Hoi michelle,
Vorige week schreef je dat je cavia alleen maar dwangvoer wilde hebben.
Ben benieuwd hoe het nu gaat?
Groetjes, Shirley
Hoi Shirley,
Dank je wel voor je belangstelling! Helaas heb ik Kronk deze week moeten laten inslapen. Waarschijnlijk had hij ‘of een tandwortelontsteking of een tumor rond zijn kaak. Kort nadat ik dit berichtje had geplaatst constateerde ik een hele harde bult onder zijn kin die er van de een op andere nacht zat. Het bleek botgroei te zijn met een abces eromheen. De dierenarts heeft hem toen nog een keertje onder narcose gebracht om het abces (wat heel diep zat) schoon te maken. Helaas constateerde zij toen ook dat een ontsteking (misschien afkomstig van een tandwortelontsteking of een tumor) was overgesprongen op zijn kaak en er al botgroei aan het ontstaan was. De dagen daarna begon de botgroei heel explosief te groeien, waardoor hij hele grote bulten rond zijn kaak kreeg. Hierdoor werd eten helemaal een probleem. Hij begon heel snel af te vallen, wilde heel graag eten maar kon het gewoon niet meer. Omdat er totaal geen perspectief meer was dat hij beter ging worden (ik zou het met dwangvoeding en pijnstillers alleen nog maar kunnen ’rekken) heb ik vorige week besloten hem in te laten slapen. Dit was voor mij een hele moeilijke en emotionele beslissing, maar voor hem toch het beste.
De haken op de kiezen waren waarschijnlijk een gevolg van de ontsteking in zijn kaak die er waarschijnlijk toch al een tijdje onopgemerkt zat. Waarschijnlijk had hij al langere tijd pijn, waardoor hij anders ging eten wat resulteerde in haken op zijn kiezen.
Nogmaals heel erg bedankt voor alle belangstelling.
Michelle
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?