Op zoek naar een volwassen rex zeugje!

• Patricia

Hoi allemaal!

Voor onze rexcaaf Pixl zijn we op zoek naar een vriendinnetje!

We merken dat hij best wel eenzaam is en erg behoefte heeft aan een vrouw in z'n leven. Hij flirt nu constant met onze mannelijke ratten!

Omdat ik erg tegen broodfok ben koop ik liever geen cavia in de dierenwinkel, verder zijn de aangeboden cavia's van particulieren vaak jonkies of geen rexen, daarom plaats ik mijn oproep hier.

De cavia krijgt een geweldig leven in een gezellig huis met veel andere dieren, aandacht en veel ruimte. We zouden het leuk vinden een keer een knuffelnestje te krijgen, daarna zullen we Pixl laten castreren.

Hij is nu 8 maanden oud, het liefst vinden we een zeugje van ongeveer dezelfde leeftijd. Kleur maakt niet uit, schoonheidsfoutjes ook niet. Tam, gezond en rex zijn wel belangrijke sleutelwoorden.

Is er hier iemand die van Pixl een nog blijere beer kan maken??

Groet!

Patricia.

• basjeeeee

Denk wel goed na over een nestje. Wat is het doel van je nestje, hoe neem je je verantwoording? Wat doe je in het geval van 5 beren etc. etc.??

• Patricia

Doel van het nestje is voor de leuk, we hebben zelfs al overlegd met verschillende mensen in onze vriendenkring en een aantal hebben al aangegeven best een cavia (of 2 :) te willen hebben, daarin voorzie ik dus geen problemen.

Ach nestje is ook geen noodzaak natuurlijk, het belangrijkst is een vriendin!

• Truus

Hoi Hoi

Een rexzeug die met 8 maanden de fok in gaat… dat is een beetje te oud. Rond die leeftijd moeten ze hin ertse nestje krijgen. draagtijd 10 weken.

Gr Truus

• Peter

Ik heb nog wel vijf zwarte rex zeugen. Dan kun je kiezen uit zwart, zwart, zwart, zwart en zwart. Ze zijn wel tussen de twee en vijf jaar oud dus ik kan me voorstellen dat je liever iets kleurrijkers en jonger wilt en dichter in de buurt. Groningen is misschien wel ver weg.

In ieder geval veel succes met het vinden van een vriendin.

Groetjes,

Peter

• jacquelinesbeestenspul

hoi patricia

ik fok zelf met rexen in rood obnt driekleur en soms word er een zwart bonte geboren maar ik heb geen volwassen zeugjes te koop helaas

wel beertjes hihihihihihihi :D:D jou mannetje kan ook wel met een vriendje geplaatst worden hoor geen probleem :D:D

als je aangeeft waar je woont en welke kleur je zoekt kan ik je miss helpen met andere fokkers in jou buurt

je kan een zeugje van ongeveer een jaar nemen die al 1 nest heeft gehad

weet je zeker dat jou beertje een rex is en geen us teddy ??

welke kleur heeft jou mannetje ?

groetjes jacqueline

• Patricia

Sjee, is 8 maanden eigenlijk al te oud voor een nestje? Nooit geweten…

Natuurlijk vinden we een jongere caaf ook goed, dan nog maakt het in leeftijd niet veel oud. Ik bedoelde meer dat er geen jaren tussen moeten zitten.

Bedankt voor de info!

Peter, eigenlijk vind ik tussen de 2 en 5 jaar iets te oud, best wel wat risico dat ik dan straks weer met 1 caaf zit vanwege het leeftijdsverschil. Ook is groningen wel erg uit de buurt, we wonen in Hoofddorp. In ieder geval bedankt voor je antwoord!

Jacqueline, 2 beren lijkt me ook prima, ik heb alleen gelezen dat dit toch vaak ruzie wordt, dat risico loop ik liever niet. We willen het sowieso proberen als de beer bij ruzie eventueel terug kan naar jou…

Heb jij enig idee hoe het zou gaan met ex-beer en beer? Dat kan natuurlijk ook nog…

Ik ga er vanuit dat Pixl een rex is, hij voldoet aan de rasbeschrijving en ik geloof dat ik de verschillen US teddy en rex snap. Hij heeft stug, wijd uitstaand haar. Hij is trouwens zwart/wit. Z'n ouders waren ook allebei rex, hij komt bij onze kinderboerderij vandaan, het is echt een lekker ding!

Bedankt voor je antwoord!

• Cavia farm Witches at work

Hoi Truus hoi Patricia

Nou ik kijk vooral naar gewicht en hoe een zeug zich ontwikkeld. Sommige zijn met 5 a 6 mnd al klaar voor bij de beer alhoewel ik ze niet te jong bij de beer wil.

Echter sommige vind ik te ielig en laat die liever eerst wat meer uitgroeien voor ze de fok in gaan.

Echter wel graag ruim voor het jaar als het ff kan.

Ook ik heb geen volwassen Rexzeug die ik kwijt wil nu!

Wel een baby boom aan;

oa Rexjes ook best nogal wat Rexzeugjes in zwart/bont vooral en een 3 kleur Rexzeugje. En nog wat andere rassen ook.

Succes met je zoektocht,

het gaat je vast lukken!

gr de heks.

• Patricia

Thnx voor je antwoord Heks!

Wat ik eerder al schreef, een nestje lijkt ons leuk voor een keer maar is absoluut geen must. Het lijkt me voornamelijk leuk en leerzaam voor onze tweeling en omdat we best wel nieuwe cavia eigenaren zouden kunnen vinden…

Maar goed, wat denk je, zou een baby caaf beer naar alle waarschijnlijkheid wel goed gaan of is dat moeilijk te voorspellen? Ik zou het zo vervelend vinden als er wel ruzie komt…. allebei apart kan dus niet want dat is zielig, cavia weer weg is ook supervervelend, je gaat je toch hechten aan zo'n beessie, zeker de kids.

Of misschien is een gecastreerde beer een optie?

Misschien volledig verkeerd gedacht van mij, maar mss weet iemand dat hier, de reden dat ik voornamelijk een zeugje zoek/zocht is dat ik mij in m'n hoofd had gehaald dat een ‘echtpaar’ een beter idee is dan 2 mannen, 2 vrouwen, een betere match zeg maar. Is dit volledige onzin?

• isabel

2 beren gaat net zo vaak goed als 2 zeugen bij elkaar.

Wel moet je ervoor zorgen dat je een jong beertje bij een volwassen beer zet. Castratie heeft hiervoor geen zin. Dat maakt bij cavia's nl niet dat ze zich minder mannelijk gaan gedragen….