Hermano is weer gelukkig

• Nancy

Goedemorgen allemaal, ik zou nog even laten weten hoe het is gegaan. Een paar topics terug had ik een berichtje geplaatst dat het zeugje van 7 jaar, de partner van Hermano, overleden was en dat hij nu alleen was. Ik wilde liever niet meer aan jonge cavia's beginnen omdat ik niet voor altijd huisdieren wil houden. Daarom ging mijn interesse uit naar een ouder zeugje uit een opvang. Hermano is zelf ook ooit uit een opvang gekomen toen hij 1 jaar was, om te koppelen aan (het nu overleden) zeugje toen zij 4 was.

Ik heb diverse leuke contacten gehad en ben uiteindelijk naar Opvang Pruttel in Hoeksche waard gaan kijken omdat daar 2 oudere zeugjes van 4 zaten die een nieuw thuis zochten. Dezelfde leeftijd als Hermano dus.

Maar liefde laat zich niet dwingen blijkbaar ;-)

Hij heeft zijn berenkunsten eigenlijk nooit getoont gedurende de afgelopen 3 jaar en ik stond versteld dat hij nu zijn charmes zo in de strijd gooide, hij was werkelijk door het dolle heen en liet zien dat hij toch wel een echte beer was.

De dames waren niet zo heel erg gecharmeerd van hem en we probeerden toen een ander zeugje van ongeveer 2-3 jaar, een borsteltje en zij liet het allemaal vriendelijk toe en ze waren helemaal happy met elkaar.

Echt leuk hoe de dieren toch zelf kiezen met wie ze graag hun leven willen delen.

Inmiddels thuis gaat het prima, is denk ik een kwestie van verliefd-verloofd-getrouwd want hij ligt waar zij ligt en kust de bodem letterlijk waar zij loopt, helemaal gelukkig piepen als hij ruikt waar ze net geplast heeft.

Ze is erg lief maar heeft hem al wel laten merken wat poot-pieken dat hij zich nu wel een beetje moet gedragen en hij pikt dat meteen en laat haar zelfs het laatste stukje lof op kauwen zonder het af te willen pakken. Echt een held op sokken. Het lijkt wel of hij aan zijn 2e jeugd is begonnen want de overleden Catootje was al oud en daar paste hij blijkbaar zijn gedrag op aan.

Het was maar kort dat Hermano alleen was omdat ik meteen op zoek ben gegaan maar wat een verschil zeg, hij heeft dagen onder een berg hooi gelegen en het leek wel een stil speelgoeddier, er kwam geen beweging meer in.

Ik kan het iedereen aanraden, een opvangertje te nemen, als een partner overleden is, en ik wil hierbij ook opvang Pruttel een groot compliment geven, alles is super verzorgd en ik heb bewondering voor wat deze mensen doen net zoals andere opvangen overigens.

Hier nog wat foto's van het gelukkige stel, hoop dat het invoegen lukt, de onderste is een foto van de site van de opvang want ik wil haar nog niet teveel aan flits blootstellen, ze moet eerst maar een beetje wennen en tot rust komen van deze verhuizing. Oja, we hebben haar Amiga genoemd, dat is spaans voor vriendin. Omdat Hermano ook een spaanse naam had (=broer) vanuit de opvang waar hij toen vandaan kwam, hij werd daar gebracht met zijn broertje die kort na opvangen overleden is. Amiga vinden we mooi bij haar passen :-)

Groetjes Nancy

• basjeeeee

Leuk hoor en een mooi beestje :) ! Haha, volgens mij blijf je op zo'n manier wel altijd met 2 cavia's over ;)

• Monique

Hoi Nancy,

Wat een superleuk verhaal zeg, echt geweldig dat ze zo blij zijn met elkaar. Opvang Pruttel is een goeie opvang, Margriet is een schat, is heb ook een keer een castraat bij haar gehaald.

Leuk dametje zeg! Geniet lekker van je caafjes!

• Monique

Wat een mooi verhaal. Normaal heb ik geen zin om lange stukken te lezen, maar dit stuk bleef me vasthouden om door te lezen. Fijn dat ze elkaar zo gevonden hebben. Wat een leukertje op de foto!

Geniet maar van je mooie caafjes.

• Nancy

Dankjewel voor de leuke reacties Basje en beide Monique's :-)

Ja wat een lang verhaal he, had ik pas in de gaten toen ik op Plaatsen had geklikt en mijn bericht ging nalezen. Leek wel een boek hahaa

Groetjes Nancy

• Cavia farm Witches at work

Hoi Nancy

Heel mooi geschreven~!~

Ik hoop dat ze nog veel plezier mogen beleven aan elkaar!

Weer eens bewezen ook dat caafs echte meute dieren zijn he?

Ze hebben ook een mooi groot hok vind ik!

En ook dat opvang caven heel leuk zijn kunnen!!!

Hier heb ik er ook wat zitten uit de opvang, of andersinds caafs waar men vanaf moest.

En ben het helemaal met je eens dat caafs zich vaak aanpassen aan

de situatie waarin de terrecht komen.

Ik heb hier erg fokkerige fok beren zien veranderen in lage boom klimmende meer kinderlijke dan hormonale beren!

Hier heb ik een erg groot aantal beren vergeleken met veel collega fokkers.

Een enkeling zit zo nu dan dan bij een of meerdere zeugen opgehokt.

De meeste lopen lekker los bij elkaar.

Heel veel succes met je stelletje,

leuk dat je het ff met onswilde delen hier!

gr. D#S

• Nancy

Dankjewel D#S en jij schrijft ook leuk “fokkerige fok beren zien veranderen in lage boom klimmende meer kinderlijke dan hormonale beren” :D Dat geloof ik meteen want ik zie bij Hermano een complete transformatie maar in zijn geval dus andersom.

Het zijn net mensen, die veranderen ook als ze vlinders in hun buik krijgen bij een aantrekkelijke partner of vertederd raken bij een kleine baby, dan zie je juist weer dat zorgzame, dat dieren ook hebben.

Ik heb het graag gedeeld hier, vond het zelf ook een fijne ervaring.

En het is wat Basje zegt, ik ga zo misschien wel altijd door want er blijft er altijd eentje achter maar de vreugde van het dier telt dan toch wat zwaarder en wie weet blijf ik ooit met eentje over die 11 jaar word en een beetje dement en mij als cavia ziet ;-) We zien wel.

Groetjes Nancy

• Cavia farm Witches at work

Hoi Nancy

Bedenk dat je bijna in alle gevallen kunt kiezen uit meerdere opties~!~

Als je zou willen stoppen met het houden van cavia'skan dat allen d.m.v. een "stop'

aan te brengen, de rem erop dus.

Hoe???

Of door de laatste toch gewoon alleen te laten zitten kei hard met als gevolgd dat ie van ellende mischien ook snel dood gaat.

Of de laatste cavia naar de opvang te brengen waar hij dan mogelijk aan een vriendje kan worden gekoppeld of vriendinnetje.

Of je een cavia gaat leasen, dus dus laatste die erbij komt retourneert na overlijden van 1e en tevens je voorkeurs dier ook.

Echter voorlopig is het bij jullie opgelost, en dus genieten maar zou ik zeggen.

Ik vind cavia's vaak leuker om naar te kijken dan die stomme t.v. ha ha~!~

gr. D#S

• Nancy

Ik denk dat ik maar gewoon door blijf gaan, twee is goed te doen en ze zijn zó leuk :-) En ik ben niet gelukkig als mijn dier dat ook niet is dus dan is de keuze al gauw gemaakt. Ik hoop de komende jaren ervan te kunnen genieten en hoop dat ze samen heel oud worden. groetjes Nancy