Op zoek naar een volwassen rex zeugje!

• Saskia

Maar besef je dat als je een zeugje bij Pixl zet, hij een week of 6 tot 8 een blije beer is, en dat de zeug daarna ten minste weer een maand of 3 apart moet en je dan twee eenzame cavia's hebt?? Wat heb je eraan om er een zeugje bij te zetten als ze na anderhalve maand toch weer weg moet bij hem ivm de naderende bevalling, het zogen en het niet nagedekt mogen worden?

• Withes at work

Hoi Saskia

Helaas wijst de praktijk erg vaak uit dat juist bij niet fokkers, mensen die eenmalig een nest willen er erg vaak een heleboel tochj misgaat helaas.

Ik verkoop ook niet graag en vrijwel nooit meer koppels aan mensen die het ook eens willen proberen!

Ze laten erg vaak de beer tot na de bavalling bij de zeug, Dus je raad het al i.p.v EEN komt er 2 mnd later weer nest TWEE, wat al moeilijker is weg te werken/verlkopen ect.

Dan heb je nog dat broer en zus veel te lang bij elkaar blijven opgehokt, veel dierenwinkels en mensen weten niet dan na 3 wkn een beer soms al begint met dekken van moeders zusjes ect.

En al dit “geklojo” kan ook worden voorkomen, en vind ook dat dat zou moeten!!!

Er kan altijd iets fout gaan, ook bij fokkers, echter als je niet van de hoed en rand weet is het risico hierop velen malen groter!

gr. D#S

• Patricia

Saskia, Heks en anderen:

als zo doorlees lijkt het me een beter idee om een jonge beer aan te schaffen als vriend!

CH Teddies vind ik wel erg schattig, ik denk dat ik daarnaar op zoek ga…..

• jacquelinesbeestenspul

hoi patricia

je kan mij altijd een keertje bellen geen probleem miss kan ik iets voor je betekenen en ik weet ook nog wel een ch teddy beertje voor je te koop ;)

ik heb nu 2 beertjs te koop broertjes die nu al samen wonen met een volwassen beer dus ze zijn het gewend bij mij.ik heb nog nooit een beertje terug gehad die bij een volwassen beer is geplaatst meestal gaat het wel goed hoor ;)

kijk maar even als je in de buurt van arnhem woont kan ik je wel helpen

groetjes jacqueline

• Patricia

Hoi Jacqueline, bedankt voor je aanbod maar Arnhem is voor ons echt aan de andere kant van het land, we wonen in Hoofddorp.

Ik heb trouwens nu contact met een mevrouw die een nestje CH teddies heeft, ze zegt dat ze een beertje heeft zitten van 13 Sep, echt een schatje om zien,ik krijg net een foto binnen, ze woont in Diemen dat is om de hoek.

Ik hou jullie op de hoogte….

• jacquelinesbeestenspul

hoi patricia

ow wat spannend voor je gefeliciteerd alvast wanneer ga je kijken ?

ik ben zeer benieuwd

groetjes jacqueline