Hallo dames,
Dank jullie voor het meedenken!
Dat ze wat buikpijn heeft zou best eens kunnen, dat ze wellicht daarom zo lichtgeraakt is. Ik kan eens proberen haar natuurlijke pijnstiller te geven om te zien of ze zich daarop anders gaat gedragen, al ben ik hier persoonlijk niet zo'n fan van.
De beer in questie, Simon, is wel een oliebol ja hihi… Maar normaal gesproken was ie toch wel “tha man” als het op vrouwen aankomt. Vandaar dat hij ook bij Maaike (de hoofdrolspeelster in het verhaal) woonde al die tijd, niemand anders kon haar aan. Ik denk dat Simon nu een beetje oud aan het worden is, hij is al bijna 4 en hij ziet niet meer helemaal goed, en eigenlijk is ie ook niet meer zo pittig als vroeger.
Ik heb hier wel nog 2 andere beren. Een rexbeer van 10 maanden, Bob. Maar dat hoef ik niet eens te proberen, dat is een mietje eerste klas. Hij zit hier met mijn 2 liefste zeugjes omdat ie niet meer aankan hihi..
En dan heb ik nog Ted, dat is ook weer een verhaal apart. Ik heb namelijk nog een dominantie probleem gehad na de verhuizing met mijn peruufzeugje. Dat was ook zo'n etterbuil. Na een tijdje afwachten (en een onsuccesvolle koppeling met Bob) hebben we samen met ‘t Kuufke een geschikte beer voor haar gezocht, en dat werd deze zwarte gladhaar. Dit klikt, en de peruufzeug is kalm en op haar gemak, de rangorde tussen haar en de andere zeug én Ted was gelijk bepaald toen hij erbij kwam en ze hebben het nu heel gezellig met z’n 3-tjes. Dus dit trio haal ik liever niet meer uit elkaar, wie weet krijg je het hele gezever dan weer opnieuw. Maar ik denk als het echt niet anders kan, dat ik Ted en Simon eens ga proberen om te wisselen.
Maaike is nu weer rustig en Simon ligt weer te dutten. Misschien was ze berig gister, dan is ze altijd extra gepikeerd over alles. Ik kijk het even aan, gebeurd het weer opnieuw dan ruil ik Ted en Simon eens om. Gaat dit niet helpen, dan probeer ik het eens met de pijnstiller. Maaike krijgt al dagelijks gastro en daarop heeft ze het tot nu toe goed gedaan. Echt gezwollen is haar buik ook niet zoals ze normaal heeft als ze buikpjin heeft, maar het kan natuurlijk altijd dat ze er tóch last van heeft.
Dank jullie wel!