2 Beertjes

• Elza

Hoi allemaal,

Ik heb een lief en lekker druk beertje van nu zo'n 6 maanden jong (af en toe net een rodeo paardje met zijn rare gebok en sprongetjes! ;-) Het was de kleinste en laatste van een nestje dat bij iemand te koop was. Nu vraag ik me af of beertjes met 2 samen kunnen. Ik lees nogal eens dat ze wel eens kunnen vechten.

Een aantal jaren geleden had ik trouwens 2 zeugjes, nog zusjes ook, waarvan de 1 ook niet altijd even aardig deed tegen de ander…

• jacquelinesbeestenspul

hoi elza

ja 2 beertjes kunnne wel prima samen geen problemen mee gehad tot nu toe

het is net als bij zeugjes gewoon een gok met 2 beertjes,in somige gevallen willen ze gaan vechten en dan kan je altijd nog een stukje gaas tussen je spijlen plaatsen zodat ze elkaar wel zien en ruiken maar niet kunnen bezeren

ik heb regelmatig jonge beertjes samen met fokberen zitten zonder problemen

ik heb nu een beertje van bijna 6 maanden samen met een fokbeer zonder gemopper en oudere beer is duidelijk de baas en zolang de jonge beer dat accepteerd is het prima

waar woon je ?? miss is er hier wel een fokker die bij jou in de buurt woont met een lief beertje

groetjes jacqueline

• Jessica

Ik heb een 8 maanden oude fokbeer met een beer van 5 maanden zitten en dat gaat prima.

Het is altijd gokken maar dat zie je snel genoeg.

Gr. Jessica

Mofie's Place

• Christa

Je kunt ook bij een opvang kijken. Dan is het geen gok, want je kunt gewoon kijken wat klikt. Gaat het niet goed kun je bij een opvang altijd nog ruilen.

groetjes Christa

• Nancy

Ik ben het helemaal met Christa eens, ik heb nu een zeugje bij een opvang vandaan om bij een gecastreerd beertje te zetten en het zeugje dat ik wilde, klikte niet zodat we keken welke dan wel samen pasten en uiteindelijk werd het een ander, dat is dus een groot voordeel als je een cavia uit een opvang haalt en een goede daad want je geeft zo'n opvangertje weer een nieuw thuis.

Groetjes Nancy

• Lotje

Mijn ervaring is dat het best heel goed kan gaan, maar dat het het beste werkt om bij een iets oudere beerr een heel jong beertje te zetten.

Ik heb hier een Papa met zijn 8 maanden jongere zoon zitten en dat is nog steeds dikke mik.

Maar de rangorde was dus wel gelijk bepaald, Pa was de oudste en gelijk de baas.

Bij 2 leeftijdsgenoten moeten ze dat nog uitvechten en dan gaat het vaak mis. :)