Goedemorgen allemaal, ik zou nog even laten weten hoe het is gegaan. Een paar topics terug had ik een berichtje geplaatst dat het zeugje van 7 jaar, de partner van Hermano, overleden was en dat hij nu alleen was. Ik wilde liever niet meer aan jonge cavia's beginnen omdat ik niet voor altijd huisdieren wil houden. Daarom ging mijn interesse uit naar een ouder zeugje uit een opvang. Hermano is zelf ook ooit uit een opvang gekomen toen hij 1 jaar was, om te koppelen aan (het nu overleden) zeugje toen zij 4 was.
Ik heb diverse leuke contacten gehad en ben uiteindelijk naar Opvang Pruttel in Hoeksche waard gaan kijken omdat daar 2 oudere zeugjes van 4 zaten die een nieuw thuis zochten. Dezelfde leeftijd als Hermano dus.
Maar liefde laat zich niet dwingen blijkbaar ;-)
Hij heeft zijn berenkunsten eigenlijk nooit getoont gedurende de afgelopen 3 jaar en ik stond versteld dat hij nu zijn charmes zo in de strijd gooide, hij was werkelijk door het dolle heen en liet zien dat hij toch wel een echte beer was.
De dames waren niet zo heel erg gecharmeerd van hem en we probeerden toen een ander zeugje van ongeveer 2-3 jaar, een borsteltje en zij liet het allemaal vriendelijk toe en ze waren helemaal happy met elkaar.
Echt leuk hoe de dieren toch zelf kiezen met wie ze graag hun leven willen delen.
Inmiddels thuis gaat het prima, is denk ik een kwestie van verliefd-verloofd-getrouwd want hij ligt waar zij ligt en kust de bodem letterlijk waar zij loopt, helemaal gelukkig piepen als hij ruikt waar ze net geplast heeft.
Ze is erg lief maar heeft hem al wel laten merken wat poot-pieken dat hij zich nu wel een beetje moet gedragen en hij pikt dat meteen en laat haar zelfs het laatste stukje lof op kauwen zonder het af te willen pakken. Echt een held op sokken. Het lijkt wel of hij aan zijn 2e jeugd is begonnen want de overleden Catootje was al oud en daar paste hij blijkbaar zijn gedrag op aan.
Het was maar kort dat Hermano alleen was omdat ik meteen op zoek ben gegaan maar wat een verschil zeg, hij heeft dagen onder een berg hooi gelegen en het leek wel een stil speelgoeddier, er kwam geen beweging meer in.
Ik kan het iedereen aanraden, een opvangertje te nemen, als een partner overleden is, en ik wil hierbij ook opvang Pruttel een groot compliment geven, alles is super verzorgd en ik heb bewondering voor wat deze mensen doen net zoals andere opvangen overigens.
Hier nog wat foto's van het gelukkige stel, hoop dat het invoegen lukt, de onderste is een foto van de site van de opvang want ik wil haar nog niet teveel aan flits blootstellen, ze moet eerst maar een beetje wennen en tot rust komen van deze verhuizing. Oja, we hebben haar Amiga genoemd, dat is spaans voor vriendin. Omdat Hermano ook een spaanse naam had (=broer) vanuit de opvang waar hij toen vandaan kwam, hij werd daar gebracht met zijn broertje die kort na opvangen overleden is. Amiga vinden we mooi bij haar passen :-)
Groetjes Nancy