ja hoor, zwanger van zoon

• Jipke frl

Mijn laatst gekochte zwarte gladhaar Roos is dus wel zwanger van haar zoon. (dw caaf)

Wat kan ik straks het beste doen, haar alleen in een hok zetten of 1 van de 3 dames waar ze nu bij zit er bij in hok doen?

Welke? Die haar het laatst geaccepteerd heeft ( ooit ook jongen gehad) of Jipke die haar meteen accepteerde en haar liefdevol geadopteerd heeft? ( xzelf ook ooit jongen gehad).

Ze mag later wel weer bij de kudde.

• nnatasja

als het in het groepje goed gaat kan je ze zelfs gewoon samen laten , zeugjes onderling geven eigenlijk nooit problemen met een zwangerschap.

en als je ze specifiek apart wilt gaan zetten dan zou ik kiezen voor een dier met ervaring en waar ze het goed mee kan vinden

• Monique

Als het goed gaat in het groepje kan je haar daar gewoon laten zitten en laten bevallen. Wel een huisje of iets waar ze zich in terug kan trekken voor tegen de tijd dat ze moet bevallen. Bij mij bevallen de dames ook in de groep en dit geeft totaal geen problemen. Ervaren zeugen helpen als het nodig is.

Zorg er nu voor dat het beertje er op tijd van weggehaald wordt zodat dit zich niet weer herhaald.

• Gerda_H

Jipke, op mijn site kan je zien dat ik alle zeugen in één groot hok heb. Hier had ik ook twee zeugjes, die onverwachts in de groep zijn bevallen,en dt ging zonder problemen. De andere zeugjes helpen met het verzorgen van de kleintjes. Momenteel heb ik een zwanger zeugje apart zitten,omdat ik haar extra in de gaten wil houden,omdat zij gelijk na de bevalling was gedekt door de beer die nog bij haar zat. Zij was eerder bevallen dan verwacht. Zij zit apart in het grote hok.

Groetjes Gerda

• Jipke frl

Haar zoon die dit op zijn geweten heeft zit er niet meer bij, die is toen in de dw achter gebleven.

Het hok waar ze in zitten staat hele dagen open zodat de caafs buiten kunnen komen, lijkt me niet geschikt voor die ukken.

En er zit een castraat bij, kan die er bij blijven?

• Gerda_H

Ja hoor, bij mij kunnen ze ook naar buiten komen. Kijk maar op mijn site. www.freewebs.com/galanthe/ De eerste tijd gaan ze niet naar buiten hoor,en ze worden wel warm gehouden door de anderen met elkaar. Ze zijn gelijk aan de temperatuur gewend hé? Ik vond het een heel mooi gezicht,al dat kleine grut,zoekend naar de moeder. En de hulp die geboden werd door de andere zeugjes.

Groetjes Gerda

• Caviastal Fantasy

Als de groep waar ze inzit goed gaat gewoon lekker laten zitten, ook met castraat. Er zal echt niks geks gebeuren, het zijn immers groepsdieren :-) Hier zijn ze altijd in de groepen bevallen, nooit problemen.

Groetjes Suzanne

• Jipke frl

Oké dank jullie, zie het wel hoe het dan gaat, kan dan altijd nog apart.