Hallo, vandaag is de partner van mijn cavia beer overleden, ze was een zeugje van 7 jaar en is plotseling aan een hartstilstand overleden. Ik vind het verdrietig maar mijn hart gaat nu meer naar hem uit, zij heeft een geweldig leven gehad, altijd gezelschap van andere cavia's, goede verzorging en geen ziektes. Hij is een beer van 4 jaar en ik heb in het verleden vaker en meerdere cavia's gehad en heb er dus best ervaring mee maar zelden heb ik zo'n verknocht paartje gezien als deze twee.
Ik weet niet goed wat ik moet, ik wil geen nieuwe huisdieren meer nemen maar om mijn lieve beer Hermano alleen te laten gaat mij ook aan mijn hart.
Misschien zou ik moeten uitkijken naar een dame van dezelfde leeftijd en een zeugje dat ook gewend is aan andere cavia's want zij was een hele rustige dame en dat is hij dus ook een beetje zo gewend.
Ik weet niet goed wat ik moet en hoe ik dat aan moet pakken, zo'n zoektocht. Ik woon in Rotterdam dus een cavia-opvang aan de andere kant van het land zie ik niet zo zitten.
Wie heeft goede raad voor mij? En wat vinden jullie ervan, is een nieuwe partner toch wel beter? Ik ben bang dat hij gaat vereenzamen ondanks mijn aandacht want hij is al zo'n sociaal dier en ik kan nooit zijn overleden vriendinnetje vervangen.
Groetjes Nancy