Hallo, ik ben op zoek na een goede buff gh beer, deze moet wel kleur zuiver zijn en geen satijn dragen.
Wie kan mij aan adressen helpen van fokkers met buff gh
Gr Angela CS Mischa
citaat D#S: ‘… En buff is een verdunningskleur en achter verdunning zit vrijwel altijd satijn….’
Een beetje een voorbarige conclusie, denk ik. De gladhaar buff werd al in de vorige eeuw gefokt nog lang voordat de mutatie satijn op de proppen kwam. Heel vroeger werd zelfs qua kleur de vergelijking gemaakt met een leren voetbal. Kun je nagaan hoe lang dat geleden is :+ Er zijn ook fokkers die er wel zuiver mee omgaan. Inderdaad is Jos Jansen daar een van.
Buff wordt veel gebruikt bij de intermediair verervende fok van crème samen met wit roodoog.
M.
Hoi thea
Nee ik heb geen standaard in mijn bezit, en wordt eerlijk gezegd een beetje tureluurs van al die afkortingen die men overal te pas en onpas benoemd!
SD weet ik van dat het satijndragend is, en van TD dat het Rexdragend inhoud.
En zo heb je rexdragendedieren enz.maar als je een oproep plaatst en je wilt zoveel mogelijk fokkers benaderen is het er handig om gewoon vol uit de soort en zo te benoemen.
Het is toch niet erg veel meer moeite, en ik weet 100% als ik deze vraag stel er vast meerdere zijn die het niet weten!
Ik kom niet van vroeger uit de fokkers wereld, maar heb jaren lang politie werk gedaan, nou daar kan ik ook ff mee voor uit om met interessante afkortingen te gooien.
als ik openbaar iets vraag of post houtd ik er rekening mee dat bijna iedereen het moet snappen. Ook dat heb ik bij de politie geleerd duidelijk zijn.
Ik heb ooit zo'n cavia poster gekocht bij je standje met daarop de foto's van zo'n beetje alle rassen, niet de afkortingen.
En tuurlijk weet ook ik dat ik dat wel op kan zoeken he he~!~
gr. D#S
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?