwoordelijk zijn voor vervoer. Hier is de opdrachtgever zelf verantwoordelijk voor.

Zelf vind ik als fokker dat je voor gezonde dieren moet zorgen en ze tip top op vervoer moet doen!!!! Zoniet zet dan even op je site dat je broodfokker bent zodat we allemaal naar een goeie fokker kunnen zoeken. Maarja, zo werkt het helaas niet…

Maar het ging niet over mij…het was een vraag van iemand en ik gaf mijn advies. Ik fok met een paar mensen die ik ken zodat ik weet wat ik in mijn stal heb en bij wie ze vandaan komen. Ik stel te hoge eisen om iemand anders mijn dieren mee te laten nemen. Er zijn hele lieve mensen die wel eens een cavia voor me meegenomen hadden (dat was ook mijn vraag) maar toen ik ze in handen had viel de kwaliteit mij tegen. Ik ga er dus zelf heen.

• Monique

Hoi Jaqueline,

Bij mij komt er volgende maand een fokker uit Engeland en ik houd ook dieren voor haar vast. Dit vind ik persoonlijk ook de beste oplossing! Ik wil trouwens ook weten waar mijn dieren naar toe gaan en als het mij niet bevalt blijven ze hier.

Ik neem ook dieren mee voor andere fokkers als daar de mogelijkheid voor is. Ik vind het leuk om op die manier weer iemand te ontmoeten waar je je hobby mee kan delen.

Ik heb nog even een vraagje aan jou. Kan jij mij jou web-adres doormailen. Ik kreeg mail uit Engeland voor Skinny's en wilde jou site doorgeven. Ik heb inmiddels 2 andere fokkers in Nederland doorgegeven en weet niet of het gelukt is. Misschien is ze evengoed via deze 2 fokkers bij jou terecht gekomen???

Groetjes Monique

• Witches at work

Hoi Monique

Ja ha ha heb ik ook een keer gehad zeg~!~

Moest ik een caafje mee nemen voor een fokker en die wilde het dier eigenlijk niet eens hebben omdat dr koppie te spits was.

Ja vette pech hoor het dier was verder gezond en fit, en ook ik vond dr niet mooi maar ik weet niet hoe zij er tegen aan zou kijken dus heb het dier toch meegenomen. Er werd ook nog een te vette prijs voor betaald en meteen weer retour gedaan naar afzender.

Dat is ook het risco als je een dier op een foto ziet en in werkelijkheid echt tegen valt omdat ze op die ene foto zo mooi was.

Get heft in eigen hand houden is idd erg veilig, gelukkig komen dit soort ECHTE tegenvallers niet zoveel voor volgens mij.

gr. D#S

• Monique

Haha, Ik had haar wel aangenomen, maar toen er iemand in mijn stal kwam van ohhhh, wat een schatje mocht die haar van mij overnemen haha. Best wel lullig eigelijk, maar ik had er nooit mee gaan fokken.

• Monique

Haha, Ik had haar wel aangenomen, maar toen er iemand in mijn stal kwam van ohhhh, wat een schatje mocht die haar van mij overnemen haha. Ik had er nooit met haar gaan fokken. Ze bleef hier dan voor de gezelligheid. Achteraf bleek ze ook nog een pitbull te zijn, oeoeoeoe haha Nou, daar moet ik helemaal niks van hebben.

Meestal komt het gelukkig voor dat ik een dier meeneem voor iemand die ik ken en waarvan ik weet waar ik op moet letten haha, maar wel met hele duidelijke afspraken. Als ik twijvel houd ik telefonisch contact met diegene waar ze heen moet.

• jacquelinesbeestenspul

hoi monique

hier is mijn site

www.jacquelinesbeestenspul.mijnhomepage.nl

ik verwacht binnen 2 weken een nest skinny's (dragers)

groetjes jacqueline